Νέοι κανόνες για τις online αγορές και την προστασία των καταναλωτών

    Από: Startup Team
πηγή: dikaiologitika.gr

Νέους κανόνες, οι οποίοι βελτιώνουν την προστασία των καταναλωτών στις διαδικτυακές αγορές τους, εισάγοντας -μεταξύ άλλων- προβλέψεις για επιστροφή αγαθών εντός 14ημέρου, αλλά και για απαγόρευση αδικαιολόγητων πρόσθετων χρεώσεων, έχει θεσμοθετήσει η Ευρωπαϊκή Ένωση, σύμφωνα με το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών (ΚΕΠΚΑ).

Αναλυτικότερα, με βάση σχετικό οδηγό, που έδωσε στη δημοσιότητα το ΚΕΠΚΑ, οι νέοι κανόνες, σε ισχύ από τον Ιούνιο, προβλέπουν -μεταξύ άλλων- τα εξής:

Επιβεβαίωση αγοράς, παράδοσης και πρόσθετων εξόδων

Όταν κάποιος κάνει αγορές μέσω Διαδικτύου, πρέπει να λαμβάνει επιβεβαίωση της συναλλαγής χωρίς καθυστέρηση, είτε με ηλεκτρονική αλληλογραφία είτε μέσω μηνύματος. Οποιουδήποτε είδους και αν είναι η επιβεβαίωση της αγοράς, ο καταναλωτής πρέπει να την αποθηκεύει/εκτυπώνει.

Κάποια πρόσθετα έξοδα, λόγω πληρωμής μέσω πιστωτικής κάρτας για παράδειγμα, επιτρέπονται. Ωστόσο, η χρέωση δεν μπορεί να είναι υψηλότερη από το κόστος, που επιβαρύνεται ο έμπορος, προκειμένου να επεξεργαστεί την πληρωμή. Πρέπει πάντα να δίνεται στον καταναλωτή η ευκαιρία να συμφωνεί για την καταβολή οποιωνδήποτε πρόσθετων “κρυμμένων” εξόδων, π.χ. για ταξιδιωτική ασφάλιση, όταν κλείνει μια πτήση. Είναι παράνομο να κλειστεί μια συμφωνία, βασισμένη σε προεπιλεγμένα “κουτάκια”, στη διάρκεια της διαδικασίας αγοράς.

Επιστρέφοντας ανεπιθύμητα αγαθά

Στην Ε.Ε., για τα συμβόλαια που υπογράφονται μετά τις 13 Ιουνίου του 2014, οι καταναλωτές έχουν το δικαίωμα να ακυρώσουν την αγορά εντός 14 ημερών από την ημέρα, που παραλαμβάνουν τα εμπορεύματα.

Εάν αυτή η περίοδος λήγει σε μη εργάσιμη μέρα, η προθεσμία παρατείνεται μέχρι την επόμενη εργάσιμη. Μπορούν να ακυρώσουν την αγορά τους για οποιονδήποτε λόγο μέσα σε αυτό το χρονικό περιθώριο.

Πώς ακυρώνεται η αγορά; Σύμφωνα με το ΚΕΠΚΑ είτε παρέχοντας γραπτή δήλωση -μαζί με τα αγαθά- που θα επιστραφεί στο ταχυδρομείο είτε αποστέλλοντας φαξ ή email, που ενημερώνει τον έμπορο για την απόφαση επιστροφής.

Οι καταναλωτές πρέπει πάντως να έχουν υπόψη τους ότι αν αγοράζουν εμπορεύματα από ιδιώτη και όχι από εταιρεία, η συναλλαγή δεν καλύπτεται από την ίδια νομοθεσία και η 14ήμερη περίοδος υπαναχώρησης δεν ισχύει.

διαβάστε περισσότερα εδώ:
dikaiologitika.gr