Μπισκότα Παπαδοπούλου | Ένας κόσμος γεύσης και φροντίδας

    Από: Startup Team

ο πρώτο μπισκότο Παπαδοπούλου μοσχοβόλησε στο φούρνο της οικογένειας Παπαδοπούλου στην Κωνσταντινούπολη και σφραγίστηκε με μια απλή ξύλινη σφραγίδα. Το 1922, με τη Μικρασιατική καταστροφή, ο Ευάγγελος Παπαδόπουλος με τη μητέρα του και τους αδερφούς του επιβιβάζονται σε πλοίο με προορισμό την Μασσαλία.

Το πλοίο έδεσε στο λιμάνι και η οικογένεια επέλεξε να κάτσει σε ένα καφενείο να ξεκουραστεί, όπου τους περίμενε μια έκπληξη: πληροφορήθηκαν ότι στην Ελλάδα τα μπισκότα δεν ήταν γνωστά. Και έτσι γεννήθηκε η μεγάλη ιδέα να διαδώσουν στην Ελλάδα την μεγάλη τους αγάπη, την τέχνη του μπισκότου!

Η οικογένεια εγκαθίσταται σε στέγη που προσέφερε το Κράτος, σε προσφυγική πολυκατοικία κοντά στο Λυκαβηττό. Μητέρα και παιδιά αγοράζουν ένα μικρό φούρνο και ξεκινούν πάλι τη γνωστή τους τέχνη: η μητέρα ζυμώνει και ψήνει τα ΠΤΙ ΜΠΕΡ, τα παιδιά τα πουλούν χύμα.

Το 1930 και το 1935 κυκλοφορούν για πρώτη φορά οι 3 από τις σημαντικότερες μάρκες της εταιρείας: τα Μιράντα, τα Γεμιστά και τα Cream Crackers, που θα αγαπηθούν από όλες τις ελληνικές οικογένειες και θα συντροφεύουν κάθε ηλικία σε κάθε στιγμή.

Το 1938, έτος σταθμός, η βιοτεχνία εγκαθίσταται στο πρώτο της μικρό εργοστάσιο στην Αθήνα, στην οδό Θεσσαλονίκης, στη γέφυρα Πουλοπούλου και αγοράζονται μηχανήματα ελληνικής κατασκευής για τις ανάγκες της παραγωγής.

Η Ελλάδα μπαίνει στη δίνη του πολέμου. Τα ΠΤΙ ΜΠΕΡ, τα Γεμιστά, τα Μιράντα που συσκευάζονται σε μεγάλα τετράγωνα κουτιά από λευκοσίδηρο, γίνονται τα αγαπημένα όλων των Ελλήνων. Τα Cream Crackers από προζύμι και τα 1.296 φύλλα ζύμης καταναλώνονται από τον ελληνικό στρατό ως ξηρά τροφή, χάρη στη δυνατότητα μαζικής παραγωγής που προσφέρει ο καινούριος εξοπλισμός του εργοστασίου της τότε μικρής βιομηχανίας.

Το έτος 1952 ανοίγει το πρώτο μεγάλο και σύγχρονο εργοστάσιο της εταιρείας στην Πέτρου Ράλλη. Ιδιαίτερη για τη σπουδαιότητά της η συγκεκριμένη χρονολογία, καθώς τα όνειρα, οι προσπάθειες, οι κόποι τόσων χρόνων βρίσκουν την πρώτη τους σύγχρονη στέγη.

Με οδηγό τη σκληρή δουλειά, το μεράκι και την αγάπη για το μπισκότο, η εταιρεία Παπαδοπούλου αποκτά ηγετική θέση στον κλάδο της μπισκοτοποιίας στην Ελλάδα, έχοντας κερδίσει την αγάπη και προτίμηση των Ελλήνων. Ο ιδρυτής της εταιρείας Ευάγγελος Παπαδόπουλος αναφέρει χαρακτηριστικά: «Εμείς οι παλαιοί κάναμε προσεκτικά επιχειρηματικά βήματα και όχι ριψοκίνδυνα άλματα και εφαρμόσαμε μια στρατηγική μακρόπνοη. Έτσι, με σκληρή δουλειά και αισιοδοξία, με εντιμότητα και τόλμη, με σεβασμό στον καταναλωτή μας, είδαμε τους κόπους μας να πιάνουν τόπο».

Το 1972 πραγματοποιείται ο σχεδιασμός του γνωστού μέχρι σήμερα σήματος της εταιρείας: ένα κόκκινο «Π» που συμπληρώνεται από τις φιγούρες των τεσσάρων παιδιών του Ευάγγελου Παπαδόπουλου. Το 1974 ανοίγει το δεύτερο εργοστάσιο της εταιρείας, στη Θεσσαλονίκη.

