Στιβ Τζομπς: Ο άνθρωπος μέσα στη Μηχανή

    Από: Startup Team
πηγή: cnn.gr

Ιδιοφυΐα. Πωλητής-μύθος. Σκληρός επιχειρηματίας, κυνηγός της περιπέτειας, σκληρός κριτής, είναι μερικές από τις όψεις της πολύπλευρης προσωπικότητας του Στιβ Τζομπς.

Η κολοσσιαία επιτυχία της εταιρείας που δημιούργησε κάνει ακόμη και τους έφηβους να τον βλέπουν ως τον Αινστάιν της εποχής τους, τον άνθρωπο που έχτισε την τεχνολογία των iPhones, των iPads και των Mac.
Πρώην συνεργάτες του τον χαρακτηρίζουν αδίστακτο στις απαιτήσεις του και τον άνθρωπο που «ξεκλείδωσε» τις δυνατότητες τους. Κοντινοί του άνθρωποι τον έβλεπαν ως εγωιστή, απόμακρο και άκαρδο. Όλες οι πλευρές του Στιβ Τζομπς θα παρουσιαστούν στο ντοκιμαντέρ του Άλεξ Γκίμπνεϊ που θα προβληθεί στις 3 Ιανουαρίου από το CNN, με τίτλο «Στιβ Τζομπς: Ο άνθρωπος μέσα στη Μηχανή».
Ακολουθούν πέντε σημαντικές λεπτομέρειες για το ποιος ήταν ο Στιβ Τζομπς

Γέννημα-θρέμμα της Silicon Valley

Ο Τζομπς μεγάλωσε στην περιοχή, η οποία αργότερα έγινε γνωστή ως Silicon Valley. Είδε τον πρώτο του υπολογιστή δώδεκα ετών και έγινε μέλος της ομάδας «εξερευνητών» της Hewlett-Packard, μία ομάδα μαθητών που εξερευνούσε τα νεοσύστατα όρια της τεχνολογίας της πληροφορικής. Η Hewlett-Packard ιδρύθηκε στο Palo Alto το 1939 και θεωρείται μία από τις πρώτες εταιρείες της Silicon Valley.

Ο Τζομπς συνάντησε τον Στιβ Βόσνιακ, συνδημιουργό της Apple όταν ήταν έφηβος. Ο Βόσνιακ ήταν πέντε χρόνια μεγαλύτερος αλλά πολύ σύντομα έγιναν καλοί φίλοι. Το 1971 ο Βόσνιακ διάβασε στο περιοδικό Esquire ένα άρθρο για τα «μπλε κουτιά», συσκευές που χρησιμοποιούνταν από τους χάκερ της εποχής για να κάνουν δωρεάν υπεραστικές συνομιλίες, οι οποίες εκείνη την εποχή ήταν πανάκριβες. Ο Τζομπς πήρε τότε την απόφαση ότι αυτός και ο Βόσνιακ θα έβγαζαν αυτές τις συσκευές στο εμπόριο. Όπως έλεγε και ο ίδιος και προβάλλεται στο ντοκιμαντέρ, «ήταν πραγματική μαγεία το γεγονός ότι δύο έφηβοι μπορούσαν να φτιάξουν αυτά τα κουτιά με μερικές εκατοντάδες δολάρια και να ελέγχουν τηλεφωνικές υποδομές αξίας εκατοντάδων δισεκατομμυρίων δολαρίων».

Ήταν φανατικός οπαδός του Μπομπ Ντύλαν

Σε όλη τη διάρκεια της ζωής του ο Τζομπς είχε τις μελωδίες του Ντύλαν για συντροφιά. Το 2006, δημιούργησε ένα ψηφιακό σετ του μουσικού στο iTunes, το οποίο περιελάμβανε 773 τραγούδια. Ακόμη και στην καμπάνια «Think Different» της Apple ο Μπομπ Ντύλαν πρωταγωνιστούσε. Του άρεσε να ξαναγράφει τους στίχους των τραγουδιών του Ντύλαν. Όπως αναφέρει και η πρώην σύντροφός του, Chrisann Brennan, «ξαναέγραφε τους στίχους του Ντύλαν για να ταιριάξουν καλύτερα στη δική του ζωή».

Video: Think Different

 

Αντλούσε πνευματική καθοδήγηση από την Ινδία και την Ιαπωνία

Αγαπημένο του βιβλίο ήταν το «Be Here Now» του γιόγκι Ραμ Ντας που εστιάζει στο διαλογισμό και την πνευματικότητα. Η βουδιστική προσέγγιση της απλότητας είχε μεγάλη επίδραση στον Τζομπς, ο οποίος στόχευε πάντα τα προϊόντα της εταιρείας του να είναι απλά και με «καθαρό» design. Ταξίδεψε πολλές φορές σε αυτές τις δύο χώρες, ενώ στην Ιαπωνία είχε πάει πάνω από 40 φορές. Όπως αναφέρει η Chrisann Brennan, «δεν ήξερα πραγματικά τι πάει να πει δεσμός. Στο «Be Here Now» του Ραμ Ντας αναφέρεται ότι όταν κάποιος περνάει στο στάδιο της αφύπνισης, αλλά το κάνει παραμένοντας προσκολλημένος στο εγώ του, αυτό ονομάζεται η «χρυσή αλυσίδα». Νομίζω ότι αυτό συνέβη στον Στιβ. Πέρασε στην αφύπνιση και στο μεγαλείο, αλλά τα θαλάσσωσε»…

Ιδιοφυΐα. Πωλητής-μύθος. Σκληρός επιχειρηματίας, κυνηγός της περιπέτειας, σκληρός κριτής, είναι μερικές από τις όψεις της πολύπλευρης προσωπικότητας του Στιβ Τζομπς.

