Οδηγίες προς τους καταναλωτές για τις online αγορές την εορταστική περίοδο

    Από: Startup Team
πηγή: sepe.gr

Συστάσεις προς τους καταναλωτές, που αφορούν τόσο τη χρήση του κινητού τους εκτός συνόρων, όσο και τις αγορές μέσω Διαδικτύου, με αφορμή την εορταστική περίοδο, απευθύνει η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ). Με σκοπό την προστασία των καταναλωτών, η ΕΕΤΤ προτρέπει τους πολίτες να επικοινωνούν, πριν από την αναχώρησή τους για κάποιο ταξίδι την περίοδο των εορτών, με την εταιρεία κινητής τηλεφωνίας, στην οποία είναι συνδρομητές, ώστε να ενημερώνονται για τις χρεώσεις κατά την παραμονή τους στο εξωτερικό.

 

Η ρυθμιστική Αρχή σημειώνει ότι οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας υποχρεούνται, πλέον, να χρεώνουν κάθε συνδρομητή, που ταξιδεύει σε χώρα της ΕΕ, καθώς επίσης στο Λιχτενστάιν, στην Ισλανδία και στη Νορβηγία, με τις χρεώσεις που ισχύουν γι’ αυτόν στην Ελλάδα (σύμφωνα με το πρόγραμμα τηλεφωνίας που διαθέτει), προσαυξημένες ενδεχομένως με επιπλέον χρέωση, η οποία δεν δύναται να υπερβαίνει τα €0,05/λεπτό ομιλίας (χωρίς ΦΠΑ), 0,02/SMS (χωρίς ΦΠΑ) και €0,05/ΜΒ (χωρίς ΦΠΑ).

“Όταν βρίσκεστε κοντά στα σύνορα της χώρας μας, απενεργοποιείστε την αυτόματη αναζήτηση δικτύου και “κλειδώστε” τη συσκευή σας στο δίκτυο του παρόχου σας, ώστε να αποφύγετε ανεπιθύμητες χρεώσεις περιαγωγής”, τονίζει η ΕΕΤΤ.

Για τις αγορές ραδιοεξοπλισμού και τηλεπικοινωνιακού τερματικού εξοπλισμού – όπως είναι κινητές και φορητές συσκευές, τηλεκατευθυνόμενα παιχνίδια, ασύρματα τηλέφωνα – η Ανεξάρτητη Αρχή προτρέπει τους καταναλωτές να επιδεικνύουν προσοχή ώστε αυτά να: φέρουν τη σήμανση CE σε ανεξίτηλη μορφή στην συσκευή, στη συσκευασία και στα συνοδευτικά έγγραφα, να αναγράφουν ευδιάκριτα στη συσκευή τον τύπο/μοντέλο και το όνομα του κατασκευαστή, να περιλαμβάνουν στα συνοδευτικά έγγραφα Δήλωση Συμμόρφωσης (Declaration of Conformity – DoC) του κατασκευαστή με το ευρωπαϊκό πλαίσιο ή σαφή αναφορά για την ανεύρεσή της.

Παραγγελίες και αποστολές

Η ΕΕΤΤ εφιστά, εξάλλου, την προσοχή των καταναλωτών να παραγγέλνουν εγκαίρως τα χριστουγεννιάτικα δώρα, ειδικά από τα ηλεκτρονικά καταστήματα του εξωτερικού. Τους προτρέπει δε πριν παραγγείλουν από το εξωτερικό και ειδικά εκτός ΕΕ, να ενημερώνονται πρώτα για ενδεχόμενες χρεώσεις εκτελωνισμού, φόρων, δασμών κ.λπ.

Επιπλέον, η ΕΕΤΤ τονίζει:

– Αν παρατηρήσετε σημάδια φθοράς στο δέμα σας, μπορείτε να παραλάβετε, δηλώνοντας την επιφύλαξή σας κατά την παραλαβή ή εντός της επόμενης ημέρας.

– Για τυχόν προβλήματα, απευθυνθείτε άμεσα στον πάροχο, αλλά και στο ηλεκτρονικό κατάστημα από το οποίο παραγγείλατε το δέμα σας.

– Για το πλησιέστερο ταχυδρομικό σημείο εξυπηρέτησης ΕΛΤΑ ή εταιρίας ταχυμεταφορών, επιλέξτε την εφαρμογή του Γεωγραφικού Συστήματος Ταχυδρομείων από το website της ΕΕΤΤ ή κατεβάστε την εφαρμογή “EETT Postal” για iOS και Android.

Ενημερωτικό video από την ΕΕΤΤ για την εορταστική περίοδο

διαβάστε περισσότερα εδώ:
sepe.gr