Το 1978 λανσάρεται ένα νέο προϊόν στην ελληνική αγορά, το Caprice, το οποίο θα αποτελέσει και τη ναυαρχίδα των εξαγωγών της εταιρείας. Τα λατρεμένα Caprice από γκοφρέτα Viennoise και κρέμα φουντουκιού και κακάο που πολλοί αντέγραψαν αλλά κανένας δεν τα «πλησίασε». Η πιο γλυκιά λατρεία που δεν έχει ηλικία…

Η συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση των καταναλωτών για προϊόντα με την επωνυμία «Παπαδοπούλου» οδηγει στην δημιουργία του τρίτου εργοστασίου, στο Βόλο. Το 1989 ακολουθεί η δυναμική είσοδος της εταιρείας στην κατηγορία των αρτοσκευασμάτων με τα παξιμαδάκια Krispies. Έτσι, ανοίγεται ο δρόμος προς την ανάπτυξη μιας καινούργιας προϊοντικής κατηγορίας για την εταιρεία…

 

Πρόκειται για μια έντονα «σοκολατένια» περίοδο για την εταιρεία. Τα αγαπημένα σε όλους ΠΤΙ ΜΠΕΡ, Μιράντα και Γεμιστά κυκλοφορούν πλέον και με επικάλυψη σοκολάτας…και αποτελούν έναν προκλητικά απολαυστικό συνδυασμό για τους λάτρεις της αυθεντικής και μοναδικά γεύστικής σοκολάτας.

Το 1990 αρχίζει να λειτουργεί το καινούριο εργοστάσιο στα Οινόφυτα, όπου στεγάζεται η παραγωγή των πρώτων φρυγανιών Παπαδοπούλου, κάτω από την επωνυμία Goldies.

Τα επόμενα βήματα είναι ολοένα και πιο μεγάλα. Η περίοδος αυτή χαρακτηρίζεται από την διεύρυνση της κατηγορίας των αρτοσκευασμάτων με το λανσάρισμα νέων προϊόντων όπως Φρυγανιές Χωριάτικες και Στρογγυλές Φρυγανιές, ενώ ακολουθεί το δυναμικό επαναλανσάρισμα των φρυγανιών Goldies κάτω από τη νέα επωνυμία ΦΡΥΓΑΝΙΕΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ.

Η εταιρεία ηγείται στο χώρο της μπισκοτοποιίας ενώ κατέχει σημαντική θέση στον τομέα των αρτοσκευασμάτων (Φρυγανιές, Παξιμάδια, Κριτσίνια, Krispies). Συγκεκριμένα η εταιρεία κατέχει τη 2η θέση στο σύνολο της φρυγανιάς, ενώ ηγείται στην κατηγορία της Premium φρυγανιάς.

Έτσι, το 2011 έφερε την επανάσταση στις Μπάρες Δημητριακών με τα Digestive Bars. Πρόκειται για την 1η μπάρα δημητριακών με μπισκότο. Το 2016 δύο νέες ξεχωριστές γεύσεις συμπλήρωσαν τη γκάμα των πολύ επιτυχημένων μπαρών δημητριακών Digestive Bar. Οι δύο νέες γεύσεις Digestive Bar με Μέλι και Digestive Bar με 25% περιεκτικότητα σε Φρούτα, συνεισέφεραν στην εντυπωσιακή ανάπτυξη του όγκου πωλήσεων της μάρκας.

Το 2013, εταιρεία επεκτείνεται και στην αγορά του συσκευασμένου ψωμιού με το ΧΩΡΙΑΝΟ, συσκευασμένο Χωριάτικο Ψωμί σε φέτες και το ΓΕΥΣΗ στο τετράγωνο, ψωμί του Τοστ. Η προϊοντική γκάμα των Ψωμιών σε φέτες της εταιρείας εμπλουτίστηκε το 2015 με το Ψωμί σε φέτες «Αρχαία Σπορά» με δίκκοκο σιτάρι και το 2018 με το Ψωμί σε φέτες “Plus”.

Το 2015 η εταιρεία λάνσαρε τα Cream Crackers με κριθάρι, βρώμη και Β-Γλυκάνη, μια καινοτομία, η οποία εισήγαγε την εταιρία σε μια νέα αγορά, αυτή των λειτουργικών τροφίμων. Υποστηρίχθηκε από ένα πλήρες πλάνο επικοινωνίας, αλλά και μέσα από μια δυναμική παρουσία στα καταστήματα.

