Από μια φτωχή αγροτική οικογένεια, στη λίστα των δισεκατομμυριούχων της Ασίας

    Από: Startup Team

Η Hoban Construction απορρόφησε τη θυγατρική της, Hoban Co., για να αυξήσει την ανταγωνιστικότητά της εν όψει της προγραμματισμένης αρχικής δημόσιας εγγραφή της (IPO) στην Κορέα, η οποία αναμενόταν να πραγματοποιηθεί το τρέχον έτος. Ωστοσο, εγχώρια δημοσιεύματα αναφέρουν πλέον ότι η IPO μπορεί να καθυστερήσει εξαιτίας της πρόσφατης υποχώρησης των τιμών στην αγορά κατοικίας.

Η εταιρεία πρωτοστάτησε στα πρωτοσέλιδα τον περασμένο Φεβρουάριο μετά την εγκατάλειψη των σχεδίων της για την απόκτηση της Daewoo E&C, μιας εγχώριας αντίπαλης εταιρείας, μόλις εννέα ημέρες μετά την ανάδειξή της σε προτιμητέο επενδυτή. Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα, η Hoban υπαναχώρησε όσον αφορά το deal αφού έλαβε γνώση για τις τεράστιες απώλειες της Daewoo στο εξωτερικό μέσω της σχετικής έκθεσης κερδοφορίας της εταιρείας.

Ο Kim κατάγεται από μια φτωχή αγροτική οικογένεια από τη νότια επαρχία\ της χώρας, Jeolla. Σε ηλικία μόλις 28 ετών, δημιούργησε τη Hoban με κεφάλαιο μικρότερο των 95.000 δολαρίων και με προσωπικό πέντε ατόμων. Ο Kim επέκτεινε την εταιρεία του κατά τη διάρκεια της ασιατικής χρηματοπιστωτικής κρίσης του 1997-1998, προχωρώντας σε αγορές ακινήτων εκμεταλλευόμενος το ιστορικά χαμηλό επίπεδο των τιμών, ενώ έκανε το ίδιο και κατά τη διάρκεια της παγκόσμιας κρίσης του 2008, εκμεταλλευόμενος τότε τις χαμηλές τιμές των οικιστικών ακινήτων.

Στο πλαίσιο ενός πρώιμο σχεδίου διαδοχής, ο μεγαλύτερος γιός του Kim, Kim Dae-heon, 31 ετών, προήχθη πρόσφατα στη θέση του αντιπροέδρου της Hoban και σήμερα κατέχει περίπου το 55% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας. Το Forbes Asia ωστόσο έχει καταχωρήσει το σύνολο της περιουσίας στον πατέρα του, ο οποίος πιθανότητα συνεχίζει να κινεί τα νήματα και να διατηρεί τον έλεγχο της εταιρείας ανάπτυξης ακινήτων. Ο ιδρυτής και η γυναίκα του κατέχουν από κοινού ποσοστό 21,35% στη Hoban.

Τον Ιούλιο, η εταιρεία αναδείχθηκε μεταξύ των 10 μεγαλύτερων κατασκευαστικών επιχειρήσεων βάσει παραγωγικής ικανότητας, σύμφωνα με το υπουργείο Χωροταξίας, Υποδομών και Μεταφορών της Νότιας Κορέας, το οποίο αξιολογεί μεταξύ άλλων την απόδοση των εταιρειών στην αγορά και την οικονομική κατάσταση.

Πηγή: capital.gr