Όλοι οι γονείς θα έρθουν αργά ή γρήγορα αντιμέτωποι με το δίλημμα. Να ξεκινήσει το παιδί τους φροντιστήριο ή ιδιαίτερα μαθήματα; Πρόκειται για μια ερώτηση που δεν είναι εύκολο να απαντηθεί, καθώς η απάντηση εξαρτάται από ποικίλους παράγοντες. Ποιο είναι το επίπεδο του μαθητή; Σε ποια μαθήματα χρειάζεται βοήθεια; Ποια είναι η ηλικία του;
Γύρω από αυτό το θέμα κυκλοφορούν πολλοί μύθοι που δεν βοηθούν τους γονείς να πάρουν τη σωστή απόφαση. Οι έμπειροι καθηγητές από το instateacher μας εξηγούν τι από όλα αυτά ισχύει και τι όχι, ώστε να έχετε όλα τα δεδομένα και να πάρετε τη σωστή απόφαση.
Μύθος 1ος: Τα ιδιαίτερα είναι μόνο για μαθητές που δυσκολεύονται πολύ
Η αλήθεια είναι κάπου στη μέση. Σίγουρα, ένας μαθητής που προσέχει πολύ στο μάθημα στο σχολείο και διαβάζει στο σπίτι, χρειάζεται λίγη βοήθεια που μπορεί να του δοθεί από τους γονείς ή λίγες ώρες στο φροντιστήριο. Από την άλλη, ένα παιδί με σοβαρά κενά και προβλήματα κατανόησης χρειάζεται έναν καθηγητή που θα ασχολείται αποκλειστικά με αυτό.
Ωστόσο, τα ιδιαίτερα μαθήματα μπορούν να είναι χρήσιμα και σε άλλες περιπτώσεις. Για παράδειγμα, αν το παιδί έχει πολύ καλή σχέση με έναν καθηγητή, μπορεί αυτό να του δώσει κίνητρο να προσπαθήσει περισσότερο, αποκτώντας μια καλή σχέση μαζί του. Επίσης, στις ξένες γλώσσες οι μαθητές προχωρούν πολύ γρηγορότερα με τα ιδιαίτερα μαθήματα και μπορούν να θέσουν απαιτητικούς στόχους, όπως να έχουν πάρει όλα τα διπλώματα στην 3η Γυμνασίου ή την 1η Λυκείου.
Μύθος 2ος: Το φροντιστήριο είναι απαραίτητο στις ξένες γλώσσες
Αυτό εξαρτάται από τη δουλειά που γίνεται στο σχολείο και από το μαθησιακό προφίλ του παιδιού. Αν το επίπεδο στο σχολείο είναι πολύ χαμηλό, τότε ο μαθητής ωφελείται αρκετά στο φροντιστήριο, καθώς ασχολείται με τη γλώσσα αρκετές ώρες, μιλάει με τους συμμαθητές του και γενικά υπάρχει περισσότερη τριβή.
Από την άλλη, για παιδιά με προβλήματα συγκέντρωσης ή που δυσκολεύονται να εμπεδώσουν τους κανόνες δύσκολων γλωσσών (π.χ. των Γερμανικών), τότε είναι απαραίτητο να κάνουν ιδιαίτερα μαθήματα Γερμανικών, για να μη μείνουν πίσω και τους δημιουργηθούν κενά.
Μύθος 3ος: Τα ιδιαίτερα μαθήματα είναι ακριβά
Σίγουρα, αν συγκρίνετε πόσο κοστίζει η μία ώρα στο φροντιστήριο και πόσο στα ιδιαίτερα, η τιμή θα είναι αρκετά υψηλότερη. Όμως, αυτός ο τρόπος είναι λάθος για έναν απλό λόγο. Τα ιδιαίτερα μαθήματα είναι πιο αποδοτικά, οπότε ο μαθητής χρειάζεται λιγότερες ώρες (π.χ. 2-3 ώρες τη βδομάδα Αγγλικά αντί για 5-6 στο φροντιστήριο).
Επιπλέον, υπάρχουν πλέον πολλές δυνατότητες επιλογής καθηγητών σε πολύ οικονομικές τιμές και online μαθημάτων που ρίχνουν πολύ την τελική επιβάρυνση.
Μύθος 4ος: Στο Λύκειο όλοι μαθητές πρέπει να πάνε φροντιστήριο
Είναι η συνήθης πρακτική κυρίως για οικονομικούς λόγους, αλλά σε καμία περίπτωση δεν αντικατοπτρίζει αυτό που είναι το καλύτερο να γίνει. Για παιδιά με πολύ απαιτητικό πρόγραμμα (π.χ. όσα ασχολούνται με τον αθλητισμό), τα ιδιαίτερα μαθήματα που γίνονται στο σπίτι τους και είναι λιγότερες ώρες από το φροντιστήριο είναι η καλύτερη λύση.
Επίσης, σε μαθητές με υψηλούς στόχους, οι οποίοι έχουν πολύ καλούς βαθμούς, τα ιδιαίτερα μαθήματα είναι άκρως επιβοηθητικά, καθώς το μάθημα προσαρμόζεται στο υψηλό τους επίπεδο, γίνονται διάφορες ασκήσεις και γενικά η προετοιμασία φτάνει σε περισσότερο βάθος.
Ο γενικός κανόνας είναι ότι το φροντιστήριο είναι καλή λύση για τον μέσο μαθητή. Τα ιδιαίτερα μαθήματα έχουν τη μεγαλύτερη χρησιμότητα σε μαθητές με σοβαρές αδυναμίες καθώς και σε μαθητές με υψηλές δυνατότητες.
Στο instateacher μπορείτε να βρείτε έμπειρους καθηγητές σε όλα τα μαθήματα και μάλιστα σε πολύ καλές τιμές μαζί με την αξιολόγηση από προηγούμενους μαθητές τους. Μάθετε περισσότερα.