Τι είναι άραγε το Influencer Marketing και πώς διαφοροποιείται από το παραδοσιακό μοντέλο Marketingπου ξέραμε μέχρι σήμερα; Η απάντηση είναι απλή: ενώ το παραδοσιακό marketing στοχεύει στη δημιουργία ενός πιστού αγοραστικού κοινού από το μηδέν, το influencer marketing αξιοποιεί μία ήδη εδραιωμένη αγοραστική κοινότητα, αυτή που έχει χτίσει ένας influencer, με αποτέλεσμα η τελική καμπάνια να έχει καλύτερη απόδοση σε λιγότερο δυνατό χρόνο.

Αναμφισβήτητα, οι influencers σήμερα ασκούν μεγάλη επίδραση στο κοινό. Συγκεκριμένα, έχουν κατορθώσει να αναπτύξουν μαζί του μία ειλικρινή επικοινωνία, παρέχοντας ποιοτικό περιεχόμενο σε σταθερή συχνότητα. Με την παραπάνω τακτική, κατάφεραν σταδιακά να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των followers, ώστε τελικά να μπορέσουν να τους προωθήσουν εύκολα και «ανώδυνα» στοχευμένα προϊόντα και υπηρεσίες.

Ποιοι παράγοντες ευνόησαν το influencer marketing;

Η κυριαρχία των influencers θεωρείται αποτέλεσμα συγκεκριμένων παραγόντων, οι οποίοι με τον καιρό αποδυνάμωσαν το παραδοσιακό marketing.

Αρχικά, θα πρέπει να αναλογιστούμε τη σχέση του κοινού με την κλασσική διαφήμιση. Το μεγαλύτερο ποσοστό των χρηστών στο διαδίκτυο προσπερνά τις χορηγούμενες διαφημίσεις, ενώ ταυτόχρονα το 47% αυτών χρησιμοποιεί ad blockers. Επομένως, η άμεση διαφήμιση θεωρείται ήδη στην online κοινότητα ενοχλητική.

Σχετικά με τον δεύτερο παράγοντα, σας προτρέπουμε να θυμηθείτε ποια ήταν η τελευταία διαφήμιση πάνω στην οποία πέσατε σήμερα. Στοιχηματίζουμε πως βρισκόταν κάπου στο Facebook ή στο Instagramκαι πιθανότατα σχετίζεται με τα ενδιαφέροντα και τις αναζητήσεις σας στο διαδίκτυο. Δεν χρειάζεται να πούμε κάτι παραπάνω για τη δύναμη των social media σήμερα στον χώρο του marketing. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι αποτελούν το αγαπημένο μέσο των influencers, για να τρέξουν μία online καμπάνια.

Σημαντικό παράγοντα θεωρούμε επίσης και την ανερχόμενη δημοτικότητα του video marketing. Πράγματι, όλο και περισσότερες εταιρείες σήμερα προωθούν προϊόντα και υπηρεσίες μέσα από καλοστημένα videos. Αυτό, σε συνδυασμό με το ότι τα videos κυριαρχούν στα mobile περιβάλλοντα, μετατρέπει το συγκεκριμένο μέσο ως το πλέον κατάλληλο μέσο για να εκμεταλλευτεί ένας influencer.

Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας

Όταν ακολουθούμε έναν influencer, μαθαίνουμε τα πάντα για αυτόν και τη ζωή του. Αυτή είναι άλλωστε και η φιλοσοφία των social media: η απόλυτη έκθεση της ιδιωτικής ζωής και της καθημερινότητας. Κάθε φορά λοιπόν που οι αγαπημένοι μας influencers φορούν ένα ρούχο, πίνουν ένα ρόφημα, διασκεδάζουν σε συγκεκριμένα μέρη, εμείς δείχνουμε ενδιαφέρον για αυτό. Και αυτός είναι ακριβώς ο λόγος που το influencer marketing αποδείχθηκε πέρα για πέρα πετυχημένο. Η διαφήμιση είναι καλά κρυμμένη, πολλές φορές ανεπαίσθητη και η σύνδεσή της με τη συγκεκριμένη persona που την προωθεί την απενοχοποιεί.

Καταλαβαίνετε πόσο πολύ έχει αλλάξει η ψυχολογία των πελατών, επόμενο λοιπόν ήταν να αλλάξουν και οι marketing στρατηγικές. Προσέξτε όμως! Δεν αρκεί να προσεγγίσετε έναν διάσημο και να του προτείνετε να διαφημίσει τα προϊόντα σας στα κοινωνικά μέσα. Θα πρέπει να είστε πολύ πιο δημιουργικοί, ώστε να τραβήξετε την προσοχή των καταναλωτών και τελικά να πετύχει μία influencermarketing καμπάνια.

