Το μέλλον του Διαδικτύου στην Ελλάδα

πηγή: advertising.gr
Σε νέα δυναμική τροχιά μπαίνουν τα διαδικτυακά Μέσα στην Ελλάδα, με τη μετακίνηση προς το Content και native advertising.

Σε νέα δυναμική τροχιά μπαίνουν τα διαδικτυακά Μέσα στην Ελλάδα. Τόσο οι pure players (DPG, 24 MEDIA, PRIME MEDIA, CAPITAL.GR, PHAISTOS, JIP (Newsit/TLife), NEWSPHONE HELLAS, ΝΟΑ (meteo.gr), κ.ά.), όσο και οι παραδοσιακοί παίκτες (ΔΟΛ, ΠΗΓΑΣΟΣ, ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ, ΑΘΗΝΟΡΑΜΑ, MEGA, ANTENNA, STAR, ΔΑΦΝΗ Επικοινωνίες, ΑΤΤΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ, ΧΡΥΣΗ ΕΥΚΑΙΡΙΑ, MOTOR PRESS,) που μετακινούνται σταδιακά όλο και περισσότερο στο Διαδίκτυο, καταδεικνύουν μια ευελιξία και προσαρμοστικότητα προκειμένου να αναζητηθεί ο χαμένος καιρός έναντι άλλων πιο ώριμων αγορών. 

Ηδη εθνικοί και περιφερειακοί σταθμοί υιοθετούν τις νέες τακτικές και την τεχνολογία των social media με σκοπό την αύξηση του εύρους του κοινού, καθώς και την βελτίωση της ποιότητας των υπηρεσιών τους πόσο μάλλον όταν επελαύνουν στην αγορά οι συσκευές android που μπαίνουν ανάμεσα στην TV και τα κινητά τηλέφωνα. 

Η αύξηση στο περιεχόμενο δείχνει ότι το διαδίκτυο είναι πλέον ένα αναπόσπαστο κομμάτι των ΜΜΕ, το οποίο υπαγορεύει αλλαγές στη φιλοσοφία των διαφημιζομένων που ξεκολλάνε σιγά σιγά από τα 70 εκατ. ευρώ που διαθέτουν για το ελληνικό internet και άλλα 100 εκατ. ευρώ για τα Google Ads για να δοκιμάσουν πιο δημιουργικές υπηρεσίες προβολής όπως η native advertising, οι διαγωνισμοί και η corporate προβολή. Το IAB Hellas (Οργανισμός Διαδραστικής Επικοινωνίας) και το ΣΕΕ (Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας) σε συνεργασία με την EDAA (European Interactive Digital Advertising Alliance),λάνσαραν πρόσφατα καμπάνια σχεδιασμένη να αυξήσει τη γνώση και την κατανόηση σχετικά με την online διαφήμιση βασισμένη σε ενδιαφέροντα (interest-based), γνωστή και ως online behavioural advertising (OBA).

Η καμπάνια, που σχεδιάστηκε σε συνεργασία με το τμήμα Beyond Advertising της Mediacom, αποτελείται από διάφορα δημιουργικά τα οποία περιλαμβάνουν ενα φερμουάρ, το οποίο ανοίγει για να αποκαλύψει το γαλάζιο τριγωνικό εικονίδιο “AdChoices” που συνοδεύει τις behavioural διαφημίσεις στην Eλλάδα και σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση για περισσότερο από ενα χρόνο.

Παράλληλα, το ΣΕΕ στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του για την τήρηση των αρχών δεοντολογίας στις διαφημιστικές ενέργειες και του υπεύθυνου τρόπου επικοινωνίας των εταιρειών με τους καταναλωτές, έχει υλοποιήσει online φόρμα συλλογής και αντιμετώπισης παραπόνων ειδικά για θέματα behavioural advertising.

Τα στοιχεία αποκαλύπτουν στην Ευρώπη άνοδο της διαδικτυακής διαφήμισης της τάξης του 11,9%, το οποίο αγγίζει τα 27,3 δις Ευρώ, ανάπτυξη η οποία δεν οφείλεται μόνο στις αναπτυσσόμενες αγορές, αλλά και στις ώριμες αγορές, οι οποίες επωφελούνται από τις τεχνολογικές καινοτομίες στην online διαφήμιση.

Από το 2006, έτος όπου το IAB Europe ξεκίνησε να καταγράφει την ευρωπαϊκή διαφημιστική δαπάνη στο online, η δαπάνη αυξάνεται κάθε χρόνο. Το online παραμένει η δεύτερη μηντιακή κατηγορία σε όρους διαφημιστικής δαπάνης για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά.

Η τυποποίηση των διαφημιστικών formats, εξελίξεις στις μεθόδους στόχευσης και η άνοδος της video διαφήμισης αύξησαν την εμπιστοσύνη των διαφημιζόμενων στο display advertising, το οποίο γνώρισε τη μεγαλύτερη ανάπτυξη (+14,9% από το 2012), ωθούμενη από τα social media και το mobile. Για πρώτη φορά μέσα στο 2013, το mobile απέσπασε διψήφιο ποσοστό του συνολικού display advertising, και με ποσοστό 11,8%, αποτελεί πλέον αναπόσπαστο κομμάτι των διαφημιστικών budgets.

διαβάστε περισσότερα εδώ:
advertising.gr