Ένα σκάνδαλο που απειλεί την παγκόσμια κυριαρχία της Volkswagen

    Από: Startup Team
πηγή: fortunegreece.com

Με πρόστιμο – μαμούθ απειλείται η εταιρεία στις ΗΠΑ . Η χρηματιστηριακή αξία της μειώθηκε κατά 20 δισ. ευρώ σε μια μέρα.

Οι μετοχές της Volkswagen AG βρίσκονταν σε συνεχή πτώση χθες, Δευτέρα, καθώς η αγορά αντέδρασε αρνητικά στην είδηση ότι η εταιρεία παραποιούσε τα αποτελέσματα των μετρήσεων εκπομπών ρύπων των μοντέλων ντίζελ στις ΗΠΑ.

Η χρηματιστηριακή αξία της Volkswagen μειώθηκε κατά περίπου 20 δισεκατομμύρια ευρώ με την τιμή της προνομιούχας μετοχής να μειώνεται κατά 20,7% και της κοινής κατά 19%, καθώς οι επενδυτές προσπαθούσαν να ορίσουν μια …τιμή στη ζημιά που προκάλεσε το σκάνδαλο.

Η ζημιά είναι τριπλή: καταρχήν, είναι βέβαιο ότι οι αμερικανικές αρχές θα επιβάλλουν πρόστιμο. Σύμφωνα με τους κανόνες της Υπηρεσίας Προστασίας Περιβάλλοντος των ΗΠΑ, κάθε ένα από τα 482.000 τετρακύλινδρα ντίζελ μοντέλα VW και Audi που «πειράχθηκαν» ώστε να φαίνεται ότι πληρούν τις προδιαγραφές θα επιφέρει πρόστιμο 37.500 δολαρίων, που σημαίνει ότι το συνολικό πρόστιμο μπορεί να αγγίξει τα 18 δισεκατομμύρια δολάρια.

Δεύτερον, το σκάνδαλο μπορεί να ανάψει ξανά τη σπίθα της διαμάχης εντός του διοικητικού συμβουλίου της VW. Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Μάρτιν Βίντερκορν, ζήτησε δημοσίως συγνώμη αλλά βρίσκεται παγιδευμένος: είτε ήταν συνεργός στην παράνομη δραστηριότητα, είτε δεν είχε ιδέα γι’ αυτήν. Και οι δύο εκδοχές απλώς δίνουν στους εχθρούς του εντός της εταιρείας αφορμή για να τον αμφισβητήσουν περαιτέρω.

Τρίτον, πλήττεται βαθιά η φήμη της VW. Η εταιρεία πάσχιζε μέχρι σήμερα να καλλιεργήσει μια εικόνα τεχνικής αριστείας, αξιοπιστίας και ασφάλειας των προϊόντων της. Υπ’ αυτή την έννοια, το σκάνδαλο συνιστά τη μεγαλύτερη πρόκληση για την γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία εδώ και χρόνια. «Δεν είναι μια συνηθισμένη υπόθεση κι ούτε μπορεί να φτιασιδωθεί εύκολα – πρόκειται για κάτι πραγματικά σοβαρό» ανέφεραν αναλυτές της Bernstein στο Reuters.

Το μερίδιο αγοράς της VW στις ΗΠΑ ήταν λιγότερο από 4% το 2014. Για τους αισιόδοξους, αυτό σημαίνει ότι η εταιρεία δεν έχει και πολλά να χάσει στις ΗΠΑ. Όμως, αυτό ακριβώς το χαμηλό ποσοστό διείσδυσης στην αγορά σημαίνει ότι οι ΗΠΑ ήταν μια από τις ελάχιστες περιοχές στον πλανήτη όπου η VW θα μπορούσε να αναπτυχθεί μελλοντικά, καθώς επιβραδύνει η ανάπτυξη αναδυόμενων αγορών όπως η Κίνα, η Ρωσία και η Βραζιλία.

Ο Βίντερκορν δήλωσε ότι «δεν ανεχόμαστε και δεν θα ανεχθούμε παραβιάσεις των εσωτερικών κανονισμών μας ή της νομοθεσίας». Σύμφωνα με την Σίνθια Τζάιλς, αξιωματούχο στην Υπηρεσία Προστασίας Περιβάλλοντος των ΗΠΑ, τα αυτοκίνητα «περιέχουν λογισμικό που σβήνει τους περιορισμούς στις εκπομπές ρύπων όταν οδηγούνται κανονικά και τους επαναφέρει εκ νέου σε λειτουργία όταν περνούν μια διαδικασία μέτρησης ρύπων».

