Τίποτα πιο πάνω από το επιχειρηματικό σας πλάνο

    Από: Νάσος Νικολάου

Η αρχή στον δύσκολο, αλλά και συναρπαστικό χώρο του επιχειρείν κρύβει πολλές δυσκολίες και έχει πάντοτε ιδιαιτερότητες. Όπως θα δείτε σε όλα τα εγχειρίδια marketing, εάν είστε φιλόδοξος επιχειρηματίας (entrepreneur), για να ξεκινήσετε μια επιχείρηση χρειάζεστε την επιχειρηματική ιδέα, την ομάδα διαχείρισης και το κεφάλαιο. Όταν αυτά γίνουν πράξη τότε υπάρχει επιχείρηση.

Όμως, αυτό που δεν θα βρείτε στις σελίδες κανενός εγχειριδίου είναι το κατά πόσο είστε έτοιμος να γίνετε επιχειρηματίας και να αναλάβετε κάποια ρίσκα. Στις ελεύθερες αγορές, επιχείρηση χωρίς ρίσκο, άλλοτε μικρότερο και άλλοτε μεγαλύτερο, δεν υφίσταται. Εάν λοιπόν είστε έτοιμος να πάρετε και τα ρίσκα σας, είναι πλέον η στιγμή να σκεφτείτε το επιχειρηματικό σας πλάνο.

Κάτι σαν… Business Plan;

Κάποιοι το ονομάζουν επιχειρηματικό πλάνο, ενώ άλλοι επιχειρηματικό σχέδιο. Πολλοί το αποκαλούν Business Plan. Όμως, όπως και να το πείτε, για να μην φτάσετε στο σημείο να έχετε δημιουργήσει “κάτι σαν Business Plan” πρέπει να απαντήσετε οπωσδήποτε στις παρακάτω ερωτήσεις:

  • Που βρίσκεται η επιχείρησή σας τώρα;
  • Που θα θέλατε να τη δείτε στο μέλλον;
  • Με ποιο τρόπο σκοπεύετε να φτάσετε εκεί;
  • Γιατί θεωρείτε πως η επιχειρηματική σας ιδέα θα είναι βιώσιμη;
  • Ποιες ανάγκες της αγοράς σκοπεύετε να καλύψετε;
  • Τι προϊόντα ή υπηρεσίες πουλάτε;
  • Γιατί ο καταναλωτής να επιλέξει εσάς και όχι τους ανταγωνιστές σας;
  • Τι είδους εταιρία σας συμφέρει να ιδρύσετε;

Όλα τα παραπάνω, πρέπει να απαντηθούν ειλικρινώς, υπεύθυνα, με “το χέρι στην καρδιά” και να καταγραφούν με ακρίβεια στο επιχειρηματικό σας πλάνο. Αλλιώς, θα ξεκινήσετε την επιχείρησή σας με ένα μεγάλο χάντικαπ.

Ο θρίαμβος κρύβεται στις λεπτομέρειες

Οι λεπτομέρειες κάνουν τη διαφορά. Μετά από τα βασικά προαπαιτούμενα του επιχειρηματικού σας πλάνου, πρέπει να περάσετε σε μια όσο το δυνατόν πιο λεπτομερή ανάλυση των παρακάτω:

  • Ο πληθυσμός στον οποίο απευθύνεστε
  • Το προφίλ του καταναλωτή που σας ενδιαφέρει να κάνετε πελάτη
  • Οι συνήθειές του
  • Το εισόδημά του
  • Πόσο από αυτό σκοπεύει να διαθέσει για το προϊόν ή την υπηρεσία σας
  • Επίσης η καλή γνώση του ανταγωνισμού είναι ιδιαίτερα σημαντική για την τοποθέτηση της επιχείρησής σας στην αγορά.

Χρηματοοικονομικός σχεδιασμός

Ο χρηματοοικονομικός σχεδιασμός στο επιχειρηματικό σας πλάνο είναι ο τρόπος που θα σας βοηθήσει να φτάσετε στο μέλλον που επιθυμείτε. Στο τμήμα αυτό πρέπει να αναλυθεί η βιωσιμότητα της επιχείρησης και να υπολογιστούν όλα τα πιθανά έξοδα και έσοδά της. Ο υπολογισμός των εξόδων γίνεται συνυπολογίζοντας τα εξής:

  • Το κόστος ίδρυσης της επιχείρησής σας
  • Το κόστος για αγορά εξοπλισμού
  • Τα λειτουργικά έξοδα
  • Τα έξοδα για τους μισθούς του προσωπικού
  • Το κεφάλαιο κίνησης που είναι απαραίτητο για την έναρξη των δραστηριοτήτων της επιχείρησης.

Τα έσοδα χρειάζονται προσεκτική εκτίμηση και υπολογίζονται βάση προβλέψεων επί των πωλήσεων. Οι προβλέψεις πωλήσεων βασίζονται στον υπολογισμό των ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων των προϊόντων σας, στο μέγεθος της αγοράς που απευθύνεστε και στον υπάρχοντα ανταγωνισμό. Και εδώ χρειάζεστε την κατάλληλη υποστήριξη!

Το επιχειρηματικό σας πλάνο δεν είναι στατικό

Ελπίζουμε όλα τα παραπάνω να μην σας φαίνονται “βουνό”. Άλλωστε, δεν είναι κάτι που θα πρέπει να σας τρομάζει. Χρειάζεται όμως αποφασιστικότητα και αυτοπειθαρχία για να το ολοκληρώσετε.

Το Business Plan που θα φτιάξετε θα αποτελεί το βασικό σχέδιο της επιχείρησής σας για τα πρώτα της βήματα, αλλά σε καμία περίπτωση, δεν χρειάζεται να είναι στατικό.

Εάν θέλετε ή χρειάζεστε να αλλάξετε κάτι, μην διστάσετε να προσαρμόσετε το επιχειρηματικό σας πλάνο στις νέες σας ανάγκες.

Άρθρο από: Νάσος Νικολάου

Ο Νάσος Νικολάου είναι Λογιστής Φοροτεχνικός Α’ Τάξης, Χρηματοοικονομικός Ελεγκτικός Σύμβουλος Επιχειρήσεων καθώς και αντιπρόεδρος της πιστοποιημένης και ηγέτιδας στον χώρο Λογιστικής – Φοροτεχνικής – Συμβουλευτικής Εταιρείας ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΑΕ. Έχει συνεργαστεί με εμβληματικές εταιρίες και οργανισμούς του ελληνικού και διεθνούς επιχειρείν. Έχει διατελέσει Οικονομικός Σύμβουλος στην εταιρεία έρευνας αγοράς Opinion του Ομίλου Βαρδινογιάννη, Λογιστικός Διευθυντής Τμήματος Πωλήσεων ( Gift Shop ) του ΚΠΙΣΝ (Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος), Οικονομικός Λογιστικός Υπεύθυνος του Ομίλου MF Group, Οικονομικός Σύμβουλος του Ομίλου Yava Fitness Club κ.α. Επιπλέον, έχει συνεργαστεί με πολλές ακόμη εταιρίες σε Ελλάδα και εξωτερικό.