Συνέντευξη στο Startup.gr: Γιώργος Συμεωνίδης, συνιδρυτής και Managing Director της Linkwise!

    Από: Startup Team

Το marketing εξελίσσεται μαζί με την τεχνολογία και την άνοδο του διαδικτύου. Νέοι τρόποι εμφανίζονται και όσοι, είτε τους δημιουργούν, είτε συμβαδίζουν αξιοποιώντας τους στο μέγιστο, γνωρίζουν την επιτυχία. H Linkwise αποτελεί το πρώτο και μεγαλύτερο Affiliate Δίκτυο στην Ελλάδα. Από το 2008 που ιδρύθηκε, οδηγεί συνεχώς τις εξελίξεις στον τομέα του Affiliate Marketing και συνεργάζεται με τα μεγαλύτερα ελληνικά και διεθνή brands με παρουσία στον ελληνικό online χώρο. Ο Γιώργος Συμεωνίδης που είναι συνιδρυτής και Managing Director της Linkwise μιλά στo Startup.gr για την πορεία, την εξέλιξη και το μέλλον της εταιρίας.

H Linkwise λειτουργεί από το 2008 και είναι το πρώτο και μεγαλύτερο ελληνικό δίκτυο Affiliate Marketing. Το Affiliate Marketing είναι μια μορφή ψηφιακής διαφήμισης κατά την οποία ο διαφημιζόμενος ορίζει μια προμήθεια την οποία μπορεί να πληρώνει για κάθε πώληση ή εγγραφή που γίνεται στο site του και πληρώνει μόνο όταν του στείλουμε χρήστες που ολοκλήρωσαν την ενέργεια αυτή. Πρόκειται λοιπόν για το μοναδικό κανάλι προώθησης με σχεδόν μηδενικό οικονομικό ρίσκο, αφού δεν πληρώνεις αν δεν λάβεις πρώτα το επιθυμητό αποτέλεσμα!

Η Linkwise συνεργάζεται με περισσότερους από 350 διαφημιζόμενους στην ελληνική ψηφιακή αγορά, συμπεριλαμβανομένων των μεγαλύτερων ονομάτων όπως Public, Aegean Airlines, Media Markt, Plus4u και δεκάδες άλλοι.

Περισσότερες πληροφορίες για τους ιδρυτές και την ομάδα που απαρτίζει σήμερα τη Linkwise, είναι διαθέσιμες εδώ: linkwi.se/gr-el/about/oi-antrhopoi-mas

Πως μπορεί να επωφεληθεί ένα Startup μέσα από ένα Affiliate Network σαν την Linkwise?

Υπάρχουν 2 τρόποι με τους οποίους μπορεί να ωφεληθεί ένα startup από τις υπηρεσίες της Linkwise. Ο ένας είναι να εγγραφεί ως διαφημιζόμενος στο δίκτυο και να προσελκύσει χρήστες ή/και πωλήσεις, χωρίς την ανάγκη αρχικού budget με βάση το μοντέλο πληρωμής Cost per Action (CPA) που περιγράψαμε παραπάνω.

O δεύτερος είναι να εγγραφεί ως affiliate και να κερδίσει χρήματα προωθώντας τους διαφημιζόμενους, στέλνοντας δηλαδή πελάτες σε ηλεκτρονικά καταστήματα και κερδίζοντας προμήθεια για κάθε πώληση που πραγματοποιείται από τους επισκέπτες που έστειλε. Αυτή τη στιγμή, υπάρχουν αρκετές ελληνικές εταιρείες που στηρίζονται σχεδόν αποκλειστικά σε έσοδα από το Affiliate Marketing για τις δραστηριότητές τους.

Να σημειώσω εδώ πως οι δύο παραπάνω πλευρές λειτουργούν απολύτως ανεξάρτητα μεταξύ τους. Ένας διαφημιζόμενος στη Linkwise δεν είναι υποχρεωμένος να προωθεί άλλους διαφημιζόμενους, όπως και οι affiliates δεν χρειάζεται να είναι και διαφημιζόμενοι.

Πως μπορεί να μάθει κάποιος περισσότερες πληροφορίες για το πως μπορεί να επωφεληθεί?

Το πρώτο στάδιο είναι να μπει στο linkwi.se και να διαβάσει το ενημερωτικό περιεχόμενο που έχουμε αναρτήσει εκεί. Αν έχει αποφασίσει να ενταχθεί στο δίκτυό μας ως διαφημιζόμενος, το επόμενο βήμα είναι να επικοινωνήσει μαζί μας και εμείς θα τον καθοδηγήσουμε σε όλα τα επόμενα βήματα.

