Πως ενέργησε η Amazon από την τεράστια αύξηση των online αγορών στα οπωροκηπευτικά.

    Από: Άρης Κατσίδης

Το lockdown έχει αλλάξει την καθημερινότητα και τις συνήθειες όλων των ανθρώπων παγκοσμίως. Όλοι προσπαθούμε να προσαρμοστούμε στα νέα μέτρα και ψάχνουμε τους ασφαλέστερους τρόπους για να παραλάβουμε τα προϊόντα που ικανοποιούν τις ανάγκες μας.

Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι  τα είδη παντοπωλείου με την Amazon που προσφέρει αυτήν την δυνατότητα, να δημιουργεί νέους διαδικτυακούς πελάτες, με την ζήτηση των οπωροκηπευτικών μέσω delivery να αυξάνεται στα ύψη  λόγω της πανδημίας του κορονοιού.

Η Αμερικανική εταιρία την Μ.Δευτέρα (13/4) ότι θα ζητήσει από τους νέους πελάτες της Amazon Fresh and Whole Foods Market να εγγραφούν σε μια λίστα αναμονής αν ενδιαφέρονται για οποιαδήποτε από τις δύο υπηρεσίες. Ο κολοσσός προσπαθεί να τους εξυπηρετήσει όλους για αυτό κάθε εβδομάδα αυξάνει τη χωρητικότητά της για αυτές τις ηλεκτρονικές παραγγελίες και όπως θα δούμε παρακάτω προσλαμβάνει νέο προσωπικό.

Η Amazon αντιλαμβάνεται πως το delivery λαχανικών και φρούτων έχει μέλλον, για αυτό προσαρμόζει και επεκτείνει τις αποθήκες της. Για παράδειγμα ένα από τα παντοπωλεία του, που βρίσκεται στο Woodland Hills της California χρησιμοποιείται μόνο ως διαδικτυακό κατάστημα, που σημαίνει πως δεν επρόκειτο να λειτουργήσει τουλάχιστον προσωρινό με το παραδοσιακό τρόπο.

Η  Amazon από τότε που ξεκίνησε αυτή η υγειονομική κρίση, προσπαθεί να βρει κάθε πιθανό τρόπο για να προμηθεύει τα προϊόντα μέσω των online αγορών στους πελάτες της. Τα καταστήματα που είναι υπεύθυνα για αυτό το λόγο ως αφορά τα οπωροκηπευτικά αυξήθηκαν από  80 σε 150. Η παράδοση των προϊόντων γίνεται καθόλη την διάρκεια της ημέρας και αυξάνονται οι επιλογές που μπορούν να επιλέξουν οι καταναλωτές όσο από τις σελίδα του Amazon Fresh όσο και από το Whole Foods Market. Επιπλέον, ο Αμερικανικός κολοσσός βρίσκεται σε συνομιλίες  με το Υπουργείο Γεωργίας των ΗΠΑ για να δημιουργήσει περισσότερες επιλογές σε πολιτείες όπως η  Alabama, Iowa, Nebraska, New York, Oregon, και η Washington, ενώ υπάρχουν και μελλοντικά πλάνα για το μέλλον.

Η άνοδος στις online παραγγελίες των λαχανικών δεν συμβαίνει βέβαια μόνο στην Amazon.

Δεδομένου ότι εκατομμύρια Αμερικανοί πολίτες πρέπει να μείνουν στο σπίτι λόγω της πανδημίας του κορονοιού, οι περισσότεροι έχουν στραφεί σε διαδικτυακές αγορές, για να διασφαλίσουν την ασφάλεια στις αγορές στα καταστήματα. Την περασμένη εβδομάδα για παράδειγμα, η Instacart που ασχολείται στον κλάδο της παράδοσης ειδών παντοπωλείων παρουσίασε νέες δυνατότητες και νέες προσφορές αφού η ζήτηση των προϊόντων της έφτασε σε επίπεδα ρεκόρ. Από την άλλη, η εφαρμογή της Walmart για τα οπωροκηπευτικά είχε εκατομμύρια downloads, οπού ξεπέρασε  ακόμη και την αντίστοιχη της Amazon.

Αυτή η αύξηση ρεκόρ έχει φέρει… πολύ δουλειά σε αυτές τις επιχειρήσεις. Μερικοί εργαζόμενοι διαμαρτύρονται για τις εργασιακές συνθήκες τόσο στην Instacart όσο και στην Shipt, αλλά δυστυχώς βρίσκονται… με δεμένα τα χέρια. Ο λόγος είναι πως σε μια τέτοια υγειονομική κρίση αρχικά είναι πολύ δύσκολο οι μεγάλες εταιρίες να ακούσουν και να ικανοποιήσουν τα αιτήματα τους, ενώ από την άλλη υπάρχει μεγάλη προσφορά εργασίας λόγω των πολλών ανέργων. Για αυτό το λόγο έχει παρατηρηθεί πως οι ήδη υπάρχοντες εργαζόμενοι  δεν προχωρούν σε ακραίες ενέργειες αφού φοβούνται για τις δουλείες τους σε αυτήν την δύσκολη εποχή.

Ακόμη, τον η Amazon ανακοίνωσε πως σχεδιάζει να προσλάβει ακόμη 100.000 άτομα με σκοπό να ικανοποιήσει τις ανάγκες των πελατών, συμπεριλαμβανομένων και για τα είδη παντοπωλείου που αναφέραμε πιο πάνω και θα επενδύσει πάνω πολλά εκατομμύρια δολάρια για να στηρίξει τους εργαζομένους της εξαιτίας της υγειονομικής κρίσης. Επιπρόσθετα, η Amazon εκτιμάται ότι αρχικά υπολόγιζε να δαπανήσει 350 εκ. δολάρια για μισθούς, κάτι που τώρα ξεπερνάει τα 500 εκ. δολάρια.

Οι νέο-προσληφθέντες θα βοηθήσουν την Amazon να κινείται ο κύκλος αποθέματα- restock- μεταφορά στους πελάτες πιο γρήγορα, αυξάνοντας παράλληλα την διαθεσιμότητα του προϊόντος σε κάθε περίπτωση και προσφέροντας καλύτερες υπηρεσίες σε όσους την επιλέγουν.

Την τελευταία εβδομάδα ο Αμερικανικός κολοσσός ανακοίνωσε πως αυτές οι νέες 100 θέσεις έχουν καλυφθεί με νέους εργαζόμενους από όλη την Αμερική. Ενώ διευκρίνισε ότι θα προσπαθήσει να δημιουργήσει ακόμη 75.000 θέσεις εργασίας αν η ζήτηση για προϊόντα αυξηθεί. Η εταιρία σημείωσε πως όλοι είναι ευπρόσδεκτοι να υποβάλλουν αίτηση. Οι αιτούμενοι δεν περιορίζονται σε εκείνους που έχουν μόνο εμπειρία λιανικής ή αποθήκης, αλλά και οι υπάλληλοι που έχασαν την δουλειά τους σε επιχειρήσεις που έχουν σχέση με φιλοξενία, ξενοδοχεία, καφετέριες, restaurants και ταξίδια.

από: Άρης Κατσίδης

Είμαι τελειόφοιτος φοιτητής της Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής του ΠαΜακ ενώ ασχολούμαι επαγγελματικά με την δημοσιογραφία. Φροντίζω να ενημερώνομαι γύρω από την οικονομία και το χρηματιστήριο, ενώ μου αρέσει να διαβάζω γύρω από τον χώρο των startups. Χόμπι έχω τα ταξίδια αλλά και την ενημέρωση γύρω από τα αθλητικά.