3 Βασικά λάθη που πρέπει να αποφύγεις, ξεκινώντας μια online επιχείρηση

    Από: Startup Team

Σε αυτήν την νέα «σχολική χρονιά» θα μιλήσουμε πολύ για την Online επιχείρηση και την online επιχειρηματικότητα.

Το διαδίκτυο πλέον δίνει εξαιρετικές ευκαιρίες σε όποιον θέλει να δημιουργήσει μια βιώσιμη επιχείρηση και να δραστηριοποιηθεί ηλεκτρονικά, αξιοποιώντας τα εργαλεία και πλατφόρμες που του προσφέρονται διαδικτυακά.

Ζούμε σε μια εποχή αφθονίας, δημιουργικότητας και ευρηματικότητας!

Πλέον με 20 ευρώ για την πληρωμή ενός domain και με μια δωρεάν πλατφόρμα blogging ή website, μπορείς να ξεκινήσεις να επιχειρείς μέσα σε μια ώρα! Παρόλο όμως που υπάρχει μεγάλη ευκολία στην δημιουργία μιας Online επιχείρησης, υπάρχουν αρκετές παγίδες και χρειάζονται μεθοδικά βήματα ώστε αυτή η κίνηση να πετύχει και να κερδίσει κάποιος χρήματα από αυτήν.

Μπορεί να έχεις δεκάδες επιχειρηματικές ιδέες ή μπορεί να ψάχνεις και να ερευνάς να βρεις τι είδους επιχείρηση να δημιουργήσεις και είναι ιδανική για σένα. ‘Όπως και να έχει, χρειάζεται να κάνεις ένα υποτυπώδη σχεδιασμό για να διασφαλίσεις ότι δεν θα πέσεις θύμα των 3 βασικών λαθών που παρατηρώ ότι κάνουν οι περισσότεροι νέοι «ηλεκτρονικοί» επιχειρηματίες.

Και μπορώ να πω ότι αυτά τα 3 λάθη πραγματικά κοστίζουν.

Πολύ συχνά παρατηρώ ανθρώπους να ενθουσιάζονται από μια επιχειρηματική ιδέα και να σπεύδουν να δημιουργούν επιχειρήσεις χωρίς όμως να έχουν μπει στον κόπο να κάνουμε ένα στοιχειώδη προγραμματισμό ή έρευνα πάνω στο πεδίο που θα δραστηριοποιηθούν. Και σπεύδουν να αγοράσουν domain name, να απασχολήσουν έναν γραφίστα για να τους δημιουργήσει το λογότυπο τους και δαπανούν χρόνο πολύ για να φτιάξουν το website τους. Και μετά ανακαλύπτουν ότι κανείς δεν ενδιαφέρεται, κανείς δεν ακούει και δεν υπάρχει προθυμία για να αγοράσει το κοινό αυτό που προσφέρουν.

Τζιζ. Αυτό το τελευταίο πονάει πολύ.

Τα 3 λάθη που πρέπει να αποφύγεις όταν ξεκινάς μια online επιχείρηση (ηλεκτρονική επιχείρηση) είναι τα εξής:

Λάθος No. 1: Δεν επιλύεις κάποιο πρόβλημα

Κάθε επιχείρηση για να υπάρχει είναι απαραίτητο να επιλύει ένα πρόβλημα. Όμως πολλοί νέοι άνθρωποι που επιχειρούν ή που θέλουν να επιχειρήσουν, δεν έχουν ξεκάθαρο στο μυαλό τους ποιο είναι αυτό το πρόβλημα στο οποίο δίνουν λύση!

Προκειμένου να καταλάβεις αν αυτό που θα προσφέρεις στην αγορά (υπηρεσία ή προιόν), έχει νόημα δηλαδή θα το πληρώσει ένας ικανός αριθμός καταναλωτών, είναι απαραίτητο να καταλάβεις πρώτα το πρόβλημα που επιλύεις μέσω του εκάστοτε προϊόντος ή υπηρεσίας.

Τις περισσότερες φορές, το πρόβλημα που νόμιζες ότι επιλύεις και αυτό που θέλει το κοινό να επιλύσει, είναι δυο διαφορετικά πράγματα.

