Καινοτομία & δημιουργικότητα για την αλλαγή

πηγή: advertising.gr
Η Curator του TEDxAcademy στην Ελλάδα, Νίκη Συροπούλου, μιλάει στο adbusiness για την απήχηση του θεσμού στο κοινό και τις φετινές καινοτομίες.

Γράφει ο ΜΑΡΙΟΣ ΠΑΡΛΙΑΡΟΣ

Adb: Πόσα χρόνια συμπληρώνει φέτος ο θεσμός του TED X Academy στην Ελλάδα και ποιός είναι ο σκοπός που επιτελεί;

Νίκη Συροπούλου: To TEDxAcademy διανύει φέτος την 5η χρονιά του. Ξεκίνησε σαν μια ανάγκη για ένα δημιουργικό διάλογο για την Ελληνική Κοινωνία. Μια προσπάθεια να φέρουμε ιδέες και μια δημιουργική ματιά για το πως θα μπορεί η Ελλάδα να καινοτομήσει, να δημιουργήσει και να προχωρήσει μπροστά.

Adb: Τι πιστεύετε πως έχει προσφέρει όλο αυτό το διάστημα στο κοινό που συμμετέχει τα events; Ποιά είναι η απήχηση που έχει;

Ν.Σ.: Ο θεσμός του TEDxAcademy έχει προχωρήσει μέσα σε αυτά τα πέντε χρόνια αλλά ο σκοπός του δεν έχει αλλάξει. Εξακολουθούμε να πιστεύουμε ότι το πρώτο βήμα για να αλλάξει μια χώρα είναι οι καινοτόμες και δημιουργικές ιδέες που φέρνουν πλουραλισμό και πρόοδο. Αυτό που προσφέρει επίσης είναι αισιοδοξία και ελπίδα και το αίσθημα ότι είναι στο χέρι μας τα πράγματα να πάνε καλύτερα στο μέλλον γιατί και εμείς συμβάλουμε σε αυτό. Δεν είμαστε παρατηρητές αλλά δημιουργοί.

Στο πρώτο TEDxAcademy που έγινε το 2010 πήραμε βροχή από emails που μας λέγανε «βρήκαμε ανθρώπους που σκέφτονται όπως εμείς, άρα υπάρχουν και άλλοι σαν και εμάς που πιστεύουν ότι η Ελλάδα μπορεί να προχωρήσει, να δημιουργήσει. Δεν είμαστε μόνοι».

Πέρα από την αισιοδοξία βέβαια πολλές ομιλίες είναι διδακτικές, άλλες εκπαιδευτικές και ο κόσμος μαθαίνει και εμπνέεται μέσα από τις «διαδρομές» των ομιλητών με τις επιτυχίες αλλά και με τις αποτυχίες τους. Επίσης το γεγονός ότι προσκαλούμε ομιλητές με βάση τη δική τους διαδρομή και όχι πολιτικές, θρησκευτικές ή άλλες πεποιθήσεις ενδυναμώνει την απήχηση του θεσμού σαν δημοκρατικός και ανεξάρτητος. Δίνουμε το βήμα με βάση την αξιοκρατία που είναι και  η βασική αρχή ενός δημοκρατικού θεσμού. Ίσως γι’ αυτό και έχει τόση μεγάλη απήχηση όλα αυτά τα χρόνια. Στην αρχή κάναμε την εκδήλωση στο Μουσείο Μπενάκη με χωρητικότητα 400 ατόμων. Από την πρώτη χρονιά τα εισιτήρια είχαν εξαντληθεί πριν την εκδήλωση. Στον τρίτο χρόνο είχαμε 400 άτομα στην αίθουσα και 600 άτομα έξω από την αίθουσα να βλέπουν την εκδήλωση από μόνιτορ! Αυτός ήταν και ο λόγος που τελικά αποφασίσαμε να «μετακομίσουμε» στην αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη του Μεγάρου Μουσικής, χωρητικότητας 1500 ατόμων. Αλλά και πέρυσι εξαντλήθηκαν και πάλι τα εισιτήρια. Είχαμε πάνω από 10.000 θεατές στην ζωντανή αναμετάδοση και πάνω από 1εκ. Θεατές των ομιλιών στην ιστοσελίδα μας. Νομίζω ότι τα νούμερα μιλάνε από μόνα τους για την απήχηση του TEDxAcademy.

Adb: Σε τι βαθμό υποστηρίζεται ο θεσμός και τα events του από την ελληνική επιχειρηματική κοινότητα;

Ν.Σ.: Όλη η κοινωνία έχει αγκαλιάσει τον θεσμό, αλλά κυρίως η επιχειρηματική κοινότητα. Στελέχη και επιχειρηματίες στηρίζουν την πρωτοβουλία από την πρώτη στιγμή με συνέπεια και συνέχεια. Για παράδειγμα η Wind είναι μαζί μας εδώ και πέντε χρόνια και μας έχει στηρίξει από την πρώτη μέρα γιατί πιστεύει στο θεσμό και στον σκοπό μας. Ο Μύθος, η Coca-Cola, η Eurobank, η SAP είναι μερικές από τις εταιρείες που είναι κοντά μας και μας υποστηρίζουν εδώ και χρόνια. Αλλά υπάρχουν και στελέχη και επιχειρηματίες που βάζουν προσωπικό χρόνο στην οργάνωση αλλά και στο μέντορινγκ στους νέους. Όπως ξέρετε το TEDxAcademy είναι εθελοντική οργάνωση και δεν πληρώνεται κανείς. Είναι εντυπωσιακό λοιπόν πως τόσα στελέχη και επιχειρηματίες με πολλές υποχρεώσεις καταφέρνουν και βρίσκουν τον χρόνο και υποστηρίζουν τον θεσμό με αρκετές ώρες εργασίας. Φαντάζομαι ότι πιστεύουν στον θεσμό και τις αξίες του.

διαβάστε περισσότερα εδώ:
advertising.gr