Οι καταναλωτές αποφεύγουν εταιρείες που έχουν πέσει θύματα κυβερνοεπίθεσης

    Από: Startup Team
πηγή: sepe.gr

Σε ένα από τα πλέον δύσκολα στοιχήματα για επιχειρήσεις, οργανισμούς, αλλά και καταναλωτές, εξελίσσεται η κυβερνοασφάλεια στην εποχή της ψηφιακής τεχνολογίας. Σε μια χρονική συγκυρία που οι κυβερνοεπιθέσεις μετασχηματίζονται, αναπτύσσοντας νέες τεχνικές, προκειμένου να εισχωρήσουν στα “άδυτα” των επιχειρήσεων, οι τελευταίες δεν μπορούν παρά να θέτουν την κυβερνοασφάλεια στο επίκεντρό τους. Ωστόσο, ενώ οι κυβερνοεπιθέσεις γίνονται διαρκώς πιο περίπλοκες, τα διοικητικά συμβούλια εταιρειών και οργανισμών δεν φαίνεται να έχουν συνειδητοποιήσει όσο θα έπρεπε τη σημασία της κυβερνοασφάλειας. Σύμφωνα με τη 19η έκθεση της ΕΥ, Global Information Security Survey 2016-17, το 75% των υπευθύνων κυβερνοασφάλειας δεν εκπροσωπείται στο διοικητικό συμβούλιο του οργανισμού τους. Στο μεταξύ, μόλις το 38% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι το διοικητικό συμβούλιό του γνωρίζει επαρκώς τα θέματα κυβερνοασφάλειας.

Σύμφωνα με την ΕΥ, συχνά, τα στελέχη δε γνωρίζουν πόσο καλό μπορεί να κάνει η κυβερνοασφάλεια στην επιχείρησή τους, με τους προβληματισμούς για τον κίνδυνο, αλλά και το κόστος, να τα εμποδίζουν από την αναγνώριση τους αξίας τους κυβερνοασφάλειας ως ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, συγκριτικά με μια διαφοροποίηση προϊόντος ή μια επιχειρηματική συμφωνία. Την ίδια στιγμή, πάντως, το 58% των καταναλωτών δηλώνει πως η παραβίαση τους ασφάλειας θα τους αποθάρρυνε από τη μελλοντική συνεργασία με μια επιχείρηση.

Μηχανισμοί ασφαλείας

“Μία από τις πιο σημαντικές τάσεις που είδαμε το 2017 και στις αρχές του 2018, είναι ότι ο τύπος των κυβερνοεπιθέσεων αλλάζει και απομακρύνεται, πλέον, από τη χρήση κακόβουλων εκτελέσιμων αρχείων προς άλλου τύπου malware. H απομάκρυνση σηματοδοτεί μία τεράστια αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο πραγματοποιούνται οι κυβερνοεπιθέσεις, δημιουργώντας σοβαρό πρόβλημα για τις “παραδοσιακές” λύσεις κυβερνοασφάλειας, όπως είναι τα antivirus”, τόνισε επικεφαλής του τμήματος Cybersecurity, Data Protection & Privacy της ΕΥ Ελλάδος, κ. Παναγιώτης Παπαγιαννακόπουλος, στην ομιλία του στο Cyber Security & Data Protection Conference. Όπως εξήγησε ο ίδιος γίνεται φανερό, επομένως, πως “όσο εξελίσσεται η τεχνολογία, εξελίσσονται και οι κυβερνοεπιθέσεις. Κατ’ επέκταση, θα πρέπει να εξελιχθούν αντίστοιχα και οι μηχανισμοί ασφαλείας”.

Το τοπίο της κυβερνοασφάλειας

Σύμφωνα με την ΕΥ, οι νέες οδηγίες και κανονισμοί, όπως το GDPR και το NIS, στοχεύουν στην αύξηση της εμπιστοσύνης στον κυβερνοχώρο, αντιπροσωπεύοντας μια τάση των νομοθετών προς αυτήν την κατεύθυνση, αλλά και μια ευκαιρία για τους ίδιους τους οργανισμούς. Σύμφωνα με μελέτες, η αύξηση της εμπιστοσύνης οδηγεί σε αύξηση των πελατών, αλλά και της καλής υπόληψης του οργανισμού. “Επομένως, όσο πιο καλά οχυρωμένος είναι ένας οργανισμός έναντι των κυβερνοεπιθέσεων και όσο πιο ασφαλής θεωρείται, αλλά και όσο πιο οργανωμένος είναι για να αντιμετωπίσει τυχόν επιτυχημένες κυβερνοεπιθέσεις, τόσο μεγαλύτερη θα είναι η εμπιστοσύνη των πελατών σε αυτόν, δίνοντας του ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα”, είπε ο κ. Παπαγιαννακόπουλος.

διαβάστε περισσότερα εδώ:
sepe.gr