Είστε τόσο μεγάλοι όσο τα όνειρά σας. Μην σταματάτε ποτέ να ονειρεύεστε!

    Από: Θέμης Σαρανταένας

Είμαι σίγουρος ότι έχετε διαβάσει και ακούσει πολλές φορές την κλασική ρήση του Κοέλιο για το σύμπαν που συνωμοτεί όταν θέλουμε να πετύχουμε κάτι. Τι συμβαίνει όμως στις περιπτώσεις που το σύμπαν συνωμοτεί… για να αποτύχουμε;

  • Τι συμβαίνει όταν η πιο κρίσιμη παρτίδα του εμπορεύματος είναι ελαττωματική;
  • Τι συμβαίνει όταν τα καινούρια μηχανήματα έχουν πρόβλημα;
  • Τι συμβαίνει όταν οι servers κρασάρουν τη χειρότερη ημέρα για το e-shop;
  • Τι συμβαίνει όταν ο καλύτερος πελάτης φεύγει μετά από 8 χρόνια όπου δώσατε τα πάντα για αυτόν;
  • Τι συμβαίνει όταν το δεξί σας χέρι αποφασίζει να παραιτηθεί, και το χειρότερο, να πάει στον ανταγωνιστή σας;
  • Τι συμβαίνει όταν η ανωτέρα βία υπό τη μορφή ιών, lockdowns κλπ γίνεται χιονοστιβάδα;
  • Τι συμβαίνει όταν σχεδόν όλα τα παραπάνω συμβαίνουν μαζί;

Αυτό που συμβαίνει είναι ότι σταματάτε να ονειρεύεστε.

Κακώς!

Δεν πρέπει να σταματάτε ποτέ να ονειρεύεστε, ειδικά όταν τα πράγματα δεν πηγαίνουν καλά. Να σας πω ένα μυστικό; Είστε τόσο μεγάλοι όσο τα όνειρά σας! Δείτε περισσότερα παρακάτω:

Γιατί σταματάμε να ονειρευόμαστε;  

Η απάντηση είναι απλή και βρίσκεται στα γονίδιά μας, εδώ και εκατομμύρια χρόνια. Όταν μπαίνουμε σε survival mode, δεν υπάρχει περιθώριο να σκεφτούμε οτιδήποτε άλλο. Ο μακρινός μας εκείνος πρόγονος, που έτρεχε στο χιόνι για να ξεφύγει από το μαμούθ δεν ονειρευόταν ένα ωραίο λουτρό το επόμενο καλοκαίρι στη διπλανή λίμνη. Συγκεντρωνόταν απλά στα κρίσιμα, επόμενα δευτερόλεπτα για να μη γίνει σουβλάκι από τους χαυλιόδοντες.

Τα όνειρα είναι, εκ των πραγμάτων, μακροπρόθεσμη υπόθεση. Ιδιαίτερα στο επιχειρείν, έχουν ένα ορίζοντα δεκαετιών, ή κατ’ ελάχιστο, ετών. Όταν λοιπόν η επιχειρηματική μας επιβίωση είναι πλέον υπόθεση day to day, όλα τα υπόλοιπα πετιούνται στο καλάθι των αχρήστων – και μαζί τους τα όνειρα.

Το όνειρο είναι και το όραμα

Εδώ ακριβώς όμως, πρέπει να σπάσετε τον φαύλο κύκλο. Μην αφήσετε την αυτοεκπληρούμενη προφητεία των “χειρότερων που έρχονται” να υπονομεύσει εσάς και τους ανθρώπους σας. Ποτέ μην αφήσετε το όνειρο να πέσει κάτω από το ραντάρ, γιατί είναι σίγουρο ότι θα μικρύνει και δεν θα εντοπίζεται πλέον από κανένα ραντάρ.

Μην ξεχνάτε ότι το όνειρό σας για την επιχείρηση είναι και το όραμά σας, και αντιστρόφως. Εάν πάψετε να ονειρεύεστε, απλά θα αφαιρέσετε από τη φιλοσοφία της εταιρείας σας το όραμα. Και μπορώ να σας πω εκ πείρας ότι υπάρχουν πολλές επιχειρήσεις που πέτυχαν χωρίς γραφεία, χωρίς ιδιαίτερα κεφάλαια, χωρίς υπαλλήλους, χωρίς social media ακόμη και χωρίς τηλέφωνο, αλλά ποτέ στον πλανήτη επιχείρηση δεν πέτυχε χωρίς όραμα.

