Ο νέος είναι ωραίος… όταν είναι προσεκτικός!

    Από: Startup Team
marketing

7 σημεία προσοχής για νέες επιχειρήσεις.

Επιτέλους, ξεκινάς την επιχείρησή σου! Είτε βρήκες χρηματοδότηση από angel investor είτε από τον μπαμπά και τη μαμά, η αδρεναλίνη ρέει άφθονη και τα όνειρα είναι μεγάλα. Την πρώτη μέρα, κάνεις ένα “ζντο” με τους άλλους δύο συνέταιρους, παίρνεις μια βαθιά ανάσα και ξεκινάς. Τίποτα δεν μπορεί να σε σταματήσει. Δεν υπάρχει κανένα ανυπέρβλητο εμπόδιο.

Εγώ όμως μετράω τουλάχιστον επτά.

Δείτε στο άρθρο μου που ακολουθεί επτά σημεία προσοχής για νέες επιχειρήσεις και κρατήστε σημειώσεις.

#01. Νοοτροπία αφεντικού
Εάν ξεκινάτε την επιχείρησή σας δίνοντας μεγαλύτερη σημασία στο τι θα γράφει το προφίλ σας στο LinkedIn από ότι στην ενότητα της ομάδας σας, ξεκινάτε άσχημα. Βάλτε το “εμείς” πάνω από το “εγώ”, και αυτό σημαίνει και πάνω από το προσωπικό γραφείο και τα προσωπικά bonus.

Προωθήστε κουλτούρα ενότητας και συνεργασίας, δίνοντας πρώτος εσείς το παράδειγμα και απορρίπτοντας τις ιεραρχίες που καταπνίγουν την ανάπτυξη και τη δημιουργικότητα. Γιορτάστε τις επιτυχίες σαν ομάδα και πάρτε μαθήματα από τις αποτυχίες επίσης σαν ομάδα. Ενθαρρύνετε το κοινό αίσθημα ιδιοκτησίας, “όλοι για όλα”. Αυτό σημαίνει ότι ίσως τον πρώτο μήνα, χρειαστεί ακόμη και να πιάσετε τη σφουγγαρίστρα. Δεν είναι κακό.

#02. Το μάρκετινγκ δεν είναι για αργότερα
Αν ξεκινάτε με τη λογική “ας σταθούμε στα πόδια μας και βλέπουμε αργότερα για marketing”, δεν θα πάτε μακριά. Χωρίς ισχυρή παρουσία στο διαδίκτυο, θα είστε απλά αόρατοι. Εξασφαλίστε από την αρχή πόρους για δημιουργία ποιοτικού περιεχομένου online (με πρόβλεψη και στο business plan).

Επιπλέον, προσπαθήστε να επικοινωνήσετε με το κοινό σας (αλλά και τους πιθανούς συνεργάτες και προμηθευτές σας) μέσα από όσα περισσότερα κανάλια μπορείτε. Μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ιστολόγια, sites κριτικών όπως το Trustpilot, κλπ, πρέπει να είναι στη φαρέτρα σας.

#03. Μην το υπεραναλύετε
Η σύνεση και η προσεκτική ανάλυση του επιχειρηματικού τοπίου είναι σωστή, αλλά μέχρι ενός σημείου. Εάν περιμένετε μέχρι να κάνουν κλικ τα πάντα, θα περιμένετε για πάντα. Ο σχεδιασμός έχει πάντα θέση σε μια επιχείρηση, αλλά η πραγματική πρόοδος έρχεται μόνο μέσα από τη δράση.

Αγκαλιάστε τα πειράματα και προσπαθήστε να είστε ευέλικτοι. Καταλαβαίνω ότι ψυχολογικά, σε κανέναν δεν αρέσει μία αποτυχία στον πρώτο μήνα ή και στην πρώτη εβδομάδα της επιχείρησης. Ωστόσο, δεν υπάρχει επιχειρείν χωρίς “αποτυγχάνειν”. Τα λάθη, ακόμη και τα πρώιμα, θα γίνουν οι καλύτεροι δάσκαλοί σας, εάν βγάζετε τα σωστά συμπεράσματα από αυτά.