Το 2015, τα ΠολυΔημητριακά μετονομάστηκαν σε ΠολυΔημητριακά Μπισκότα Πρωινού, στοχεύοντας σε ένα συνεχώς αναπτυσσόμενο κομμάτι της αγοράς. Τα ΠολυΔημητριακά πέτυχαν έτσι σημαντική ανάπτυξη όγκου. Η στρατηγική υποστηρίχθηκε από μια νέα τηλεοπτική καμπάνια, η οποία επικοινωνούσε τη νέα τοποθέτηση της μάρκας. Σήμερα το brand Πολυδημητριακά αποτελείται από: Πολυδημητριακά Μπισκότα Πρωινού, καθώς και από Πολυδημητριακά Μπουκιές Πρωινού ειδικά σχεδιασμένα για το πρωινό μας.

Η εταιρεία πάντα με πνεύμα καινοτομίας και ανάπτυξης πρωτοπορεί και εισέρχεται και σε νέες κατηγορίες. Έτσι, αφουγκραζόμενη τις ανάγκες των καταναλωτών της,  η εταιρεία λανσάρει προϊόντα που έχουν ως σκοπό να ικανοποιούν ακόμα και τις πιο συγκεκριμένες ανάγκες των καταναλωτών της, με προϊόντα υψηλής διατροφικής αξίας , όπως η Σειρά προϊόντων Χωρίς Ζάχαρη η οποία συμπεριλαμβάνει μπισκότα, Cream Crackers, Digestive Bar καθώς και αρτοσκευάσματα.

Στο ίδιο πλαίσιο, το καλοκαίρι του 2016 η εταιρεία προχώρησε στο λανσάρισμα μιας νέας οικογένειας προϊόντων, τα “ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΧΩΡΙΣ ΓΛΟΥΤΕΝΗ”. Η σειρά αποτελείται από τέσσερα νέα προϊόντα που είναι σχεδιασμένα να παρέχουν στους σύγχρονους καταναλωτές τη μέγιστη γεύση χωρίς τη γλουτένη: Φρυγανιές πλούσιες σε εδώδιμες ίνες, ανάλαφρες Crackinettes από ρύζι και καλαμπόκι και Μπισκότα σε δυο γεύσεις: πορτοκάλι & κακάο. Η σειρά Χωρίς Γλουτένη εμπλουτίστηκε πολύ σύντομα με το Ψωμί σε φέτες Χωρίς Γλουτένη, καθώς και τις Crackinettes Χωρίς Γλουτένη. Όλα τα προϊόντα “ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΧΩΡΙΣ ΓΛΟΥΤΕΝΗ” είναι εγκεκριμένα από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Κοιλιοκάκης A.O.E.C.S και φέρουν το ειδικό σύμβολο το οποίο επιβεβαιώνει ότι μπορούν να καταναλωθούν και από άτομα που πάσχουν από τη νόσο Κοιλιοκάκη.

Το 2016 επίσης η εταιρεία καινοτόμησε με τα Caprice, μέσα από μία νέα επικοινωνιακή στρατηγική. Το πλάνο επικοινωνίας περιλάμβανε έντονη υποστήριξη σε τηλεόραση και άλλα μέσα, σήμανση στα σημεία πώλησης αλλά και μία καινοτόμα προωθητική ενέργεια Let’s Roll-Let’s Win, η οποία έσπασε το παγκόσμιο ρεκόρ Visual Shazam. Παράλληλα την ίδια χρονιά, η εταιρεία προχώρησε τον Απρίλιο του 2016 στο λανσάρισμα ενός ακόμα καινοτόμου, λειτουργικού προϊόντος, των “Φρυγανιών Παπαδοπούλου με κριθάρι, βρώμη και Β-Γλυκάνη”. Οι Φρυγανιές Παπαδοπούλου με κριθάρι, βρώμη και Β-Γλυκάνη είναι οι πρώτες φρυγανιές με Β-Γλυκάνη, που μειώνει τη χοληστερόλη με φυσικό τρόπο.

Το πιο πρόσφατο brand της εταιρείας είναι αυτό των Nutries που αποτελείται από: α) Μπισκότα Nutries με βρώμη, τα οποία αποτελούν πηγή φυτικών ινών, ενώ συνδυάζουν τα οφέλη της βρώμης με την υπέροχη γεύση των φρούτων, της μαύρης σοκολάτας και των ξηρών καρπών και β) Μπουκιές Nutries που συνδυάζουν την διατροφική αξία της βρώμης, της κινόα, του ηλιόσπορου και του σουσαμιού με την υπέροχη γεύση των ξηρών καρπών και των φρούτων.

Το 2018, η αγορά των μπισκότων μεγάλωσε με τον ταχύτερο της τελευταίας 10ετίας ρυθμό, οδηγούμενη από τα σύγχρονα-υγιεινά προϊόντα. Μεγάλη ανάπτυξη παρατηρήθηκε και στην αγορά των μπαρών. Πολύ επιτυχημένη ήταν επίσης και η πορεία του ψωμιού και των αρτοσκευασμάτων, αυξάνοντας τα μερίδιά τους στις αντίστοιχες αγορές.

