«Λίγα, καλά και κερδοφόρα» η επιλογή για τα προϊόντα των μεγάλων προμηθευτών

    Από: Startup Team
πηγή: reporter.gr

Τάση μείωσης των κωδικών που παράγουν οι μεγάλοι προμηθευτές καταγράφεται εσχάτως κάτι μάλιστα που αναμένεται να ενταθεί το επόμενο διάστημα. Η κίνηση, μάλιστα, της Unilever να πουλήσει τη χρονιά που πέρασε ένα σημαντικό μέρος από τα σήματα που κυκλοφορεί στην Ελλάδα (Άλτις, Ελάνθη, Solon, Βιτάμ, Flora, Becel, Super Fresco), καθώς και στο εργοστάσιο ελαιολάδου και σπορέλαιων στην Πειραιώς δείχνει το δρόμο.

Πιο συγκεκριμένα με μια συμφωνία που εντάσσεται σε ένα παγκόσμιο deal πέρασαν στον σ έλεγχο της KKR (γνωστής από τη διαχείριση κόκκινων δανείων) η δραστηριότητα της «Ελαΐς» – Unilever, το εργοστάσιο της εταιρείας επί της οδού Πειραιώς στο Νέο Φάληρο, μαζί με τον μηχανολογικό εξοπλισμό και τις συμβάσεις εργασίας του προσωπικού. Δηλαδή σε μια συμφωνία με το τμήμα της KKR που αφορά τη δραστηριότητα private equity  και σε ό,τι αφορά την Ελλάδα περνούν τα σήματα μαργαρινών Flora, «Αλτις», Becel ProActiv, Super Fresco και «Βιτάμ». Μάλιστα, εντός του 2018 η παραγωγή των μαργαρινών που σήμερα γίνεται στο εργοστάσιο της Unilever στην περιοχή του Ρέντη θα μεταφερθεί στο εργοστάσιο της οδού Πειραιώς. Σημειώνεται εδώ ότι η «Δέλτα», θυγατρική της Vivartia, θα συνεχίσει να παράγει τα γαλακτοκομικά με το σήμα Becel ProActiv για όσο διάστημα προβλέπει η συμφωνία (τριετής) που είχε συναφθεί με τη Unilever το φθινόπωρο του 2016.

Ο συνολικός τζίρος που μεταβιβάστηκε ήταν στα 100 εκατ. ευρώ και υποδηλώνει τη διάθεση της μεγάλης πολυεθνικής να αφήσει κάποιες δραστηριότητες και να επικεντρωθεί σε άλλα προϊόντα του μεγάλου χαρτοφυλακίου της δηλαδή σε επεξεργασμένα τρόφιμα και παγωτά, αλλά και σκευάσματα προσωπικής υγιεινής και καθαρισμού.

Αξίζει να σημειωθεί, δε, ότι οι  δραστηριότητες της Unilever στην Ελλάδα, οι οποίες θα πωληθούν στην KKR, υπολογίζονται ότι έχουν τζίρο ύψους άνω των 100 εκατ. ευρώ με τα σήματα που περιλαμβάνονται στο «πακέτο» να έχουν κυρίαρχη θέση στην αγορά. Εκτιμάται μάλιστα  ότι το fund σε κάποια στιγμή θα επιλέξει να την πουλήσει εκ νέου σε κάποιον άλλο βιομηχανικό «παίκτη».

Η κίνηση αυτή του κολοσσού δείχνει τη διάθεση των πολυεθνικών παικτών να επικεντρωθούν σε δραστηριότητες που έχουν συγκριτικά πλεονεκτήματα και κερδοφορία. «Το άπλωμα σε δεκάδες κωδικούς δε βοηθά σε μια περίοδο που ο παγκόσμιος ανταγωνισμός είναι έντονος, τα περιθώρια κέρδους μικρά και η πίεση για προσφορές από το λιανεμπόριο μεγάλη» αναφέρει κορυφαίο στέλεχος μεγάλου προμηθευτή στην Ελλάδα. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε, αναφέρει, ότι και στην Ελλάδα μια μεγάλη βιομηχανία με πολυεθνική δράση, η ΦΑΓΕ, πριν λίγα χρόνια άφησε την αγορά γάλακτος και εστίασε στο γιαούρτι όπου είναι ηγέτιδα δύναμη.

Τέλος αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με όσα ανέφερε ο επικεφαλής της επικεφαλής της P&G στην Ελλάδα, Λάμπρος Παπακοσμάς  στο πλαίσιο του συνεδρίου που διοργάνωσε στις αρχές Δεκέμβρη το Ελληνοαμερικανικό Επιμελητήριο με τίτλο «Η ώρα της Ελληνικής Οικονομίας» έκανε λόγο για μια παγκόσμια τάση σε επίπεδο προμηθευτών, να «μαζεύουν» τα χαρτοφυλάκιά τους. «Στον τομέα μας δεν υπάρχει συγκέντρωση, εμείς έχουμε παγκόσμια το 4% της αγοράς», υπογράμμισε με νόημα δίνοντας στίγμα από το μέλλον.

διαβάστε περισσότερα εδώ:
reporter.gr