
Η βιασύνη στο μάρκετινγκ είναι μήτηρ δεινών.
Στη λήψη στρατηγικών αποφάσεων στο μάρκετινγκ, υπάρχουν διάφορες σχολές. Πολυεθνικές, όπως η Procter & Gamble, είναι διάσημες για τον σχεδιασμό τους και τη βαθιά στρατηγική τους ανάλυση, μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια. Οι διαφημίσεις που βλέπετε τώρα για τα προϊόντα ξυρίσματος Gillette, έχουν πιθανότατα πίσω τους πάνω από 2 χρόνια στρατηγικού σχεδιασμού.
Από την άλλη πλευρά, υπάρχει η λογική του “carpe diem”, της υιοθέτησης, σε αυτή ακριβώς τη στιγμή που μιλάμε, της τελευταίας τάσης και μόδας. Τι είναι trendy στο TikTok; Οι δεκαπεντάχρονες έφηβες που περνούν τις φωνές τους από φίλτρο και ακούγονται σαν μίξη Tom Jones και νταλικέρη; Πάμε να το κάνουμε και εμείς για το κοσμηματοπωλείο μας!
Not so fast boys and girls.
Η βιασύνη στο μάρκετινγκ και η αποδοχή οποιασδήποτε μόδας και τάσης χωρίς κριτική σκέψη είναι η μητέρα πολλών δεινών του μάρκετινγκ. Πριν παρασυρθείτε από τον συρμό, ο οποίος είναι πιθανόν στο τέλος να σας πατήσει, πατήστε ένα pause. Είναι το μεγάλο κόκκινο κουμπί που υπάρχει σε κάθε τηλεκοντρόλ, σε κάθε video και, ιδανικά, θα έπρεπε να υπάρχει σε κάθε επιχείρηση.
Τι γλυτώνετε, πατώντας το pause; Ουκ ολίγα. Δείτε στη συνέχεια.
Πατώντας το pause εξοικονομείτε budget
Το budget του marketing δεν είναι ανεξάντλητο, ούτε αναπληρώσιμο. Είναι εύκολο να ξοδέψετε χρήματα σε ένα video γυρισμένο στα γραφεία σας, το οποίο ευελπιστείτε ότι θα γίνει viral. Όμως το ποσοστό των βίντεο που γίνονται viral είναι εξαιρετικά μικρό έως αμελητέο.
Αν και δεν υπάρχει κάποιο στατιστικό στοιχείο που να ισχύει για όλες τις πλατφόρμες, λιγότερο από το 1% των μεταφορτωμένων βίντεο συνήθως γίνονται viral. Όμως, ακόμη και στην περίπτωση που δεν επιθυμείτε να δημιουργήσετε ένα viral video, αλλά απλά σκέφτεστε “να μπούμε και εμείς στο Τικ-Τοκ”, μην μπείτε σαν ταύρος σε υαλοπωλείο (όπου το υαλοπωλείο είναι το budget σας).
Πατώντας το pause σώζετε την εταιρική σας φήμη
Η υιοθέτηση τάσεων χωρίς σκέψη μπορεί να είναι επικίνδυνη. Ένα ατυχές post ή μια αποτυχημένη διαφημιστική καμπάνια μπορεί να προκαλέσει αρνητικά σχόλια, να αποξενώσει το κοινό σας ή ακόμα και να δημιουργήσει κρίση για την επιχείρησή σας. Ειδικά στο σημερινό, πολωμένο τοπίο της κοινωνίας, η βιασύνη μπορεί να σας οδηγήσει στο να τοποθετηθείτε επί κοινωνικών θεμάτων, χωρίς να χρειάζεται.
Διαβάστε περισσότερα εδώ