5 χρήσιμες συμβουλές για την ίδρυση ενός startup!

    Από: Startup Team

H έναρξη μιας επιχείρησης είναι μια διαδικασία γεμάτη έμπνευση και δημιουργία. Όμως όσο σπουδαίο κι αν είναι να κάνεις αυτό που αγαπάς, χρειάζεται ταυτόχρονα να παράγεις τα απαραίτητα ως προς το ζην. Πως λοιπόν μπορείς να ζεις το όνειρο σου ενώ ταυτόχρονα να είσαι σίγουρος ότι διαχειρίζεσαι σωστά την επιχείρηση σου?

  1. Μην διστάσετε να ζητήσετε επαγγελματική συμβουλή. Ακόμα κι αν έχετε κάνει την απαραίτητη έρευνα αγοράς, έχετε συντάξει το business plan σας κι έχετε εξασφαλίσει την απαραίτητη χρηματοδότηση, θα πρέπει να είστε απόλυτα ενημερωμένοι για τις υποχρεώσεις που «γεννά» το επιχειρείν από φορολογική σκοπιά. Με αυτόν τον τρόπο θα είστε πολύ καλύτερα προετοιμασμένοι στο πως θα οργανώσετε την «ταμειακή» λειτουργία της επιχείρησης σας και δεν θα βρεθείτε ξαφνικά προ απροόπτου.

  2. Επιλέξτε για αρχή – εφόσον η φύση της επιχείρησης το επιτρέπει – την απλούστερη μορφή για την επιχείρηση σας. Προτιμείστε τις ατομικές και προσωπικές επιχειρήσεις από τις πιο «λαμπερές» ΕΠΕ και ΑΕ γιατί συστήνονται γρηγορότερα και με λιγότερα έξοδα, έχουν μικρότερο διαχειριστικό κόστος – τουλάχιστον στην τήρηση των βιβλίων τους – και δεν υποφέρουν από κάποιο φορολογικό μειονέκτημα. Όταν το μέγεθος της εταιρίας γίνει αρκετά μεγάλο τότε μπορείτε να την μετασχηματίσετε σε ΕΠΕ,ΙΚΕ,ΑΕ κοκ.

  3. Να είστε οργανωμένοι. Ανεξάρτητα από τις φοροτεχνικές υπηρεσίες που θα σας παρέχει ο συνεργάτης σας φροντίστε να κρατάτε με επιμέλεια το δικό σας οικονομικό αρχείο που θα περιλαμβάνει:

    1. Πωλήσεις και υπόλοιπα πελατών

    2. Αγορές και υπόλοιπα προμηθευτών

    3. Φορολογικές – Ασφαλιστικές Υποχρεώσεις

    4. Ταμειακά Διαθέσιμα – Τραπεζικούς Λογαριασμούς

  4. Επιδιώξτε να εισπράττετε από τους πελάτες σας στους προκαθορισμένους χρόνους

    1. Να είστε ξεκάθαροι για τις τιμές σας και τον τρόπο πληρωμής σας.

    2. Ενσωματώστε τον τραπεζικό σας λογαριασμό στα τιμολόγια σας.

    3. Στέλνετε μηνιαίες καταστάσεις υπολοίπων σε όλους τους πελάτες σας.

    4. Να θυμάστε …Cash is King!!!

  5. Φροντίστε να καλύπτετε πρώτα τις υποχρεώσεις σας (αμοιβές προσωπικού, λειτουργικά έξοδα, ΦΠΑ, φόρους, ασφαλιστικές κρατήσεις) και κατόπιν τις «προσωπικές» σας ανάγκες!

Να θυμάστε ότι η έμπνευση, η φαντασία και η όρεξη για σκληρή δουλειά πρέπει πάντα να συνδυάζεται από οργάνωση, πειθαρχία και προσήλωση στους στόχους.

Καλή τύχη!