Ευκαιρία για Επιχειρηματική Εξωστρέφεια

    Από: Startup Team

Σε πείσμα των καιρών, υπάρχουν ελληνικές επιχειρήσεις που παραμένουν εξωστρεφείς και έχουν ισχυρή θέληση ανάπτυξης, επιθυμούν να βελτιωθούν και να καινοτομήσουν και να βρουν έτσι διέξοδο παρά την οικονομική κρίση. Το ALBA Graduate Business School at The American College of Greece πιστό στην αποστολή του να «αποτελεί καταλύτη αλλαγών» στην Ελλάδα, συμβάλλει στην εξωστρέφεια και την καινοτομία της επιχειρηματικής κοινότητας με τις διεθνείς του συνεργασίες, εξυπηρετώντας έτσι την μοναδική διέξοδο για την αντιμετώπιση της κρίσης, αντίδοτο στην παραίτηση και τον κυνισμό που επικρατεί στην αγορά. Από τον Νοέμβριο του 2014, το ALBA, έχει ξεκινήσει συνεργασία με ένα από τα καλύτερα Business Schools στην Αμερική το Kelley Business School του Πανεπιστημίου Ιντιάνα, στα πλαίσια της οποίας έμπειρα στελέχη επιχειρήσεων που εργάζονται στις ΗΠΑ και φοιτούν στο ΜΒΑ Πρόγραμμα του Πανεπιστημίου, παρέχουν δωρεάν συμβουλευτικές υπηρεσίες σε επιχειρήσεις που έχουν την έδρα τους στην Ελλάδα.

Οι συμβουλευτικές υπηρεσίες αφορούν συγκεκριμένη επιχειρηματική πρόκληση που αντιμετωπίζει η ελληνική επιχείρηση όπως η δόμηση επιχειρηματικής στρατηγικής για την διεθνοποίηση της, την ανάπτυξή της στην ελληνική και παγκόσμια αγορά, την αποδοτικότερη λειτουργία της, κλπ. Ήδη στο συγκεκριμένο Πρόγραμμα AGILE, όπως ονομάζεται, έχουν λάβει μέρος 40 στελέχη από τις ΗΠΑ και δέκα ελληνικές εταιρείες από τον κλάδο των υπηρεσιών, του εμπορίου, της μεταποίησης, και του διαδικτύου. Η διαδικασία κρατάει περίπου 4 μήνες και ξεκινάει με την παρουσίαση των ελληνικών επιχειρήσεων και των συγκεκριμένων προκλήσεων που αντιμετωπίζουν, στην Αμερική σε ένα ειδικά σχεδιασμένο σαββατοκύριακο όπου γνωρίζονται με τις ομάδες στελεχών του Πανεπιστημίου. Η επιλογή των εταιρειών γίνεται κάθε χρόνο από το ALBA σε συνεργασία με τους καθηγητές του Ιντιάνα. Στην συνέχεια οι εταιρείες και τα στελέχη συνεργάζονται εξ αποστάσεως για 2 μήνες περίπου ενώ η  συμβουλευτική διαδικασία στις εταιρείες ολοκληρώνεται με μία εβδομάδα στην Ελλάδα όπου γίνεται και η επίσημη παρουσίαση των αποτελεσμάτων της συμβουλευτικής δραστηριότητας από τα στελέχη/φοιτητές ΜΒΑ του προγράμματος.

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο Διευθύνων Σύμβουλος ελληνικής εταιρίας που συμμετείχε στο Πρόγραμμα: «Η εμπειρία της εταιρείας μας από το project ήταν πολύτιμη. Η τεχνογνωσία, έρευνα και εμπειρία που μας μετέφεραν τα στελέχη-σύμβουλοι του Kelley ήταν καθοριστική για την εναλλακτική προσέγγιση μιας απαιτητικής αγοράς και την επιτυχή ολοκλήρωση του project. Αποτέλεσμα αυτών ο σχεδιασμός ενός πρωτοποριακού συστήματος με μεγάλη προστιθέμενη αξία για την εταιρεία μας». Με αυτόν τον τρόπο αναπτύσσεται η συνεργασία ελληνικών εταιρειών με έμπειρα στελέχη από τις ΗΠΑ και δίνεται η δυνατότητα στις εταιρείες να επωφεληθούν από τις μοντέρνες τεχνικές management που εφαρμόζονται εκεί. «Το δύσκολο ερώτημα για το κατά πόσο μπορεί να αντικατασταθεί αποτελεσματικά, με ηλεκτρονικά μέσα, ο παραδοσιακός τρόπος αγοράς ενός αντικειμένου τέχνης, και η διάθεσή του στην παγκόσμια αγορά απάντησαν με μεγάλη επιτυχία τα στελέχη-σύμβουλοι του Kelley» δήλωσε υψηλόβαθμο στέλεχος άλλης εταιρείας που συμμετείχε στο πρόγραμμα. Είναι σημαντικό ότι προσφέρεται μέσα από το πρόγραμμα μια διαφορετική συνήθως οπτική των επιχειρηματικών προκλήσεων που αντιμετωπίζουν και βοηθά τις εταιρείες να αναπτύξουν δίκτυο συνεργατών στις ΗΠΑ. Όπως εξηγεί ένα από τα στελέχη-συμβούλους του Kelley, «Το project ήταν μια φανταστική εμπειρία μάθησης για μένα και

τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας μου. Στο project ήμασταν αντιμέτωποι με μια πραγματική επιχειρηματική πρόκληση μιας επιτυχημένης εταιρείας στην Ελλάδα που προσπαθεί να επεκταθεί πέρα από τα γεωγραφικά όρια της χώρας. Το project ολοκληρώθηκε με μια επιχειρηματική λύση/συμβουλή για την εταιρεία που είναι άμεσα εφαρμόσιμη και προσφέρει πραγματική αξία στην εταιρεία». Σε αυτό συμφωνεί άλλωστε απόλυτα στέλεχος της εταιρείας που αναφέρει χαρακτηριστικά ότι «τα αποτελέσματα της επιχειρηματικής λύσης/συμβουλής ενσωματώνονται άμεσα στο στρατηγικό πλάνο ανάπτυξης της εταιρείας μας».