Συνέντευξη Startup.gr: Νίκος Ιωάννου, Διευθύνων σύμβουλος Delivery.gr

    Από: Startup Team

Με αφορμή το λανσάρισμα των bots του delivery.gr τόσο για slack όσο και για facebook messenger, πήραμε συνέντευξη από τον συνιδρυτή του ώστε να μάθουμε τους λόγους που κινήθηκαν προς της κατευθυνση των bots αλλά και διάφορα “ζουμερά” χαρακτηριστικά των χρηστών του.

Ποια ειναι τα δημογραφικά χαρακτηριστικά των χρηστων σας? Ποιος τελικά παραγγέλνει on-line?

Το κοινό του delivery.gr είναι χωρισμένο ομοιογενώς όσον αφορά το φύλλο και ηλικιακά είναι από 18 μέχρι 44 ετών στο μεγαλύτερο ποσοστό του.

Ποιες ώρες τις ημέρας ο ελληνας παραγγέλνει?

Οι παραγγελίες εντείνονται μεταξύ 12:00-17:00 όσο αφορά στο μεσημεριανό φαγητό, εντείνονται μεταξύ 20:00-00:00 για βραδινό, ενώ παραγγελίες που αφορούν στον πρωινό καφέ εντείνονται μεταξύ 8:30-11:00. Οι παραγγελίες για βραδινό φαγητό αποτελούν το 55% του συνόλου των παραγγελιών, για μεσημεριανό το 35%, και για καφέ το 10%.

Πόση ώρα παιρνει η μέση παραγγελία? Πόση ώρα ο Ελληνας ασχολείται με το τι θα φάει?

Σε αυτή την ερώτηση χτυπήσατε φλέβα από την άποψη ότι στο delivery.gr προσφέρουμε όλες τις δυνατές διαδρομές για να παραγγείλει κάποιος. Στην περίπτωση που ο επισκέπτης καλέσει το τηλέφωνο του εστιατορίου ή κάνει δωρεάν κλήση, τότε η διαδικασία του να δει τον κατάλογο, να αποφασίσει τι θέλει και από που, διαρκεί 2 λεπτά, στα οποία προστίθεται 1,2 λεπτά για να δώσει την παραγγελία στο κατάστημα. Στην περίπτωση που ο επισκέπτης επιλέξει τη διαδρομή του να παραγγείλει online, τότε ο χρόνος είναι λίγο μεγαλύτερος, κοντά στα 7 λεπτά (παρόλο που οι μαρκετινίστες μιλούν για λιγότερο απο 1 λεπτό 🙂 ). Αυτό οφείλεται στο ότι ο επισκέπτης αφιερώνει χρόνο να διερευνά τη σελίδα με τις επιλογές για να επιλέξει τι θα προσθέσει στο καλάθι. Με την νέα μας καινοτομία το deliverybot αυξάνεται αισθητά η εμπειρία και η ταχύτητα της παραγγελίας μιας και μέσω τεχνολογιών τεχνητής νοημοσύνης γίνεται εξυπνότερο κάθε μέρα. Μαθαίνει δηλαδή τις συνήθειές του χρήστη και τις χρησιμοποιεί για την επόμενη παραγγελία αυτού ή και των άλλων χρηστών που θα αναζητήσουν κάτι με παρόμοιο τρόπο. Αυτός είναι ένας φρέσκος τρόπος για να καταλήξεις από πού θα παραγγείλεις  όσο πιο γρήγορα γίνεται και να το κάνεις είτε με δωρεάν κλήση είτε online. Σήμερα είναι διαθέσιμο σε πλατφόρμες slack και fb messenger.

Τι παραγγέλνει ο Ελληνας? Σουβλάκια, pizza?

Ένας στους τρεις Έλληνες παραγγέλνει σουβλάκια, οι παραγγελίες είναι κατά 35% σουβλάκια η άλλο είδος από ψητοπωλείο. κατα 9 % πίτσα κατα 8% κρέπα ενώ το υπόλοιπο 48% επιλέγει άλλες κατηγορίες φαγητού οι οποίες είναι σε μικρότερες ποσοστώσεις. Όπως ήταν αναμενόμενο το σουβλάκι έχει την τιμητική του όταν κάποιος παραγγέλνει από έξω.