Η πορεία των της εταιρείας επηρεάστηκε επίσης και από δυνατά λανσαρίσματα και πετυχημένες προωθητικές καμπάνιες και οφείλεται, μεταξύ άλλων: στο δυνατό λανσάρισμα της σειράς ΠΤΙ ΜΠΕΡ με βρώμη και γεύσεις, στο λανσάρισμα πρόσθετων γεύσεων σε μεγάλα brands, όπως τα Γεμιστά (καρύδα), Caprice (βανίλια και cappuccino), και ΠΤΙ ΜΠΕΡ σοκολάτα (βρώμη/πορ.οκάλι), στις επιτυχημένες διαφημιστικές καμπάνιες τόσο των προαναφερθέντων αλλά και των υπόλοιπων μαρκών με ιδιαίτερη μνεία σε αυτή των Cream Crackers, στη συντονισμένη με το διαφημιστικό πλάνο προβολή των προϊόντων της σε όλες τις αίθουσες πωλήσεων και με επιπρόσθετες προωθητικές ενέργειες σε επιλεγμένα hyper markets, προσελκύοντας το ενδιαφέρον των πελατών και των καταναλωτών (Caprice Let’s Connect & Feel the Roll), καθώς και σε αύξηση του προωθητικού πλάνου των προϊόντων της  (πχ. ΠΤΙ ΜΠΕΡ, ΓΕΜΙΣΤΑ, ΨΩΜΙ).

Εκτός από την κυριαρχία της στην Ελληνική αγορά, τα προϊόντα ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ταξιδεύoυν σήμερα σε όλο τον κόσμο. Συγκεκριμένα, η εταιρία με την ολοκλήρωση του 2018, βρίσκεται να δραστηριοποιείται σε 53 χώρες παγκοσμίως και παρουσίασε το 2018 σε σχέση με το 2017 αύξηση πωλήσεων κατά 12%. Στο σύνολο των δραστηριοτήτων της Διεύθυνσης Διεθνών Αγορών το Caprice παραμένει το No1 εξαγωγικό προϊόν της εταιρείας.

  • Η παράδοση θέλει την πρώτη μορφή μπισκότου να εμφανίζεται πριν 10.000 χρόνια στην Κίνα: επρόκειτο για ξηρές πίτες από ρύζι, σουσάμι και φρούτα
  • Η βασική πρώτη ύλη των μπισκότων είναι τα δημητριακά σε ποσοστό που κυμαίνεται στο 70% και φτάνει έως και το 92% σε ορισμένα προϊόντα
  • Ένα μπισκότο ΜΙΡΑΝΤΑ περιέχει μόνο 23 θερμίδες αλλά πολλές γλυκές αναμνήσεις!
  • Ένα μπισκότο ΠΤΙ-ΜΠΕΡ περιέχει μόνο 32 θερμίδες αλλά και υπέροχη γεύση!
  • Τα μπισκότα περιέχουν θρεπτικούς υδατάνθρακες, πολύτιμες πρωτεΐνες, απαραίτητα λιπαρά!
  • Τα προϊόντα ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ δεν περιέχουν επιβλαβή trans λιπαρά!
  • 1,000 μπισκότα ΠΤΙ-ΜΠΕΡ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ καταναλώνονται κάθε λεπτό στην Ελλάδα!
  • Τα προϊόντα ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ παρασκευάζονται σε 4 εργοστάσια που βρίσκονται σε όλη την Ελλάδα!
  • Τα ΓΕΜΙΣΤΑ ΠAΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ είναι από το 1935!
  • Τα Cream Crackers ΠAΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ δημιουργήθηκαν το 1935.
  • Τα Μιράντα ΠAΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ παρασκευάστηκαν για πρώτη φορά το 1930.
  • Τα πρώτα ΠΤΙ- ΜΠΕΡ παρασκευάστηκαν στην Ελλάδα το 1922 και από τότε είναι το αγαπημένων μπισκότο των Ελλήνων!
  • Κάθε μπισκότο Cream Crackers ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ, πάντα με την ίδια παραδοσιακή συνταγή, φτιάχνεται με 1296 φύλλα ζύμης!
  • Στην Ελλάδα καταναλώνονται 539,00 Γεμιστά μπισκότα καθημερινά!

Η εταιρεία έχει κατακτήσει μέσα στο χρόνο θέση στις επιλογές των καταναλωτών αλλά κυρίως στην καρδιά τους.

Τα Μπισκότα Παπαδοπούλου είναι μία από τις λίγες περιπτώσεις Ελληνικών εταιρειών που τα προϊόντα της είναι κορυφαία στην κατηγορίας τους αλλά και συνολικά το brand είναι περίπου ταυτόσημο με τα μπισκότα στην Ελλάδα.

Πηγή: thetotalbusiness.com