Αν πάλι κάποιος επιθυμεί να εγγραφεί στο δίκτυο ως affiliate, τα πράγματα είναι ακόμα πιο απλά καθώς το μόνο που χρειάζεται είναι να συμπληρώσει τη φόρμα εγγραφής που θα βρει εδώ: affiliate.linkwi.se/gr/signup.html

Ποια ήταν η κυριότερη δυσκολία που αντιμετωπίσατε όταν πρωτοξεκινήσατε και πως την ξεπεράσατε?

Συνέντευξη στο Startup.gr: Γιώργος Συμεωνίδης, συνιδρυτής και Managing Director της Linkwise!

H κυριότερη δυσκολία ήταν πως ήμασταν 3 πολύ νέοι (σε ηλικία και σε εμπειρία), παντελώς άγνωστοι επιχειρηματίες που προσπαθούσαμε να μπούμε σε έναν χώρο πάρα πολύ κλειστό, όπως όλοι γνωρίζουμε πως είναι η διαφημιστική αγορά.

Τη δυσκολία αυτή την ξεπεράσαμε σε 2 στάδια: Πρώτον, προσφέροντας μια πραγματικά πρωτοποριακή και μοναδική για τα ελληνικά δεδομένα υπηρεσία. Αν λοιπόν κάποιος διαφημιζόμενος ήθελε να κάνει affiliate marketing, τότε θα έπρεπε να το κάνει με εμάς, αρκεί φυσικά να μας εμπιστευόταν και να πίστευε πως μπορούσαμε να ανταπεξέλθουμε στις απαιτήσεις του παρά το νεαρό της ηλικίας μας. Αυτό ήταν και το δεύτερο βήμα, να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη της αγοράς.

Για να γίνει αυτό, έπρεπε να τα κάνουμε όλα με άψογο επαγγελματισμό. Παρ’ όλο λοιπόν που είχαμε ελάχιστο αρχικό κεφάλαιο, το ξοδέψαμε όλο σε μια σειρά από κινήσεις που είχαν στόχο να δείξουν ότι έχουμε μπει στην αγορά με αποφασιστικότητα και σοβαρότητα. Ασχοληθήκαμε αμέτρητες ώρες με την ιστοσελίδα μας, νοικιάσαμε και διακοσμήσαμε γραφεία στα οποία να μην «ντρεπόμαστε» να φέρουμε τους συνεργάτες μας (παρ’ όλο που υπήρχαν πολλές άλλες οικονομικότερες επιλογές), γίναμε μέλη στον ΙΑΒ και αγοράσαμε καταχώρηση στο εξώφυλλο του μεγαλύτερου κλαδικού περιοδικού.

Έτσι, συνδυάζοντας το value  της υπηρεσίας που μόνο εμείς προσφέραμε με την επαγγελματική εικόνα που καταφέραμε να δείξουμε, η αγορά μας εμπιστεύθηκε με αποτέλεσμα σήμερα να έχουμε την τιμή να συνεργαζόμαστε με όλους σχεδόν τους μεγάλους διαφημιζόμενους της ελληνικής online αγοράς.

Πως βλέπετε τον χώρο της διαφήμισης στην Ελλάδα?

Πιστεύω πως ο διαφημιστικός κλάδος είναι από τους παραδοσιακά δυνατούς στην Ελλάδα, με εταιρείες και παραγωγές που δεν έχουν σε τίποτα να ζηλέψουν από τις αντίστοιχες μεγάλες Ευρωπαϊκές. Το ίδιο βλέπουμε τα τελευταία χρόνια και στο digital με εταιρείες όπως η Mindworks, που αποτελούν πραγματικά «διαμάντια» για τον κλάδο της ψηφιακής διαφήμισης.

Ακόμα πιο συγκεκριμένα, το Affiliate Marketing με το οποίο ασχολούμαστε εμείς, είναι ένας κλάδος που έχει παρουσιάσει αλματώδη αύξηση τα τελευταία χρόνια, με πορεία που συνεχίζει να είναι ανοδική. Ως εκ τούτου, έχουμε κάθε λόγο να είμαστε αισιόδοξοι για την πορεία της Linkwise.

