Μήπως είστε δεινόσαυρος; Πώς θα παραμείνετε ενημερωμένοι για τις τεχνολογικές εξελίξεις.

    Από: Θέμης Σαρανταένας

Θα σας πω 10 λέξεις που πριν 20 χρόνια δεν υπήρχαν στο λεξικό:

  • Blog.
  • Google.
  • Κρυπτονομίσματα.
  • App.
  • WiFi.
  • Selfie.
  • YouTuber.
  • Μιμίδιο.
  • Facebook.
  • Twitter.

Στην πραγματικότητα, αυτές οι 10 λέξεις δεν είναι παρά σταγόνα στον ωκεανό. Ο κόσμος μας αλλάζει όχι πλέον κάθε χρόνο, ή κάθε μήνα, αλλά κυριολεκτικά κάθε μέρα. Αυτό που χθες ήταν ο ήχος του ρολογιού (τικ-τοκ) είναι σήμερα η νέα τρέλα όπου η κόρη σας ή ο γιός σας ανεβάζουν video karaoke.

Πώς είναι λοιπόν δυνατόν να παρακολουθήσετε, όλες αυτές τις εξελίξεις, ειδικά όταν αφορούν την επιχειρηματική σας δραστηριότητα; Πώς είναι δυνατόν να μην είστε (και να μη νιώθετε) δεινόσαυρος; Δείτε περισσότερα στο άρθρο μου που ακολουθεί.

Εταιρική κουλτούρα που μοιράζεται τη γνώση

Κανείς δεν μπορεί να ξέρει τα πάντα, και αυτό, όσο και αν σας φαίνεται περίεργο, περιλαμβάνει και εσάς. Δημιουργήστε ένα εταιρικό περιβάλλον και μία κουλτούρα που μοιράζεται τη γνώση σε κάθε μορφής εξέλιξη (τεχνολογική, κοινωνική, νομική) και γίνετε ο ίδιος μέρος αυτής της κουλτούρας.

Μπορεί, για παράδειγμα, να μην έχετε ιδέα τι είναι τα NFT (Non-Fungible Tokens, Μη Ανταλλάξιμα Στοιχεία), αλλά κάποιος συνεργάτης σας είναι πιθανόν να γνωρίζει τα πάντα για αυτά τα ηλεκτρονικά πιστοποιητικά γνησιότητας. Ενημερώνοντάς σας, θα σας κάνει σοφότερο και, ίσως σας δώσει και μία νέα επιχειρηματική ευκαιρία.

Ναι στην εκπαίδευση

Μήπως σκέφτεστε ότι είστε ιδιαίτερα πολυάσχολος ή μεγάλος πλέον σε ηλικία για να πάρετε μέρος σε κάποιο σεμινάριο; Σκεφθείτε το ξανά! Όχι μόνο δεν πρέπει να αγνοείτε τα σεμινάρια, διαδικτυακά και μη, και την κάθε μορφής εκπαίδευσης από τους ειδικούς, αλλά αντίθετα πρέπει να τα επιδιώκετε. Και μάλιστα, να παίρνετε μέρος και ο ίδιος με μπλοκ και σημειώσεις – ναι, όπως στο πανεπιστήμιο πριν 20 χρόνια.

Ενημερωθείτε για τις εξελίξεις που σας αφορούν

Δεν υπάρχει λόγος να προσπαθείτε να ενημερωθείτε για όλες τις πιθανές τεχνολογικές εξελίξεις στον πλανήτη. Θα γίνετε μεν σοφότερος, αλλά όχι εκεί που πρέπει. Αντίθετα, ενημερωθείτε για τις εξελίξεις που αφορούν ευθέως τον δικό σας κλάδο. Έχετε μία ξενοδοχειακή μονάδα στις Κυκλάδες; Θα ήταν κρίμα να αγνοείτε ή να σνομπάρετε το Trip Advisor (!).

Δημιουργήστε σύγχρονη εικόνα για το brand σας

Δεν ζείτε στην εποχή της ελληνικής ταινίας, όπου πάνω στο γραφείο του Λάμπρου Κωνσταντάρα υπήρχε μόνο ένα πρες παπιέ και το μαύρο τηλέφωνο με το στρογγυλό καντράν (και δύο ποτήρια ουίσκι για τα νυχτερινά πλάνα).

