πηγή: hiring.kariera.gr

Πολλές εταιρείες δεν είχαν την ανταπόκριση που περίμεναν από τις προωθητικές τους καμπάνιες αυτόν τον χρόνο. Σχεδόν όλες οι ιδέες μπορεί να ακούγονται καταπληκτικές στο γραφείο συσκέψεων, όταν όμως μια συγκεκριμένη ιδέα παίρνει σάρκα και οστά, κάτι μπορεί να πάει στραβά. Είτε το λάθος αφορά στο concept είτε στην εκτέλεση, το τελικό αποτέλεσμα ενός κακού marketing μπορεί να εξελιχθεί στο απόλυτο χάος. Εδώ έχουμε επτά από τα χειρότερα marketing επιχειρήσεων για το 2018.

1. H&M: Τον περασμένο Ιανουάριο, ο γίγαντας της «γρήγορης» μόδας δημοσίευσε στην ιστοσελίδα του την εικόνα ενός μικρού Αφραμερικανού, που φορούσε ένα φούτερ με το σλόγκαν “Coolest monkey in the jungle” (η πιο ωραία μαϊμού της ζούγκλας). Οι πελάτες εξαγριώθηκαν και οι χρήστες του Twitter εγκάλεσαν την εταιρεία για έλλειψη κοινωνικής ευαισθησίας.

2. Estée Lauder: Επίσης τον περασμένο Ιανουάριο, η Estée Lauder λάνσαρε μια νέα σειρά μέικαπ με την ονομασία “Double Wear Nude Water Fresh Makeup SPF25”. Ενώ η εταιρεία έβγαλε στην αγορά πάνω από 30 αποχρώσεις του προϊόντος, οι περισσότερες από τις μισές προορίζονταν για γυναίκες με πολύ ανοιχτόχρωμο δέρμα, αφήνοντας πολύ λίγες επιλογές για τις υπόλοιπες. Η διαφήμιση του μέικαπ έστειλε ένα ξεκάθαρο μήνυμα στις πελάτισσες για τη μάρκα και σε ποιους δεν απευθύνεται.

3. Milwaukee Bucks: Ένα ατυχές timing έκανε πολλούς οπαδούς του μπάσκετ να πιστέψουν πως οι Milwaukee Bucks γιόρταζαν την απόλυση του προπονητή Jason Kidd τον Ιανουάριο. Τα νέα μαθεύτηκαν στα 50ά γενέθλια της ομάδας, έτσι κάθε χρήστης που έμπαινε στο Twitter της καλωσοριζόταν πανηγυρικά με μπαλόνια.

4. Heineken: Η διαφήμιση της γνωστής εταιρείας μπίρας, τον περασμένο Μάρτιο, ήταν από τις πιο αποτυχημένες. Έδειχνε έναν μπάρμαν να σπρώχνει μια μπίρα, η οποία τσουλάει μπροστά από τρεις ανθρώπους, που είναι μαύροι, και καταλήγει μπροστά σε μια λευκή γυναίκα. Από κάτω έγραφε “Sometimes lighter is better” (Mερικές φορές το πιο ελαφρύ/ανοιχτόχρωμο είναι καλύτερο). Ένας χρήστης του twitter χαρακτήρισε τη διαφήμιση «τρομερά ρατσιστική», και χιλιάδες άνθρωποι συμφώνησαν.

5. Target: Τον περασμένο Ιούνιο, οι καταναλωτές είδαν με έκπληξη μια κάρτα για την Ημέρα του Πατέρα στα πολυκαταστήματα Target, να δείχνει ένα ζευγάρι Αφροαμερικανών και από κάτω τη λεζάντα “Baby Daddy” – έκφραση που χρησιμοποιείται για πατέρα εκτός γάμου ή απόντα. Την κάρτα αυτή τη βρήκε ένας χρήστης του facebook, ο οποίος μάλιστα είπε ότι ήταν η μοναδική σε όλο το κατάστημα, που έδειχνε ζευγάρι Αφροαμερικανών. Τα Target αργότερα ζήτησαν συγγνώμη και την απέσυραν από 900 καταστήματα.

6. Domino’s Pizza: Τον περασμένο Σεπτέμβριο, ένα ρωσικό franchise της Domino λανσάρισε το “Dominos Forever,” μια προσφορά για 100 δωρεάν πίτσες τον χρόνο, για 100 χρόνια, σε πελάτες που θα έκαναν τατουάζ το logo της φίρμας. Όταν εκατοντάδες δημοσιεύσεις στα κοινωνικά δίκτυα από λάτρεις της πίτσας με τατουάζ το logo της άρχισαν να πλημμυρίζουν το διαδίκτυο, η Domino ανακοίνωσε περιορισμούς ως προς το μέγεθος του τατουάζ καθώς και ένα πλαφόν 350 ατόμων για την προσφορά. Η εταιρεία αναγκάστηκε να διακόψει την καμπάνια μέσα σε λίγες μέρες, για να εμποδίσει χιλιάδες ατόμων να εξαργυρώσουν την προσφορά.

7. Dolce & Gabbana: Τον Νοέμβριο, ο πολυτελής οίκος μόδας κυκλοφόρησε μια καμπάνια γεμάτη έθνικ στερεότυπα. Μια διαφήμιση της εταιρείας δείχνει ένα μοντέλο από την Κίνα να προσπαθεί -και να αποτυγχάνει- να φάει διάφορα ιταλικά φαγητά με chopsticks. Ακόμη και πέρα από το σεξουαλικό υπονοούμενο, πολλοί εξοργίστηκαν από την απεικόνιση των Κινέζων ως ανθρώπων που δεν καταλαβαίνουν μια άλλη κουλτούρα. Τα πράγματα έγιναν ακόμη χειρότερα, όταν η Diet Prada, ένας λογαριασμός μόδας στο Instagram, δημοσίευσε screenshots από μηνύματα που αντάλλαξε ο Domenico Gabbana με το μοντέλο Michaela Tranova στο Instagram, στα οποία έγραφε ανεπίτρεπτα σχόλια για την Κίνα. Το post της Diet Prada έγινε viral και η αντίδραση ήταν άμεση. Το hashtag #BoycottDolce άρχισε να γίνεται δημοφιλές στον κινεζικό ιστότοπο Weibo. Οι Dolce και Stefano Gabbana απολογήθηκαν στο κοινό, αναγκάστηκαν όμως να ματαιώσουν την επίδειξη μόδας του οίκου που θα γινόταν στη Σαγκάη, κάτι που τους κόστισε εκατομμύρια.

Της Μίας Κόλλια

διαβάστε περισσότερα εδώ:
hiring.kariera.gr