Ψηφιακές αλλαγές φέρνει η τεχνολογία σε όλους τους κλάδους της οικονομικής δραστηριότητας παγκοσμίως, με τον χώρο της ασφάλισης να τελεί και αυτός υπό ψηφιακό μετασχηματισμό. Οι αλλαγές είναι πολυεπίπεδες και επηρεάζουν τη συνολική λειτουργία των ασφαλιστικών, από τα κανάλια διανομής και τις γραμμές παραγωγής μέχρι την προστασία των προσωπικών δεδομένων και την καταπολέμηση της ασφαλιστικής απάτης.
Τα οφέλη της ψηφιοποίησης στον ασφαλιστικό τομέα είναι ήδη ορατά τόσο για τους πελάτες όσο και για τις ίδιες τις ασφαλιστικές
Σύμφωνα με όσα αναφέρει σε ειδική έκδοσή της η Insurance Europe, τα οφέλη της ψηφιοποίησης στον ασφαλιστικό τομέα είναι ήδη ορατά – και θα ενταθούν το επόμενο διάστημα – τόσο για τους πελάτες όσο και για τις ίδιες τις ασφαλιστικές εταιρείες.
Ένα από τα σημαντικά πλεονεκτήματα αυτής της διαδικασίας ψηφιοποίησης για τον κλάδο είναι η δυνατότητα για καλύτερη ανίχνευση των περιστατικών απάτης. Η ασφαλιστική απάτη συνιστά μείζον ζήτημα για τον ασφαλιστικό χώρο, καθώς – σε ετήσια βάση – τόσο τα περιστατικά απάτης που εντοπίζονται όσο και εκείνα που μένουν στο σκοτάδι αντιπροσωπεύουν έως και των συνολικών απαιτήσεων στην Ευρώπη.
Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στην ειδική έκδοση, η ψηφιοποίηση των καναλιών διανομής, για παράδειγμα, καθιστά εφικτή μια πολυκαναλική εμπειρία για τους καταναλωτές, οι οποίοι, ταυτόχρονα, απολαμβάνουν εξατομικευμένα προϊόντα και υπηρεσίες, προσαρμοσμένα στις ατομικές τους ανάγκες.
Η διανομή των ασφαλιστικών προϊόντων και υπηρεσιών αλλάζει ριζικά, με την εμπειρία του πελάτη να ενισχύεται και τον καταναλωτή να αποκτά τη δυνατότητα αλληλεπίδρασής με τον ασφαλιστή. Η επικοινωνία ασφαλιστή – πελάτη, όπως τονίζει η μελέτη, παύει να είναι μια ετήσια ή εξάμηνη επαφή που εξαντλείται σε μία ημέρα. Το νέο ψηφιακό τοπίο παρέχει εναλλακτικά κανάλια επικοινωνίας, όπως τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, κάνοντας την επιλογή ή την αγορά ενός ασφαλιστικού προγράμματος πιο αποτελεσματική.
Καινοτομία
Όσον αφορα τις γραμμές παραγωγής, η μελέτη τονίζει ότι η ψηφιοποίηση και νέα επιχειρηματικά μοντέλα ανοίγουν νέους δρόμους στην ασφαλιστική αγορά. “Το ψηφιακό περιβάλλον επιτρέπει στις εταιρείες να εισάγουν καινοτομίες στην αγορά πολύ πιο γρήγορα και πιο εύκολα, ενώ τους παρέχει τη δυνατότητα να καλύπτουν ευχερέστερα τους νέους κινδύνους, καθιστώντας πιο απλή και σύντομη την αξιολόγησή τους” σημειώνει η μελέτη.