Όσο μεγαλύτερες οι δυσκολίες, τόσο μεγαλύτερα και τα όνειρα! 

Ονειρευτείτε λοιπόν. Αν ξεκινάτε τώρα το επιχειρείν, μην φοβάστε να ονειρευτείτε. Ή αν σταματήσατε για τον οποιοδήποτε λόγο, κάντε reset και συνεχίστε. Και το σημαντικότερο από όλα; Dream Big. Στην πραγματικότητα, όσο μεγαλύτερες είναι οι δυσκολίες, τόσο μεγαλύτερα πρέπει να είναι και τα όνειρά σας.

Δείτε τα όνειρά σας σαν φάρο στη φουρτουνιασμένη θάλασσα. Όσο μεγαλύτερος και όσο φωτεινότερος, τόσο πιο εύκολη θα γίνει η ναυσιπλοΐα σας και τόσο πιο εύκολα θα αποφύγετε τις ξέρες.

Ο κόσμος είναι γεμάτος από ανθρώπους που πραγματοποίησαν το όνειρο.

Για το τέλος, θα σας πω το εξής. Εάν φοβάστε να ονειρευθείτε ή εάν ονειρεύεστε ελάχιστα, ή τέλος, εάν θεωρείτε ότι όσα έχετε ονειρευθεί δεν θα πραγματοποιηθούν ποτέ, οπότε ποιος ο λόγος “να τα σκαλίζουμε”, σκεφθείτε κάτι πολύ απλό: Δεν είστε μόνοι στον πλανήτη Γη. Δεν θα κάνετε κάτι που κανείς άλλος δεν έκανε στην ιστορία.

Ζείτε μαζί με δισεκατομμύρια ακόμη ανθρώπους, πολλοί εκ των οποίων έχουν κάτι κοινό: πραγματοποίησαν το όνειρό τους. Επέμειναν, συνέχισαν, πέτυχαν και ευτύχησαν.

Αφού όλοι αυτοί μπόρεσαν, εσείς γιατί όχι;

Keep dreaming!

από: Θέμης Σαρανταένας

Ο Θέμης Σαρανταένας είναι Πιστοποιημένος Σύμβουλος Μάρκετινγκ και Ανάπτυξης Επιχειρήσεων & Επιχειρηματιών (ως Senior Marketing Consultant από τον Σύνδεσμο Εταιρειών Συμβούλων Μάνατζμεντ Ελλάδος βάσει του Προτύπου ΕΝ ISO / IEC17024:2012) στην Ελλάδα και στην Κύπρο (www.marketingconsultant.gr & www.marketingconsultant.com.cy) και ασχολείται ενεργά στο χώρο τα τελευταία δέκα οκτώ χρόνια. Εργάστηκε για πολλά χρόνια στην L’Oreal Hellas σε θέσεις επικοινωνιακού και εμπορικού μάρκετινγκ σε μάρκες με τις περισσότερες πωλήσεις όπως: Biotherm (Homme), L’ Oreal Professionnel, Lancοme και τη νέα μάρκα για την Ελλάδα Kiehl’s. Με την πολυετή εμπειρία του έχει εξειδικευτεί στην ψυχολογία του καταναλωτή και αναγνωρίζει τους μηχανισμούς για την εμπλοκή του στη διάδραση της πώλησης με μεγαλύτερη επιτυχία. Σήμερα ειδικεύεται στην ανάπτυξη των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων με πλούσιο πελατολόγιο από πολλούς και διαφορετικούς κλάδους. Ακόμα, εκπαιδεύει στελέχη και ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων με Σεμινάρια Μάρκετινγκ και Επιχειρηματικών ∆εξιοτήτων (Soft Skills). Παράλληλα, είναι εκπαιδευμένος Business & Personal Coach, μέλος του HCA (Hellenic Coaching Association), του EMCC (European Mentoring & Coaching Council) & του ICF (International Coaching Federation). Τέλος, επιμελείται και παρουσιάζει την τηλεοπτική θεματική εκπομπή «Marketing in Practice» που προβάλλεται εδώ και 4 τηλεοπτικές σεζόν στο Attica TV / SBC TV και 10 ακόμα περιφερειακούς σταθμούς στην Ελλάδα, καθώς και την επιχειρηματική ραδιοφωνική εκπομπή «Marketing on the GO» που μεταδίδεται ζωντανά κάθε Σάββατο 14.00-16.00 στον Amagi Radio.



---