Η κολοσσιαία επιτυχία της εταιρείας που δημιούργησε κάνει ακόμη και τους έφηβους να τον βλέπουν ως τον Αινστάιν της εποχής τους, τον άνθρωπο που έχτισε την τεχνολογία των iPhones, των iPads και των Mac.
Πρώην συνεργάτες του τον χαρακτηρίζουν αδίστακτο στις απαιτήσεις του και τον άνθρωπο που «ξεκλείδωσε» τις δυνατότητες τους. Κοντινοί του άνθρωποι τον έβλεπαν ως εγωιστή, απόμακρο και άκαρδο. Όλες οι πλευρές του Στιβ Τζομπς θα παρουσιαστούν στο ντοκιμαντέρ του Άλεξ Γκίμπνεϊ που θα προβληθεί στις 3 Ιανουαρίου από το CNN, με τίτλο «Στιβ Τζομπς: Ο άνθρωπος μέσα στη Μηχανή».
Ακολουθούν πέντε σημαντικές λεπτομέρειες για το ποιος ήταν ο Στιβ Τζομπς

Γέννημα-θρέμμα της Silicon Valley

Ο Τζομπς μεγάλωσε στην περιοχή, η οποία αργότερα έγινε γνωστή ως Silicon Valley. Είδε τον πρώτο του υπολογιστή δώδεκα ετών και έγινε μέλος της ομάδας «εξερευνητών» της Hewlett-Packard, μία ομάδα μαθητών που εξερευνούσε τα νεοσύστατα όρια της τεχνολογίας της πληροφορικής. Η Hewlett-Packard ιδρύθηκε στο Palo Alto το 1939 και θεωρείται μία από τις πρώτες εταιρείες της Silicon Valley.

Ο Τζομπς συνάντησε τον Στιβ Βόσνιακ, συνδημιουργό της Apple όταν ήταν έφηβος. Ο Βόσνιακ ήταν πέντε χρόνια μεγαλύτερος αλλά πολύ σύντομα έγιναν καλοί φίλοι. Το 1971 ο Βόσνιακ διάβασε στο περιοδικό Esquire ένα άρθρο για τα «μπλε κουτιά», συσκευές που χρησιμοποιούνταν από τους χάκερ της εποχής για να κάνουν δωρεάν υπεραστικές συνομιλίες, οι οποίες εκείνη την εποχή ήταν πανάκριβες. Ο Τζομπς πήρε τότε την απόφαση ότι αυτός και ο Βόσνιακ θα έβγαζαν αυτές τις συσκευές στο εμπόριο. Όπως έλεγε και ο ίδιος και προβάλλεται στο ντοκιμαντέρ, «ήταν πραγματική μαγεία το γεγονός ότι δύο έφηβοι μπορούσαν να φτιάξουν αυτά τα κουτιά με μερικές εκατοντάδες δολάρια και να ελέγχουν τηλεφωνικές υποδομές αξίας εκατοντάδων δισεκατομμυρίων δολαρίων».

Ήταν φανατικός οπαδός του Μπομπ Ντύλαν

Σε όλη τη διάρκεια της ζωής του ο Τζομπς είχε τις μελωδίες του Ντύλαν για συντροφιά. Το 2006, δημιούργησε ένα ψηφιακό σετ του μουσικού στο iTunes, το οποίο περιελάμβανε 773 τραγούδια. Ακόμη και στην καμπάνια «Think Different» της Apple ο Μπομπ Ντύλαν πρωταγωνιστούσε. Του άρεσε να ξαναγράφει τους στίχους των τραγουδιών του Ντύλαν. Όπως αναφέρει και η πρώην σύντροφός του, Chrisann Brennan, «ξαναέγραφε τους στίχους του Ντύλαν για να ταιριάξουν καλύτερα στη δική του ζωή».

Video: Think Different

 

Αντλούσε πνευματική καθοδήγηση από την Ινδία και την Ιαπωνία

Αγαπημένο του βιβλίο ήταν το «Be Here Now» του γιόγκι Ραμ Ντας που εστιάζει στο διαλογισμό και την πνευματικότητα. Η βουδιστική προσέγγιση της απλότητας είχε μεγάλη επίδραση στον Τζομπς, ο οποίος στόχευε πάντα τα προϊόντα της εταιρείας του να είναι απλά και με «καθαρό» design. Ταξίδεψε πολλές φορές σε αυτές τις δύο χώρες, ενώ στην Ιαπωνία είχε πάει πάνω από 40 φορές. Όπως αναφέρει η Chrisann Brennan, «δεν ήξερα πραγματικά τι πάει να πει δεσμός. Στο «Be Here Now» του Ραμ Ντας αναφέρεται ότι όταν κάποιος περνάει στο στάδιο της αφύπνισης, αλλά το κάνει παραμένοντας προσκολλημένος στο εγώ του, αυτό ονομάζεται η «χρυσή αλυσίδα». Νομίζω ότι αυτό συνέβη στον Στιβ. Πέρασε στην αφύπνιση και στο μεγαλείο, αλλά τα θαλάσσωσε».

Video: Στιβ Τζομπς: Ο άνθρωπος μέσα στη μηχανή

διαβάστε περισσότερα εδώ:
cnn.gr