Η δύναμη της κουλτούρας – διαφοροποίηση

    Από: Startup Team

Είναι κάποιες στιγμές που παρακολουθείς κάποια video διαφημίσεων άλλων χωρών και αναρωτιέσαι πόσο χειρότερη μπορεί να γίνει μία διαφήμιση. Αν ψάξεις περισσότερο τελικά αντιλαμβάνεσαι ότι αυτή η διαφήμιση είχε τρομερή απήχηση από το κοινό και ήταν επιτυχημένη. Η επιτυχία της όμως ήταν στη στόχευση, σε στοιχεία της κουλτούρας και των γενικότερων συνηθειών ενός λαού ή λαών.

Η διαφοροποίηση του προϊόντος

Δεν βρίσκεσαι στην Ελλάδα και αποφασίζεις να αγοράσεις ένα αναψυκτικό που το γνωρίζεις καλά. Τελικά αντιλαμβάνεσαι μία διαφορετική γεύση πιο γλυκιά ή πιο πικρή. Δεν είναι ίδιο το αναψυκτικό που πίνουμε εμείς; Αναρωτιέσαι και προσπαθείς να βρεις την αιτία. Όσοι δεν γνωρίζουν θα ισχυριστούν την άποψη ότι απλά δεν “πετυχαίνει” η συνταγή. Όμως όχι, οι διατροφικές και λοιπές συνήθειες κατανάλωσης ποτών του τόπου που βρίσκεσαι είναι διαφορετικές. Έτσι η εταιρία ευθυγραμμίζει τις συνήθειες με τη γεύση. Αλλιώς πολύ απλά δεν θα πουλήσει.

Διαφήμιση, διαφημίσεις ψάξε και συ

Μπαίνοντας στο επίσημο κανάλι της Coca-Cola στο youtube παραξενεύεσαι με την μεγάλη διαφορετικότητα των διαφημίσεων ανά τον κόσμο. Κάποιες σε παραξενεύουν, σε άλλες δεν αντιλαμβάνεσαι γρήγορα το μήνυμα. Στη διαφήμιση όμως που απευθύνεται σε σένα υπάρχει μεγάλη διαφορετικότητα από τις άλλες, όπως και κατανόηση από μέρους σου. Είναι η δύναμη της κουλτούρας. Η Ιαπωνία είναι πολύ διαφορετική για εμάς όπως και η Κίνα. Οι διαφημιστές στοχεύουν στο συγκεκριμένο κοινό, γνωρίζουν πολύ καλύτερα ήθη, έθιμα κλπ της χώρας, τα οποία είναι πολύ σημαντικά.

Το “έτοιμο” επιτυχία vs αποτυχία

Παρατηρείται στη διαφήμιση αλλά και στις επιχειρηματικές δραστηριότητες. Έτοιμη διαφήμιση, έτοιμο προϊόν ή ιδέα που πουλάει πολύ στη Κίνα, κάποιος έχει την πεποίθηση ότι  θα κάνει “πάταγο” στην Ελλάδα. Τελικά η αποτυχία είναι τεράστια, κάτι μάλλον δεν ερεύνησε σωστά. Είναι σαν να παίρνεις το Νο1 της παγκόσμιας κατάταξης στο τένις και να τον βάλεις να παίξει πινκ πονκ για να γίνει πρωταθλητής, γιατί και τα 2 έχουν φιλέ και ρακέτα, χωρίς να αντιλαμβάνεσαι τις αντικειμενικές διαφορές. Μόνο μετά από μία μεγάλη έρευνα και δείγματα μπορείς να δεις εάν τελικά η ιδέα που έχεις εφαρμόζεται.

Η παγκοσμιοποίηση και η μείωση του “κενού”

Όσο περνούν οι γενεές αντιλαμβανόμαστε μία μεγάλη αλλαγή. Οι συνήθειες, οι ιδέες, οι λύσεις είναι περισσότερο συμβατές σε διαφορετικές κουλτούρες. Το έργο των διαφημιστών και των επιχειρηματιών είναι πιο εύκολο όσον αφορά την ευκολία αυτή.Παρατηρούμε πολλά πλέον κοινά στοιχεία αλλά με σημαντικές διαφορές.

Ο ανταγωνισμός όμως πλέον είναι παγκόσμιος. Μέσα σε εγχώριους αλλά και μη ανταγωνιστές, πρέπει να βρεις άλλους τρόπους για να ξεχωρίσεις. Παρακολουθείς τις εξελίξεις και γίνεσαι καλύτερος.