Το Marketing της μόδας, ή το σωστό Marketing;

    Από: Startup Team

Τα τελευταία χρόνια έχει γίνει μεγάλη έκρηξη στον χώρο του Διαδικτύου. Οι περισσότερες χώρες του κόσμου είναι εξοπλισμένες με πρόσβαση στο Internet και κατοικούνται από κόσμο που δαπανά μεγάλο μέρος της ημέρας του σε αυτό.

 

Όπως είναι λογικό, αυτό επηρέασε και τις επιχειρήσεις αλλά και τη στρατηγική που χρησιμοποιούν για να προβληθούν και να διαφημισθούν, ώστε τελικά να αποκτήσουν τους πελάτες και τις πωλήσεις που επιδιώκουν.

 

Αργά ή γρήγορα λοιπόν το Online Marketing έγινε της μόδας. Έγινε απαραίτητο να έχουμε ένα εταιρικό website, σίγουρα ένα fanpage στο Facebook και φυσικά και προφίλ σε κάθε (νέο και παλιό) Social Media. Σε όλα αυτά σίγουρα βοήθησε και το γεγονός ότι μέσα από το Διαδίκτυο μας προσφέρονται εργαλεία μηδενικού χρηματικού κόστους και εύκολα στη δημιουργία και τη διαχείρισή τους.

 

Δημιουργήθηκε λοιπόν με τον καιρό μία λίστα υπηρεσιών που πρέπει οπωσδήποτε μία επιχείρηση να έχει, αν θέλει να θεωρείται επιτυχημένη.

  1. Εταιρική Ιστοσελίδα.

  2. Εταιρικό Blog.

  3. Search Engine Optimization.

  4. Social Media Marketing.

  5. Search Engine Marketing Campaigns (όπως τα AdWords της Google).

  6. Email Marketing…

 

…Και όσο προχωράμε η λίστα εξελίσσεται και μεγαλώνει.

 

Είναι όμως όλα αυτά απαραίτητα και βρίσκουν εφαρμογή στην επιτυχία κάθε επιχείρησης; Εδώ θα απαντήσω με την κλασική έκφραση: “Εξαρτάται”. Θα αιτιολογήσω αυτό το “Εξαρτάται” ξεκινώντας από τα βασικά.

 

Κάθε μήνυμα που στέλνουμε με σκοπό να προβάλουμε την επιχείρησή μας, έχει πολλούς στόχους, ανάλογα με την περίπτωση. Πάντα έχει όμως έναν και κύριο. Να προσελκύσει το μερίδιο της αγοράς που θα έρθει να αγοράσει από εμάς.

 

Όπως έχουμε πει πολλές φορές στο παρελθόν, αυτό το καταναλωτικό κοινό αποτελείται από τον κόσμο στον οποίο μπορούμε να προσφέρουμε αξία με τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που προσφέρουμε.

 

Πριν αποφασίσουμε λοιπόν να ακολουθήσουμε και να επενδύσουμε σε οποιοδήποτε εργαλείο marketing καλό είναι πρώτα να κάνουμε την εξής ερώτηση: Αυτό το εργαλείο θα με βοηθήσει (άμεσα ή έμμεσα) , ώστε να με δουν οι καταναλωτές που εγώ θέλω να κάνω πελάτες;

 

Αυτό που έχει σημασία όταν αποφασίζουμε πως θα διαφημίσουμε την επιχείρησή μας είναι να καταλήξουμε σε έναν συνδυασμό μέσων και εργαλείων που θα κάνουν το καταναλωτικό μας κοινό (τους buyer personas μας), να μας προσέξουν και να καταλάβουν ότι μπορούν να ικανοποιήσουν τις ανάγκες που έχουν μέσα από αυτά που ερχόμαστε να τους προσφέρουμε.

 

Αν τα εργαλεία αυτά θα είναι αποκλειστικά online, ή offline, ή αποτελούν έναν συνδυασμό, έχει να κάνει με την επιχείρηση που έχουμε και το κοινό της αγοράς που καλύπτει μέσα από το χαρτοφυλάκιο προϊόντων και υπηρεσιών.

 

Το Marketing προσφέρει πολλά εργαλεία σε μία επιχείρηση, για αυτό και πρέπει να αποτελεί μία σοβαρή της επένδυση (όχι μόνο σε κόστος, αλλά και σε προσπάθεια και αφοσίωση). Κάθε επιλογή που κάνουμε μέσα από αυτό πρέπει να είναι πάντα συνειδητή και να ξέρουμε ότι μας δίνει πιθανότητες ώστε τα χρήματα και ο χρόνος που θα δαπανήσουμε να μας επιστραφούν (είτε άμεσα είτε έμμεσα).

 

Αυτός είναι και ένας σοβαρός λόγος να κάνουμε πάντα επιλογές στα μέτρα μας και όχι αυτές που είναι απλά της μόδας.