Ποια ειναι η τάση στην χρήση της υπηρεσίας σας? Προτιμάνε, κινητό ή σταθερο?

Η τάση είναι προς τη χρήση κινητού τηλεφώνου αν και την παρούσα ώρα είναι μοιρασμένη μεταξύ χρήσης από υπολογιστή και χρήσης απο φορητή συσκευή. Αυτός είναι και ο λόγος που έχουμε επενδύσει πολύ στο νέο μας full responsive delivery.gr για να μπορεί να είναι η εμπειρία του χρήστη από mb απολαυστική. Ο συνδυασμός της αναζήτησης μέσω του νέου μας bot με το ότι η σελίδα ανοίγει responsive μέσα από το fb messenger είναι πυρετώδης για την εμπειρία του χρήστη και τα σχόλια μέχρι στιγμής εντυπωσιακά.

Ποια από τα ψηφιακά κανάλια που χρησιμοποιείτε αποδίδουν ή προτιμούν οι χρήστες σας?

Όπως σας ανάφερα και παραπάνω στο delivery.gr ενας χρήστης μπορεί να παραγγείλει ποικιλοτρόπως . Η αλήθεια ειναι οτι η διαδικασία του να δει ο χρήστης τον κατάλογο είτε ξεφυλίζοντας τον είτε να τον δει σε online ordering view και να πάρει στο τέλος τηλέφωνο είναι ο πιο δημοφιλής τρόπος. Το 20% επί του συνόλου των παραγγελιών γίνονται με δωρεάν κλήση  για αυτούς που θέλουν να τους καλέσει το κατάστημα για να μιλήσουν, μια τεχνολογία που έχει βρει μεγάλη ανταπόκριση σε περίπτωση που κάποιος έχει ξεμείνει απο κάρτα κινητού τηλεφώνου και χρησιμοποιείτε φανατικά απο ομάδες όπως φοιτητές. Σε παρόμοια επίπεδα επί του συνόλου των παραγγελιών κινείται ο online τρόπος παραγγελίας.

Ποσο σας επηρεάζουν οι τεχνολογικές ανακοινώσεις των μεγάλων εταιρειών οπως το facebook, google και apple?

Η αλήθεια ειναι οτι με την ομάδα μας όταν υπάρχει τεχνολογικό event όπως τα πρόσφατα των μεγάλων εταιρειών είναι βραδιά απόλαυσης για brainstorming, popcorn και μπύρες J. Παρακολουθούμε με πολύ προσοχή το που κινούνται τεχνολογικά οι μεγάλες αυτές εταιρείες και εφαρμόζουμε πρώτοι στην Ελλάδα ότι καινούργιο έρχεται με στόχο την ευκολία του επισκέπτη μας.

Ποια η αποψή σας για τα bots? Πιστευετε θα αντικαταστήσουν τα apps?

Τα bots είναι πολυ πιθανόν να αντικαταστήσουν τα apps αν σκεφτείτε οτι οι στατιστικές λένε οτι οι εφαρμογές messengers οπως fb messenger, viber, whatsapp, slack ειναι εγκατεστημένες σε ποσοστό 240% (δηλαδή παραπάνω απο 2 σε καθε συσκευή), ενω στον αντιποδα αυτού οι χρήστες των κινητών συσκευών δεν έχουν πάνω απο 5 εφαρμογές εγκατεστημένες επιπλέον των εφαρμογών που έχει το τηλεφωνο προεγκατηστεμένες. Για να ενισχύσω λίγο την άποψη αυτή αρκεί να σας πω οτι η apple στο πρόσφατο WWDC (Worldwide Developer Conference) ανακοίνωσε ειδικό app store για τη δική της εφαρμογή μηνυμάτων (imessage) πράγμα που δειχνει οτι οι εφαρμογές messengers ειναι πιθανόν να αποτελέσουν το κέλυφος για να αναπτυχθούν άλλες εφαρμογές όπως τα bots.

Infographic

Συνέντευξη Startup.gr: Νίκος Ιωάννου,  Διευθύνων σύμβουλος Delivery.gr