Αυτή η πρόβλεψη, που πλέον αποκαλείται «συσκευή εξαπάτησης», «πειράζει» τα αποτελέσματα των εκπομπών μόνο κατά τη διάρκεια των εργαστηριακών δοκιμών, ώστε τα αυτοκίνητα να φαίνονται «καθαρά». Όταν τα αυτοκίνητα βρίσκονται στο δρόμο, εκπέμπουν έως και 40 φορές περισσότερους ρύπους από τα επιτρεπόμενα όρια.

Η υπόθεση λαμβάνει διεθνείς διαστάσεις
Όπως φαίνεται η υπόθεση δεν σταματάει στις ΗΠΑ, με τη Γαλλία να κρίνει απαραίτητη τη διεξαγωγή έρευνας για τις αυτοκινητοβιομηχανίες σε πανευρωπαϊκό επίπεδο και τη Νότια Κορέα να καλεί τους εκπροσώπους της εταιρείας για συνομιλίες.

Για να «καθησυχάσουμε» τους πολίτες φαίνεται «απαραίτητο» να διεξαχθούν έλεγχοι και στις άλλες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, δήλωσε ο Γάλλος υπουργός Οικονομικών Μισέλ Σαπέν στον γαλλικό ραδιοσταθμό Europe 1, μετά την αποκάλυψη ότι η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen είχε χρησιμοποιήσει λογισμικό για πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα που παραποιούσε τις μετρήσεις για τις εκπομπές ρύπων.

Ερωτηθείς μια μέρα μετά την ιστορική πτώση της μετοχής της VW στην Φραγκφούρτη (-17%) αν κρίνει απαραίτητο να διεξαχθεί έρευνα για εξαπάτηση στην Ευρώπη ή στη Γαλλία μετά τις αποκαλύψεις αυτές, ο Σαπέν απάντησε: «Είμαστε σε μια ευρωπαϊκή αγορά, με ευρωπαϊκούς κανόνες και αυτοί θα πρέπει να γίνονται σεβαστοί».

Σύμφωνα με το Γαλλικό Πρακτορείο, το γερμανικό υπουργείο Δικαιοσύνης και η Volkswagen αρνήθηκαν να σχολιάσουν σχετικά με την είδηση για την έναρξη ποινικής έρευνας κατά της εταιρείας στις ΗΠΑ.

Την ίδια ώρα στην Ασία, το υπουργείο Περιβάλλοντος της Νότιας Κορέας ανακοίνωσε σήμερα ότι οι εκπρόσωποι της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας εκλήθησαν από τις αρχές της Νότιας Κορέας για να συζητήσουν αύριο για τους ελέγχους για τους ρύπους στα οχήματα του ομίλου. «Καλέσαμε τους εκπροσώπους και τους μηχανικούς της Volkswagen σε συνάντηση στο υπουργείο αύριο το απόγευμα», δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο αναπληρωτής διευθυντής του υπουργείου Παρκ Παν-Κιου. «Θα αρχίσουμε ήδη από τον επόμενο μήνα να κάνουμε ελέγχους και θα ανακοινώσουμε τα αποτελέσματα στα τέλη του Νοεμβρίου», πρόσθεσε.

Ο ίδιος σημείωσε ότι είναι πολύ νωρίς ακόμη για να μιλήσει για την ενδεχόμενη επιβολή κυρώσεων στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία.

Από τα πέντε μοντέλα που είναι εξοπλισμένα με το λογισμικό αυτό και έχουν πωληθεί στις ΗΠΑ, τέσσερα έχουν εισαχθεί στη Νότια Κορέα. Περίπου 59.000 τέτοια οχήματα κυκλοφορούν στη χώρα, διευκρίνισε ο Παρκ.

Η Volkswagen όπως επιβεβαίωσε εκπρόσωπός της σταμάτησε μέχρι νεωτέρας τις πωλήσεις των πετρελαιοκίνητων, τετρακύλινδρων μοντέλων VW και Audi στις ΗΠΑ. Σύμφωνα με τους Financial Times, η μετοχή της Volkswagen, που έκανε βουτιά 20% χθες, κατέγραφε σήμερα περαιτέρω απώλειες κατά 4,5% στα 126,3 ευρώ, μετά την ανακοίνωση της Νότιας Κορέας ότι θα ελέγξει τις εκπομπές ρύπων των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων της Volkswagen και της Audi.

Δείτε περισσότερα άρθρα περί του θέματος στο: www.fortunegreece.com

διαβάστε περισσότερα εδώ:
fortunegreece.com