Επιχειρηματικότητα

Ο άνθρωπος που αγόρασε το “Sports Illustrated” για 110.000.000 δολάρια

O Jamie Salter έχει ταλέντο με τα είδωλα του αθλητικού χώρου καθώς η εταιρεία του Authentic Brands Group χειρίζεται ονόματα από τον Μοχάμεντ Άλι μέχρι τον Σακίλ Ο’ Νίλ. Τώρα προσθέτει άλλο ένα όνομα στο χαρτοφυλάκιό του. Η ΑBG ανακοίνωσε την αγορά της πνευματικές ιδιοκτησίας του Sports Illustrated από τη Meredith Corporation για $110 εκατ.

“Το Sports Illustrated είναι ένα από τα πιο εμβληματικά ονόματα στον χώρο των αθλητικών μέσων με τεράστιες ευκαιρίες ανάπτυξης μέσα από τις ψηφιακές πλατφόρμες, την τηλεόραση και τα έντυπα μέσα” δήλωσε ο Salter.

H Meredith θα καταβάλει ένα τέλος αδειοδότησης για τη λειτουργία του Sports Illustrated και του SI.com για τουλάχιστον δύο χρόνια, σύμφωνα με τη συμφωνία. H ABG σχεδιάζει να εστιάσει στην επέκταση της μάρκας σε τομείς όπως οι live εκδηλώσεις, τα τυχερά παιχνίδια, τα eSports και τα βίντεο. Η Meredith έχει κερδίσει περίπου $450 εκατ. από την πώληση των Time, Fortune και Sports Illustrated για το οικονομικό έτος 2019.

“Εκτός από τη συνέχιση της βραβευμένης δημοσιογραφίας και των ιστοριών (που o Jamie Salter έχει χαρακτηρίσει ως την καρδιά της SI) είμαστε πλέον σε τέλεια θέση με την υποστήριξη και τους πόρους της ABG να αναπτυχθούμε και σε άλλους χώρους” πρόσθεσε ο Chris Stone, ο αρχισυντάκτης του Sports Illustrated.

Για τον Salter, 56 ετών, ο αθλητικός κόσμος ήταν πάντα η βάση των δραστηριοτήτων του. Ξεκίνησε τη δεκαετία του 1980 να πουλάει εξοπλισμό για windsurfing πριν μπει στις επιχειρήσεις snowboard. Ο Salter ξεκίνησε την ABG το 2010 με $250 εκατ. που αντλήθηκαν κυρίως από την private equity εταιρεία Leonard Green & Partners καθώς και από δισεκατομμυριούχους όπως ο George Soros και η οικογένεια Walton.

O Salter δημιούργησε ένα όνομα για τον εαυτό του ως κάποιος που είχε την τάση να δημιουργεί brands από εταιρείες όπως Juicy Couture και Hickey Freeman αλλά και από αστέρες όπως η Μέριλιν Μονρόε και ο Μοχάμεντ Άλι. Απέκτησε επίσης το τελευταίο εμπορικό σήμα το 2015 ως μέρος μιας διαπραγμάτευσης $150 εκατ. που έδωσε στον Salter το μεγαλύτερο μέρος της επιχείρησης Elvis Presley.

Πιο πρόσφατα, ο Salter συνάπτει συμφωνίες με διασημότητες που παραμένουν εν ζωή όπως ο Σακίλ Ο’ Νιλ που στα τέλη του 2015 έγινε ισότιμος συνέταιρος στη μάρκα Shaq με αντάλλαγμα ένα πακέτο που περιελάμβανε ένα κομμάτι ιδιοκτησίας μικρότερο σε μέγεθος μόνο από εκείνο του Salter. Ο Salter είπε το περασμένο φθινόπωρο ότι τόσο η ABG όσο και η Shaq έχουν ενισχυθεί καθώς το πρόσωπο του Shaq συνεχίζει να εμφανίζεται σε διάφορες διαφημίσεις για τα πάντα από τη γενική ασφάλιση αυτοκινήτου έως και τα προϊόντα IcyHot για την εξάλειψη του πόνου.

O όγκος δεν ήταν πάντοτε η προτεραιότητα του Salter και μια ματιά στο σχέδιό του για άλλο ένα εμβληματικό όνομα δείχνει τη στρατηγική του για τo Sports Illustrated. Όταν αγόρασε το 80% της περιουσίας της Μerilyn Monroe το 2012 για ένα ποσό που κυμαίνεται μεταξύ $20 – $30 εκατ., μείωσε τις συμφωνίες παραχώρησης δικαιωμάτων από 300 σε 80 εστιάζοντας στην εξασφάλιση υψηλού επιπέδου συμφωνιών με εταιρείες όπως η Chanel προτού να αυξήσει και πάλι τον αριθμό τους στις 100.

“Mπορείτε να πουλήσεις ένα Χ ποσό του αρώματος Marilyn Monroe σε έναν λιανέμπορο ή να κάνετε μια συμφωνία με το Chanel No.5” δήλωσε ο Salter. “Μια συμφωνία για το No.5 δε πληρώνει τόσο καλά, αλλά νομίζω ότι αυτό που είναι σημαντικό για το εμπορικό σήμα είναι το λεγόμενο “halo effect” ή αλλιώς το φαινόμενο του φωτοστέφανου. Και η αλήθεια είναι ότι φορούσε το άρωμα Chanel No.5”.

Πηγή: Forbes.com