1 στις 3 εταιρείες στηρίζει την ανάπτυξη της στην τεχνολογία

πηγή: sepe.gr

Η τεχνολογία, η ψηφιοποίηση και τα δεδομένα διαδραματίζουν έναν ολοένα και σημαντικότερο στρατηγικό ρόλο στην ατζέντα των επιχειρήσεων παγκοσμίως. Ήδη, σήμερα το 32% των εταιρειών εστιάζει στην τεχνολογία, προκειμένου να αυξήσει την αποδοτικότητα ή να αναπτύξει νέα προϊόντα και υπηρεσίες.

Η τεχνολογία παίζει, ήδη, ρόλο – κλειδί στο διεθνή επιχειρηματικό κόσμο. Για παράδειγμα, το 22% των επιχειρήσεων έχει επενδύσει στην έρευνα και την τεχνολογία την τελευταία διετία. Επίσης, τα τρία τέταρτα των εταιρειών (75%) αναλύουν ήδη διάφορους τύπους δεδομένων, προκειμένου να βελτιώσουν την επιχειρηματική τους απόδοση. Μάλιστα, υπάρχει ένα ποσοστό 26% των εταιρειών, διεθνώς, που αναφέρει το επίπεδο τεχνολογικής εξέλιξης ως τον κύριο λόγο για να επιλέξει κάποιον προμηθευτή, μετά από το κόστος και την ποιότητα των προϊόντων.

Την παραπάνω εικόνα αποτυπώνει η νέα έρευνα της HSBC με τίτλο “Navigator: Now next and how for business”, στην οποία συμμετείχαν εκπρόσωποι από περισσότερες από 8.500 εταιρείες. Οι συντάκτες της διαπιστώνουν, μεταξύ άλλων, ότι η τεχνολογία επιτρέπει στις επιχειρήσεις να αναπτύξουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους, να προσελκύσουν νέους πελάτες και να μειώσουν το κόστος τους βελτιώνοντας την αποτελεσματικότητα τους. Όταν οι επιχειρήσεις ρωτήθηκαν για τους βασικούς παράγοντες της ανάπτυξης, που βρίσκονται στον άμεσο έλεγχο τους, ανέφεραν ως βασικές προτεραιότητες τα τελευταία δύο έτη την επέκταση σε νέες αγορές (28%) και την ανάπτυξη νέων προϊόντων ή υπηρεσιών (25%). Όσον αφορά στα επόμενα δύο χρόνια, η πρώτη τους προτεραιότητα (31%) είναι η αύξηση του μεριδίου της αγοράς τους, ακολουθούμενη από την έμφαση στην ανάπτυξη δεξιοτήτων και την αύξηση της παραγωγικότητας (29%).

Αισιοδοξία και ανησυχίες

Η μελέτη διαπιστώνει ότι – συνολικά – οι επιχειρήσεις είναι αισιόδοξες για το μέλλον τους, χάρη στην αυξημένη καταναλωτική ζήτηση και τις ευνοϊκές οικονομικές συνθήκες. Σε ποσοστό 78% εκτιμούν θετικά το εμπορικό περιβάλλον, με το ποσοστό να ανέρχεται σε 86% στις χώρες της Νοτιοανατολικής Ασίας και σε 82% στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Περισσότερο από το ένα τρίτο των ερωτηθέντων (35%) αναμένει πως η αύξηση της κατανάλωσης θα αποτελέσει το βασικό παράγοντα ανάπτυξης για το επόμενο έτος. Ταυτόχρονα, όμως, οι “ισχυροί ενάντιοι άνεμοι” από τις πολιτικές εξελίξεις φαίνεται να ενισχύονται, με το 63% των εταιρειών να δηλώνει ότι πιστεύει ότι οι κυβερνήσεις αυξάνουν τον προστατευτισμό των οικονομιών τους, ποσοστό αυξημένο κατά 2% σε σχέση με το 1ο τρίμηνο του 2018. Γι’ αυτές τις επιχειρήσεις, οι οποίες θεωρούν τις προοπτικές της εταιρείας τους αρνητικές, οι δασμοί και η κρίση στις εμπορικές σχέσεις ΗΠΑ – Κίνας είναι οι κύριες αιτίες της απαισιοδοξίας (31%). Το κόστος των δασμών αποτελεί τον κύριο λόγο ανησυχίας γι’ αυτές τις αμερικάνικες εταιρείες που δηλώνουν απαισιόδοξες, ενώ για τις εταιρείες από την ηπειρωτική Κίνα και το Χονγκ Κονγκ η πολιτική διαμάχη ΗΠΑ – Κίνας είναι ο βασικός λόγος προβληματισμού (65% και 53% αντίστοιχα).

Αγορές στόχοι

Στην ερώτηση ποιές είναι οι βασικές αγορές, στις οποίες θα εστιάσουν μελλοντικά για την εμπορική τους ανάπτυξη, το ποσοστό των ευρωπαϊκών εταιρειών που απάντησαν στις αγορές της Ασίας μειώθηκε από 30% το 1ο τρίμηνο του έτους σε 18% σήμερα. Αντίστοιχα, οι επιχειρήσεις από τη Βόρεια Αμερική που ανέφεραν στην Ασία μειώθηκαν από 43% σε 30%. Παρομοίως, το ποσοστό των ασιατικών εταιρειών που απάντησαν ότι προτεραιότητά τους είναι οι αγορές της Βόρειας Αμερικής σημείωσε πτώση 10 ποσοστιαίων μονάδων (από 44% σε 34%).

 

διαβάστε περισσότερα εδώ:
sepe.gr