Από την άλλη πλευρά βέβαια, σίγουρα ο διαφημιστικός κλάδος γενικότερα έχει πληγεί σοβαρά από την οικονομική κρίση των τελευταίων ετών. Θέλω να πιστεύω πως τα χειρότερα βρίσκονται πίσω μας, αν και η πρόσφατη «τρικλοποδιά» που έβαλε στον κλάδο το κράτος με την τροπολογία περί απευθείας τιμολόγησης των διαφημιζομένων από τα μέσα, ενδέχεται να εξελιχθεί σε σημαντικό πισωγύρισμα. Πραγματικά ελπίζω έστω και την τελευταία στιγμή να ακυρωθεί η συγκεκριμένη απόφαση.

Τι συμβουλές δίνετε για τους νέους επιχειρηματίες out there!

Η κάθε επιχείρηση και ο κάθε επιχειρηματίας είναι διαφορετικός, με ιδιαίτερες ανάγκες και ως εκ τούτου είναι πολύ δύσκολο να δώσεις μια συμβουλή που να είναι χρήσιμη σε όλους. Αν υπάρχει όμως κάτι που θεωρώ πως ταιριάζει σε όλες τις περιπτώσεις (γι’ αυτό το επαναλαμβάνω και συχνά), είναι η ανάγκη για ένα ολοκληρωμένο business plan.

Πολλοί θεωρούν πως ένα καλογραμμένο business plan είναι αναγκαίο μόνο εφόσον χρειάζεται να το παρουσιάσουμε κάπου (π.χ. επενδυτές). Κατά τα άλλα, εμείς ζούμε και αναπνέουμε για την startup μας, οπότε τα έχουμε όλα στο μυαλό μας, σωστά;

Λάθος. Ένα σωστά δομημένο business plan θα μας αναγκάσει να απαντήσουμε σε ερωτήσεις τις οποίες ίσως δεν έχουμε αναλύσει σε βάθος. Ποιο είναι το μέγεθος της αγοράς; Ποιος ο ανταγωνισμός; Ποιο το operational plan; Ποιο το USP μας και το marketing plan μας; Τι αρχικό κεφάλαιο θα χρειαστούμε και ποια θα είναι ακριβώς τα μηνιαία μας έξοδα; Πώς θα βγάλουμε χρήματα (ναι, ακόμα υπάρχουν startup που δεν έχουν απαντήσει αυτό το βασικό ερώτημα. Η απάντηση «από τις διαφημίσεις» δεν πιάνει).

Οι απαντήσεις σε αυτές και άλλες πολλές ερωτήσεις πρέπει να μελετηθούν διεξοδικά και να καταγραφούν αναλυτικά πριν προχωρήσουμε στην υλοποίηση της ιδέας μας, ώστε τυχόν προβλήματα στο πλάνο μας να διορθωθούν από την αρχή και άρα με το μικρότερο δυνατό κόστος.

Ποια είναι τα επόμενα βήματα που σχεδιάζετε;

Το 2015 πιστεύω θα είναι μια σημαντική χρονιά για τη Linkwise. Το mobile απ’ τη μία, έχει πλέον ωριμάσει αρκετά ώστε να λάβει το μερίδιο που του αναλογεί (και) στην αγορά του affiliate marketing. Αναμένω λοιπόν πολύ περισσότερες mobile oriented affiliate marketing καμπάνιες για τη νέα χρονιά. Απ’ την άλλη, νέες τεχνολογίες όπως το retargeting που αρχίζουν κι αυτές σιγά σιγά να ωριμάζουν θα πρέπει να ενταχθούν στο «οπλοστάσιο» των εργαλείων μας και προς αυτή την κατεύθυνση εργαζόμαστε ήδη.

Παρά την πολύ μεγάλη ανάπτυξη που –όπως προανέφερα- έχει παρουσιάσει ο κλάδος μας τα τελευταία χρόνια, ακόμα υπολείπεται ως ποσοστό της συνολικής online διαφήμισης σε σχέση με τις ανεπτυγμένες αγορές. Ως εκ τούτου, υπάρχουν ακόμα μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης και ως πρωτοπόρος του κλάδου, η Linkwise θα συνεχίσει να παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στις εξελίξεις που θα οδηγήσουν στην ανάπτυξη αυτή.

Βρείτε τους:

Συνέντευξη στο Startup.gr: Γιώργος Συμεωνίδης, συνιδρυτής και Managing Director της Linkwise!

Ιστοσελίδα της Linkwise

Facebook Page

Twitter

Linkedin