O Bernard Arnault (LVMH) έγινε ο δεύτερος πλουσιότερος άνθρωπος στον κόσμο

    Από: Startup Team

Από τις αρχές Οκτωβρίου η μετοχή του κολοσσού πολυτελών ειδών LVMH έχει πάρει “φωτιά”, στέλνοντας τον CEO της εταιρείας, Bernard Arnault, στη δεύτερη θέση της λίστας του Forbes με τους πλουσιότερους ανθρώπους του πλανήτη. Η περιουσία του Γάλλου δισεκατομμυριούχου ανήλθε στα 107 δισ. δολάρια, ξεπερνώντας αυτήν του συνιδρυτή της Microsoft, Bill Gates, ύψους 106,9 δισ. δολαρίων. Πλέον, μόλις 5,2 δισ. δολάρια χωρίζουν τον Arnault από τον Jeff Bezos, που είναι ο πλουσιότερος άνθρωπος στον κόσμο, με την περιουσία του να κυμαίνεται στα 112,3 δισ. δολάρια (14.20 ώρα Ελλάδος).

Ο Arnault, που κατέχει τα σκήπτρα στην Ευρώπη, είχε ξαναβρεθεί στο Νο2 της κατάταξης, πίσω από τον Bezos, τον Ιούλιο, θέση όμως που κράτησε για λίγο καθώς υποχώρησε και πάλι στην τρίτη θέση. Ο επικεφαλής της LVMH, μαζί με τον Bezos και τον Gates, είναι ωστόσο οι μόνοι δισεκατομμυριούχοι στον πλανήτη, που η περιουσία τους ξεπερνά τα 100 δισ. δολάρια, σύμφωνα με την real time κατάταξη του Forbes. Η περιουσία του Arnault ξεπέρασε για πρώτη φορά τα 100 δισ. δολάρια τον Ιούνιο.

Φέτος ήταν μια εξαιρετική χρονιά για τον γίγαντα των πολυτελών ειδών. Τον Μάρτιο, όταν το Forbes δημοσίευσε την ετήσια λίστα του με τους πλουσιότερους ανθρώπους του κόσμου, ο Arnault βρισκόταν στην τέταρτη θέση της κατάταξης, με περιουσία 76 δισ. δολαρίων, πίσω από τον Bezos, τον Gates και τον πρόεδρο και CEO της Berkshire Hathaway, Warren Buffett. Έκτοτε, όμως, η μετοχή της παριζιάνικης LVMH, το χαρτοφυλάκιο της οποίας περιλαμβάνει τις φίρμες Sephora, Givenchy καθώς και δεκάδες άλλα brands, έχει αναρριχηθεί περισσότερο από ⅓. Στα τέλη Οκτωβρίου, η μετοχή της LVMH κατέγραψε νέο “άλμα”, μετά την είδηση ότι εξετάζει την εξαγορά του αμερικανικού οίκου κοσμημάτων Tiffany.

Η εν λόγω εξαγορά εξάλλου συνάδει με τη στρατηγική του Arnault που τον έκανε έναν από τους πλουσιότερους ανθρώπους στον κόσμο και η οποία συνοψίζεται στην εξαγορά brands πολυτελών ειδών, τα οποία “βοηθά” στη συνέχεια να αποκτήσουν μεγαλύτερο, πιο μοντέρνο παγκόσμιο αποτύπωμα.

Όταν ρωτήθηκε -στο πλαίσιο συνέντευξης για το τελευταίο cover story του Forbes που είναι αφιερωμένο στον ίδιο- “Γιατί brands όπως η Louis Vuitton και η Dior είναι τόσο επιτυχημένα;”, ο 70χρονος Arnault απάντησε: “Έχουν δύο χαρακτηριστικά, που μπορεί να είναι αντιφατικά: είναι διαχρονικά, (και ταυτόχρονα) εκπέμπουν υψηλότατο επίπεδο νεοτερισμού… Είναι σαν τη φωτιά με το νερό”.

Και παρότι η κεφαλαιοποίηση της LVMH, ύψους περίπου 240 δισ. δολαρίων, απέχει παρασάγγας από το 1,1 τρισ. δολάρια της Microsoft, ο φιλόδοξος Γάλλος έχει βάλει στο στόχαστρό του την επιτυχία των μεγάλων τεχνολογικών εταιρειών. “Εάν συγκρίνει κανείς εμάς με τη Microsoft, είμαστε μικροί”, δήλωσε στο Forbes. “Πρέπει να δουλέψουμε, πρέπει να κατεβάσουμε ιδέες… Είναι μόνο η αρχή”, σημείωσε.

Ο Arnault δεν ξεκίνησε τη LVMH, στην οποία σήμερα η οικογένειά του κατέχει ποσοστό 47%, από το μηδέν, ωστόσο ήταν αυτός που την έκανε τον κολοσσό που είναι σήμερα. Το 1984, εξαγόρασε τη μητρική εταιρεία του βραχίονα ενδυμάτων της Christian Dior. Στη συνέχεια θέλησε να αγοράσει και το τμήμα αρωμάτων της Dior, την οποία είχε αποκτήσει προηγουμένως η LVMH. Εν μέσω μιας διαμάχης των διοιηκούντων του ομίλου, ο επικεφαλής της “LV” (Louis Vuitton) συμμάχησε με τον Arnault με στόχο να εκδιώξουν τον επικεφαλής της “MH” (Moët Hennessy). Στη συνέχεια ο Arnault στράφηκε και κατά του επικεφαλής της Louis Vuitton, τον οποίο επίσης εκδίωξε από την εταιρεία. Μέχρι το 1990, είχε αποκτήσει τον έλεγχό της.

Σήμερα, η LVMH κατέχει 79 brands προϊόντων μόδας, καλλυντικών και κοσμημάτων, καθώς και εκλεκτών κρασιών και ποτών. Ο επιχειρηματικός κολοσσός έχει πραγματοποιήσει 20 εξαγορές από το 2008, συμπεριλαμβανομένης της λονδρέζικης ξενοδοχειακής φίρμας Belmond, η οποία είναι ιδιοκτήτρια και της εταιρείας πολυτελών τρένων Eastern & Oriental Express.

Πηγή: Forbes.com