Συνέντευξη Startup.gr: Μάγκυ Κοντού SimpleApps

Η Μάγκυ Κοντού, 24 χρονών, είναι  συνιδρύτρια και Head of Operations της SimpleApps. Συνδυάζοντας την αγάπη για το UI/UX design και το πάθος της για τις mobile τεχνολογίες επιβλέπει το δημιουργικό και σχεδιαστικό αποτέλεσμα των προϊόντων και υπηρεσιών της εταιρείας. Κατά τη διάρκεια των σπουδών της έγινε συνιδρύτρια της SimpleApps, μίας τεχνολογικής startup εταιρίας, που αναπτύσσει mobile apps και digital marketing λύσεις, καθώς και την υπηρεσία tourismart, μία all-in-one mobile και IoT λύση για ξενοδοχεία. Η Μάγκυ είναι κάτοχος προπτυχιακού τίτλου σε Computer Science και μεταπτυχιακού τίτλου σε Mobile Computing από το Πανεπιστήμιο του Hertfordshire (UH) στην Αγγλία.

Γιατί αποφασίσατε να ξεκινήσετε μια δραστηριότητα μόνος/η σας?

Ως φοιτήτρια της Πληροφορικής οι επιλογές μου για πρακτική εργασία περιλάμβαναν είτε τη συμμετοχή ως internship σε μία μεγάλη εταιρία, είτε την ενασχόληση με εξωτερικά projects ως freelancer. Η σκέψη ότι μία ιδέα από το χαρτί μπορεί να γίνει επιχείρηση, σε συνδυασμό με την εξέλιξη του startup οικοσυστήματος στην Ελλάδα, ήταν η αφορμή. Μέχρι και σήμερα, ως SimpleApps έχουμε αναπτύξει πολλές mobile εφαρμογές, όπως το app για το TEDx Athens 2016. Το tourismart ξεκίνησε ως μία φοιτητική ιδέα, που σύντομα εξελίχθηκε σε βασική υπηρεσία της εταιρίας SimpleApps και έχει διακριθεί σε περισσότερους από οκτώ διαγωνισμούς καινοτομίας και νεανικής επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Πριν από λίγους μήνες ανακοινώθηκε η εμπορική συνεργασία της εταιρίας για το tourismart με την COSMOTE.

Σε ποιους απευθύνετε το Tourismart και τι όφελος μπορούν να έχουν από τις υπηρεσίες σας;

To tourismart αποτελεί μία ολοκληρωμένη mobile και Internet of Things λύση για τα ξενοδοχεία και τους επισκέπτες τους. Η υπηρεσία εστιάζει στις ανάγκες των 4*-5*, all-inclusive και boutique ξενοδοχείων. Μέσω μίας mobile εφαρμογής για smartphone ή tablet οι επισκέπτες έχουν πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ξενοδοχείου κατά τη διάρκεια της διαμονής τους – όπως room service, κρατήσεις εστιατορίου, παραγγελίες, τουριστικός οδηγός, προβολή διαθέσιμων αποστολή αιτημάτων στη ρεσεψιόν και άλλα. Οι ξενοδόχοι διαχειρίζονται τα αιτήματα των επισκεπτών μέσω tablet, λαμβάνουν feedback αναφορικά με τις υπηρεσίες τους, ενώ έχουν πρόσβαση σε behavioral insights για τα ενδιαφέροντα και τις ανάγκες κάθε επισκέπτη. Με την χρήση του tourismart οι επισκέπτες, χωρίς καθυστερήσεις και αναπάντητες κλήσεις στη ρεσεψιόν, έχουν άμεση πρόσβαση στις υπηρεσίες. Ό,τι χρειάζονται είναι πλέον στο smartphone τους και δε χρειάζεται να αναζητούν φυλλάδια με πληροφορίες, ούτε να χρησιμοποιήσουν το τηλέφωνο του δωματίου τους. Οι ξενοδόχοι γνωρίζουν καλύτερα τους πελάτες τους, τους προσφέρουν καλύτερη ποιότητα υπηρεσιών, αποκτούν άμεση επικοινωνία μαζί τους, ενώ αυξάνουν τα έσοδα κατά τη διάρκεια διαμονής τους.

Υπάρχουν κάποια στατιστικά στοιχεία σχετικά με το πόσοι πελάτες έχουν χρησιμοποιήσει την εφαρμογή;

H lite έκδοση της υπηρεσίας μας χρησιμοποιείται ήδη σε περισσότερα από 600 ξενοδοχεία σε 35 χώρες, ενώ η ολοκληρωμένη έκδοση χρησιμοποιείτε σε 35 ξενοδοχεία στην Ελλάδα. Η lite έκδοση της υπηρεσίας περιλαμβάνει τη mobile εφαρμογή για το tablet του ξενοδοχείου, ενώ η ολοκληρωμένη έκδοση εμπεριέχει και τη mobile εφαρμογή για το smartphone του πελάτη.

Ποια είναι τα πρώτα μηνύματα που λαμβάνετε από τους πελάτες σας;

Λαμβάνοντας υπόψιν ότι το 90% όσων επισκέπτονται boutique και all-inclusive ξενοδοχεία έχουν στην κατοχή τους 1 mobile συσκευή και το 45% αυτών περισσότερες από 3, παρατηρούμε μεγάλη εξοικείωση χρήσης από την πλευρά των επισκεπτών. Με τη μέχρι τώρα χρήση της εφαρμογής, σε συγκεκριμένα ξενοδοχεία, παρατηρείται αύξηση έως και 23% των πωλήσεων μέσω της υπηρεσίας του room service.

Ποιοι είναι οι στόχοι σας για το μέλλον; Πώς σκοπεύετε να αναπτύξετε περαιτέρω την εφαρμογή;

Στόχος μας για τους επόμενους μήνες είναι η αύξηση των συνεργασιών μας με ξενοδοχεία στην ελληνική αγορά, καθώς και η διερεύνηση συνεργασιών που θα μας εξασφαλίσουν την εδραίωσή μας στον ξενοδοχειακό κλάδο. Μέσα στους επόμενους μήνες σχεδιάζουμε μία συμπληρωματική υπηρεσία, μία ενοποιημένη mobile εφαρμογή για τους επισκέπτες του ξενοδοχείου. Με αυτό τον τρόπο δε θα χρειάζεται να κατεβάσουν μία ξεχωριστή εφαρμογή για κάθε ξενοδοχείου που επισκέπτονται. Παράλληλα σχεδιάζονται νέα χαρακτηριστικά, που θα καλύψουν επιπλέον υπηρεσίες εντός του ξενοδοχείου.

Τι συμβουλές δίνετε για τους νέους επιχειρηματίες out there!

Αν τώρα ξεκινάς, είναι ευκαιρία να δουλέψεις σε μία startup εταιρία. Να αναλάβεις διαφορετικούς ρόλους, να δεις πως αυτό που σπούδασες εφαρμόζεται πρακτικά σε μία επιχείρηση, να μάθεις να συνεργάζεσαι με άτομα από διαφορετικούς χώρους, να διευρύνεις τις γνώσεις σου σε νέους τομείς. Μη φοβάσαι να δοκιμάσεις, δούλεψε σκληρά. Δε θα είναι εύκολο, πάντα θα συναντάς προκλήσεις. Αν ξυπνάς το πρωί με διάθεση να δουλέψεις και να συναντήσεις την ομάδα σου, τότε έχεις κάνει την σωστή επιλογή.