Λόγοι ασφαλείας “φρενάρουν” τη χρήση mobile apps στο αυτοκίνητο

    Από: Startup Team
πηγή: sepe.gr

Η πρόσβαση σε εφαρμογές για smartphones εντός του αυτοκινήτου, είναι μία δυνατότητα που, σταδιακά, οι περισσότεροι καταναλωτές επιθυμούν να έχουν. Ωστόσο, ένα όλο και μεγαλύτερο τμήμα των χρηστών ανησυχεί για την ασφάλεια των προσωπικών του δεδομένων, κατά τη ζεύξη του smartphone του με το αυτοκίνητο. Σε αυτήν την ανησυχία προσκρούει, τουλάχιστον μέχρι σήμερα, η περαιτέρω διείσδυση των mobile apps εντός του αυτοκινήτου.

“Η έντονη επιθυμία για πρόσβαση σε εφαρμογές για smartphones στο αυτοκίνητο μετριάζεται από τις ανησυχίες για την προστασία των προσωπικών δεδομένων. Οι καταναλωτές διστάζουν να μοιραστούν τα δεδομένα που αφορούν την οδηγητική τους θέση, συμπεριφορά και συνήθειες”, διαπιστώνει έρευνα της Strategy Analytics.

Σύμφωνα με το σχετικό report, η πλειοψηφία των καταναλωτών στις ΗΠΑ, την Ευρώπη και την Κίνα, συμφωνεί ότι είναι σημαντικό να μπορεί να συνδέει το smartphone με το σύστημα του αυτοκινήτου, ώστε να μπορεί να έχει πρόσβαση σε εφαρμογές και μουσική, μέσα από τους πίνακες ελέγχου και την οθόνη του οχήματος. Ωστόσο, η ίδια έρευνα (“Connected Car Privacy: Consumers Need Assurance on Data Privacy”) διαπιστώνει ότι περισσότεροι από τους μισούς καταναλωτές στις παραπάνω περιοχές δεν επιθυμούν το όχημά τους να συλλέγει δεδομένα που αφορούν στην οδήγηση, ακόμα κι αν παραμένουν ανώνυμα. Επίσης, οι περισσότεροι ερωτηθέντες δηλώνουν ότι θέλουν να είναι βέβαιοι ότι data από το κινητό τους τηλέφωνο δεν παραμένουν στο αυτοκίνητο, όταν οι ίδιοι αποσυνδεθούν.

Ιδιωτικότητα

Σύμφωνα με τους αναλυτές της Strategy Analytics, οι καταναλωτές είναι ενήμεροι ότι θα πρέπει να στερηθούν ένα τμήμα της ιδιωτικότητας τους, αν θέλουν να έχουν πρόσβαση σε μια “πλούσια” γκάμα online υπηρεσιών και εφαρμογών, όταν βρίσκονται στο αυτοκίνητο. Ωστόσο, δεν είναι διατεθειμένοι – στην πλειοψηφία τους – να κάνουν μεγάλες “θυσίες” σε επίπεδο ιδιωτικότητας, προκειμένου να έχουν πρόσβαση σε αυτές τις υπηρεσίες.

“Οι καταναλωτές θα ήταν πιο δεκτικοί στη συλλογή κάποιων προσωπικών δεδομένων τους, εάν γνώριζαν ποιος συλλέγει αυτά τα δεδομένα, πού φυλάσσονται, πώς προστατεύονται, πού θα χρησιμοποιηθούν και γιατί, ποιος θα έχει πρόσβαση σε αυτά και ποιος θα έχει τον έλεγχο τους”, αναφέρει η ανάλυση της Strategy Analytics.

Όπως, μάλιστα, εξηγούν οι αναλυτές της εταιρείας, το πρόβλημα της προστασίας των δεδομένων θα είναι πολύ πιο έντονο στις περιπτώσεις κοινόχρηστων οχημάτων, μέσω των υπηρεσιών car-sharing. “Λαμβάνοντας υπόψη τις ανησυχίες που μπορεί να έχουν οι καταναλωτές, καθώς και το γεγονός ότι οι άλλοι οδηγοί θα έχουν πρόσβαση στα ίδια τα οχήματα, οι χρήστες θα πρέπει να είναι βέβαιοι ότι τα προσωπικά τους δεδομένα θα εκκαθαρίζονται από το όχημα και δεν θα είναι προσβάσιμα από οποιονδήποτε άλλο”, προσθέτουν οι αναλυτές.

διαβάστε περισσότερα εδώ:
sepe.gr