Αποκτήστε παρουσία στα social και δημιουργήστε το δικό σας δίκτυο στο LinkedIn. Θα ανακαλύψετε ότι με μια μικρή καθημερινή εμπλοκή, μπορείτε να παρακολουθείτε τις πιο ενδιαφέρουσες εξελίξεις της τεχνολογίας σχετικά εύκολα. Πάψτε να είστε καταϊδρωμένος ουραγός!

Τεχνολογία με σύνεση

Κάνατε όλα τα παραπάνω; Συγχαρητήρια, είστε στο σωστό δρόμο για να κάνετε την τεχνολογία φίλο σας. Ωστόσο, θα σας αφήσω με ένα disclaimer. Η τεχνολογία, κάποιες φορές, μπορεί να είναι σαγηνευτική και θελκτική σαν μία σύγχρονη σειρήνα. Γίνετε και εσείς λοιπόν σύγχρονος Οδυσσέας όταν το κάλεσμά της μπορεί να οδηγήσει σε επικίνδυνες ατραπούς.

Όχι, δεν χρειάζεται να επενδύσετε σε ένα κρυπτονόμισμα που εμφανίστηκε το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε, ούτε να αλλάξετε το software που σας εξυπηρετεί καλά, με κάτι άλλο, αδοκίμαστο, που θα είναι, υποτίθεται, συμβατό με τους κβαντικούς υπολογιστές του 2050. Είστε ένας ώριμος επιχειρηματίας, και έτσι θα πρέπει να είναι και η τεχνολογία σας!

από: Θέμης Σαρανταένας

Ο Θέμης Σαρανταένας είναι Πιστοποιημένος Σύμβουλος Μάρκετινγκ και Ανάπτυξης Επιχειρήσεων & Επιχειρηματιών (ως Senior Marketing Consultant από τον Σύνδεσμο Εταιρειών Συμβούλων Μάνατζμεντ Ελλάδος βάσει του Προτύπου ΕΝ ISO / IEC17024:2012) στην Ελλάδα και στην Κύπρο (www.marketingconsultant.gr & www.marketingconsultant.com.cy) και ασχολείται ενεργά στο χώρο τα τελευταία δέκα οκτώ χρόνια. Εργάστηκε για πολλά χρόνια στην L’Oreal Hellas σε θέσεις επικοινωνιακού και εμπορικού μάρκετινγκ σε μάρκες με τις περισσότερες πωλήσεις όπως: Biotherm (Homme), L’ Oreal Professionnel, Lancοme και τη νέα μάρκα για την Ελλάδα Kiehl’s. Με την πολυετή εμπειρία του έχει εξειδικευτεί στην ψυχολογία του καταναλωτή και αναγνωρίζει τους μηχανισμούς για την εμπλοκή του στη διάδραση της πώλησης με μεγαλύτερη επιτυχία. Σήμερα ειδικεύεται στην ανάπτυξη των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων με πλούσιο πελατολόγιο από πολλούς και διαφορετικούς κλάδους. Ακόμα, εκπαιδεύει στελέχη και ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων με Σεμινάρια Μάρκετινγκ και Επιχειρηματικών ∆εξιοτήτων (Soft Skills). Παράλληλα, είναι εκπαιδευμένος Business & Personal Coach, μέλος του HCA (Hellenic Coaching Association), του EMCC (European Mentoring & Coaching Council) & του ICF (International Coaching Federation). Τέλος, επιμελείται και παρουσιάζει την τηλεοπτική θεματική εκπομπή «Marketing in Practice» που προβάλλεται εδώ και 4 τηλεοπτικές σεζόν στο Attica TV / SBC TV και 10 ακόμα περιφερειακούς σταθμούς στην Ελλάδα, καθώς και την επιχειρηματική ραδιοφωνική εκπομπή «Marketing on the GO» που μεταδίδεται ζωντανά κάθε Σάββατο 14.00-16.00 στον Amagi Radio.



---