Και θα σου πω ένα παράδειγμα.

Μια αγαπημένη μου πελάτισσα που είναι Weight lose Coach, έχει σαν στόχο να βοηθήσει τους πελάτες της να αποκτήσουν υγιείς συνήθειες διατροφής ώστε μακροπρόθεσμα, σιγά και σταθερά, να μειώσουν το βάρος τους με υγιή και ισορροπημένο τρόπο.

Οι πελάτες της, από την άλλη πλευρά, αυτό που ψάχνουν να επιλύσουν είναι γρήγορα να μειώσουν το βάρος τους ώστε πχ το καλοκαίρι να βγουν στην παραλία με λιγότερα κιλά.

Για να κερδίσει το στοίχημα και να έχει μια επιτυχημένη και βιώσιμη επιχείρηση, χρειάζεται να καταλάβει την ψυχολογία των ανθρώπων και να να ανταποκρίνεται στο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν (γρήγορη μείωση βάρους ώστε σε μικρό διάστημα να αποκτήσουν καλύτερο σώμα) αλλά και να τους βοηθήσει να πετύχουν τον στόχο τους με υγιεινό τρόπο.

Χρειάζεται λοιπόν μια ισορροπία και εξυπνάδα στο πως θα τοποθετηθείς στην αγορά. Και επίσης είναι εξαιρετική γνώση να μπορείς να καταλάβεις ακριβώς ποιο είναι το πρόβλημα που πραγματικά επιλύεις. Αυτό επίσης σε βοηθά να γνωρίζεις τι γίνεται και στον ανταγωνισμό σου αλλά και να γνωρίζεις σε τι κοινωνικό και επαγγελματικό διάλογο εμπλέκεσαι- συμμετέχεις.

Λάθος No. 2: Δεν προσδιορίζεις το κοινό που απευθύνεσαι

‘Όταν κάποιος σε ρωτάει: “ποιον βοηθάς με το επάγγελμα σου – ποιον βοηθάς με την επιχείρηση σου;»-έχεις μια ξεκάθαρη απάντηση να δώσεις; Ή απλώς λες ότι αυτό που κάνεις ή αυτό που προσφέρεις είναι για τους πάντες;

Υπάρχει μια παλιά παροιμία που δεν θυμάμαι ποιος την έχει πει αλλά λέει το εξής: «αν προωθείς την δουλειά σου ( τα προιόντα ή τις υπηρεσίες σου) σε όλους, δεν πουλάς σε κανέναν».

Παρόλο που είναι δυνατόν το προϊόν ή η υπηρεσία σου να εξυπηρετεί ένα μεγάλο αριθμό καταναλωτών:

Ποιο είναι το κοινό που ταιριάζει καλύτερα σε αυτό που προσφέρεις;

Ποιο κοινό απολαμβάνεις να εξυπηρετείς;

Ποιο κοινό είναι το πιο πιθανό να αγοράσει από σένα;

Αν γνωρίζεις ποιο κοινό εξυπηρετείς, θα μπορείς με μεγαλύτερη ευκολία και αποτελεσματικότητα να επικοινωνήσεις μαζί του και να του προσφέρεις αυτό που πραγματικά έχει ανάγκη.

Υπάρχουν ελάχιστες εταιρίες στον κόσμο που προωθούν τα προϊόντα τους σε όλους όπως πχ η Coca Cola και η Google. Οι υπόλοιπες πρέπει οπωσδήποτε να προσδιορίσουν το κοινό τους.

Συζητώντας με πελάτες και ζητώντας τους, να το κάνουν αυτό, αισθάνονται συχνά ότι αυτοπεριορίζονται. Δεν είναι όμως έτσι. Μην νομίζεις ότι κάνοντας το κοινό σου πιο συγκεκριμένο και πιο μικρό ( από όλο τον κόσμο J ), θα μειώσει τις δυνατότητες πώλησης που έχεις. Αντίθετα! Θα κάνει το προϊόν και την επιχείρηση σου πιο δελεαστική και ελκυστική.

Μόνο η Coca Cola πάει με όλα! 🙂