#04. Κέρβερος με τα οικονομικά
Η διακόσμηση των γραφείων που περιλαμβάνει πουφ και επιτραπέζιο ποδοσφαιράκι για χαλάρωση μπορεί να περιμένει για αργότερα. Αυτό που χρειάζεται η νέα επιχείρηση αυτή τη στιγμή είναι έλεγχος και παρακολούθηση όλων των ζωτικής σημασίας μετρήσεων.

Διατηρήστε από την πρώτη μέρα λεπτομερές αρχείο για τα κέρδη και τις ζημιές (P&L). Η αυστηρή τήρηση αρχείων θα σας επιτρέψει επίσης να παίρνετε τεκμηριωμένες αποφάσεις στα πρώτα σας βήματα. Με άλλα λόγια, για να μη βρεθείτε προ δυσάρεστων εκπλήξεων από νωρίς, είναι καλό να ξέρετε μέχρι “που φτάνει η τσέπη σας”.

#05. Πουλήστε πριν ξεκινήσετε
Ίσως να έχετε μία ριζοσπαστική ιδέα που πρόκειται να αλλάξει τα δεδομένα στον τομέα που δραστηριοποιήστε. Ή ίσως, πάλι, να φέρνετε μία νέα ματιά σε έναν κορεσμένο τομέα. Σε οποιαδήποτε περίπτωση, βεβαιωθείτε ότι μπορείτε να εξασφαλίσετε έστω μία πώληση, πριν ξεκινήσετε τις επιχειρηματικές σας δραστηριότητες.

Ειδικά σε μία χώρα όπως η Ελλάδα, όπου, παρά την πρόοδο των τελευταίων ετών, η έναρξη μιας επιχείρησης είναι δύσκολη, χρονοβόρα και ακριβή, είναι πολύ σημαντικό να είστε σίγουροι ότι η επιχειρηματική σας ιδέα μπορεί να προσφέρει ταμειακή ροή. Πουλήστε πριν κάνετε έναρξη επαγγέλματος.

#06. Μην ξεκινήσετε λάθος εποχή
Κάποιες φορές η λαχτάρα και ο ενθουσιασμός για το μεγάλο άλμα, σας κάνουν να παραβλέπετε κάποια δεδομένα. Εάν η επιχείρησή σας φέρνει ένα νέο επαναστατικό μαγιό στην αγορά, δεν έχει νόημα να ξεκινήσετε το καλοκαίρι – ο κόσμος έχει ήδη προμηθευτεί τα μαγιό του, και εσείς θα έχετε τα έξοδα ολόκληρης της σεζόν που ακολουθεί.

Παρομοίως, μην ξεκινήσετε την επιχείρησή σας σε περιόδους μεγάλων αργιών, όταν όλοι οι πιθανοί συνεργάτες και προμηθευτές βρίσκονται σε φάση αποφόρτισης και τα emails απαντούν σωρηδόν “out of office”. Σε γενικές γραμμές, οι δύο καλύτερες περίοδοι λανσαρίσματος είναι νωρίς την άνοιξη ή νωρίς το φθινόπωρο.

#07. Θέστε σαφείς στόχους από την αρχή
Η λογική “θα προχωράμε μαζί κι όπου μας βγάλει” μπορεί να είναι καλή για τραγούδι, αλλά όχι για την επιχείρησή σας. Πρέπει να έχετε από την αρχή ξεκάθαρους στόχους και KPIs (Key Performance Indicators, Βασικοί Δείκτες Απόδοσης). Μόνο έτσι οι προσπάθειες όλων θα ευθυγραμμιστούν και η πρόοδος θα μπορέσει να μετρηθεί.

Ποιοι μπορεί να είναι αυτοί οι σαφείς στόχοι; Μπορούν να είναι στόχοι όλης της εταιρείας ή επιμέρους τμημάτων. Για παράδειγμα, ο στόχος της εταιρείας μπορεί να είναι έσοδο 1 εκ. Ευρώ για τον πρώτο χρόνο, ενώ ο στόχος της ομάδας μάρκετινγκ να είναι η μείωση του κόστους απόκτησης πελάτη σε Χ Ευρώ ανά επαφή.

Επίλογος
Δώστε την απαραίτητη προσοχή σε αυτά τα επτά σημεία και κάντε την επιχείρησή σας να απογειωθεί από νωρίς!

πηγή άρθρου