Πώς να στήσετε μία Influencer Marketing καμπάνια

Το influencer marketing δεν είναι trend. Θα λέγαμε πως πρόκειται για μία mustknow στρατηγική, την οποία όλο και περισσότερες εταιρείες εφαρμόζουν με επιτυχία. Τα fashionbeauty και fitness brands έχουν ήδη πολλαπλασιάσει τις πωλήσεις τους με την υποστήριξη των influencers. Ας δούμε λοιπόν πώς να στήνεται μία κερδοφόρα influencer marketing καμπάνια:

1. Ξεκινήστε από τα βασικά

Όπως κάθε καλοστημένο marketing plan, το influencer marketing απαιτεί να ορίσετε κάποιες βασικές αρχές και να προσδιορίσετε τον χαρακτήρα της καμπάνιας σας. Ποιο θα είναι τo target market σας; Ποια keywords θα επιλέξετε στο campaign σας; Θα έχει τη μορφή storytelling ή μήπως θα πρέπει να βρείτε κάτι ποιο δημιουργικό; Όλες αυτές τις ερωτήσεις μπορούν να τις θέσουν και να τις απαντήσουν για εσάς εξειδικευμένα business agencies, τα οποία γνωρίζουν τις απαιτήσεις μιας τέτοιας καμπάνιας και τις προσαρμόζουν στις δικές σας ανάγκες.

2. Επιλέξτε τα κατάλληλα social media

Η επιλογή των social media εξαρτάται από το target market που προσδιορίσατε στο πρώτο βήμα. Διαφορετικές ηλικιακές ομάδες χρησιμοποιούν διαφορετικά social media, για αυτό θα πρέπει να είστε πολύ προσεκτικοί στα κανάλια που επιλέγετε. Ένα influencer marketing campaign που γίνεται στο Instagram προφανώς απευθύνεται στις ηλικίες που χρησιμοποιούν το συγκεκριμένο μέσο περισσότερο, δηλαδή στους χρήστες που κυμαίνονται μεταξύ 19-29 ετών. Επομένως, εάν θέλετε να προωθήσετε νεανικά ρούχα, καλλυντικά ή sneakers, τότε βρίσκεστε στο σωστό μέσο.

3. Βρείτε ικανούς influencers

Είναι σημαντικό οι influencers που θα επιλέξετε να ταιριάζουν με το προφίλ της εταιρείας σας. Για αυτό τον λόγο, θα πρέπει να κάνετε μία αρχική έρευνα, στην οποία θα συγκεντρώσετε 3-5 influencers που θεωρείτε ικανούς να σας αντιπροσωπεύσουν. Αναζητήστε τις εταιρείες που ήδη προωθούν και δείτε εάν έχετε κοινά στοιχεία με αυτές. Παράλληλα, αναζητήστε πληροφορίες σχετικά με τον συγκεκριμένο influencer σαν προσωπικότητα. Θα πρέπει να είστε σίγουροι ότι πρόκειται για ένα έντιμο άτομο, ώστε να μην διακινδυνεύσετε την εικόνα της εταιρείας σας.

4. Προγραμματίστε τις αναρτήσεις σας

Οι influencer marketing καμπάνιες είναι πολύ αυστηρά προγραμματισμένες, ώστε να έχουν καλύτερη απόδοση. Πριν τρέξετε μία διαφήμιση, θα πρέπει να σχεδιάσετε ένα μηνιαίο πρόγραμμα, στο οποίο θα ορίσετε το υλικό που επιθυμείτε να προωθήσετε κατά τη διάρκεια του μήνα. Λάβετε υπόψη σας την εποχή και τις αντίστοιχες ανάγκες του αγοραστικού κοινού.

Τέλος, θα πρέπει να συγχρονίσετε τα social media της εταιρείας σας, ώστε να προωθήσετε καλύτερα την καμπάνια σας. Για παράδειγμα, στείλτε ένα facebook alert για κάθε video που ανεβαίνει στο youtube ή γράψτε στο blog σας μία μικρή ιστορία σχετικά με το νέο προϊόν που προωθείτε στο Instagram.

Tip: Μην βομβαρδίζετε το κοινό με διαφημιζόμενα προϊόντα. Το στοίχημα είναι η διαφήμιση να είναι αόρατη.

5. Αξιολογήστε τα αποτελέσματα

Μετά το πέρας αυτού του δημιουργικού μήνα, ήρθε η ώρα να αξιολογήσετε τα αποτελέσματα της καμπάνιας. Όπως και με κάθε άλλη marketing πρακτική, είναι σημαντικό να ελέγχουμε την πρόοδο των κινήσεων που υιοθετήσαμε, ώστε να εντοπίσουμε πιθανές αδυναμίες. Ο πιο εύκολος τρόπος είναι απαντώντας στις παρακάτω ερωτήσεις:

Παρατηρήσατε αύξηση ή μείωση των πωλήσεων;

Τι συμπεράσματα βγάλατε μέσα από την αλληλεπίδραση με το κοινό;

Ποια posts είχαν καλύτερα αποτελέσματα;

Ποια posts είχαν χαμηλή ανταπόκριση;

Απαντώντας στα παραπάνω θα είστε σε θέση να βελτιώσετε την επόμενη influencer marketing καμπάνια σας.

Συμπέρασμα

Έρευνες δείχνουν ότι άτομα 18-34 ετών εμπιστεύονται περισσότερο ένα προϊόν, όταν το έχει προτείνει ένας influencer που ακολουθούν. Επειδή λοιπόν η συμπεριφορά του αγοραστικού κοινού έχει ήδη αλλάξει, καλό είναι να ανανεώσετε τις marketing πρακτικές σας και να αρχίσετε να επενδύετε στο influencer marketing. Εάν έχετε ακόμα απορίες σχετικά με το πώς να συνεργαστείτε με έναν influencer, μπορούμε να σας κατευθύνουμε με τις σωστές πρακτικές.