Mottefe: Η νέα εποχή στο ηλεκτρονικό marketplace

    Από: Άρης Κατσίδης

H  Mottefe είναι μια πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου στην οποία μια επιχείρηση μπορεί να σχεδιάσει και να πουλήσει τα δικά της εξατομικευμένα προϊόντα όπως  τυπωμένα t-shirts και σκαλιστά κοσμήματα κατά παραγγελία (on demand). Η εταιρία ξεκίνησε στο Λονδίνο από το 2015 και σήμερα συνεργάζεται με 2,500 εμπόρους λιανικού εμπορίου και entrepreneurs παγκοσμίως.

Πολύ απλά η startup προσφέρει το περιβάλλον μέσα στο οποίο ένας έμπορος μπορεί να δημιουργήσει ένα δικό του κατάστημα, οπού εκεί μπορεί να φτιάξει τα δικά του personalized προϊόντα και να ξεκινήσει σχετικές καμπάνιες με στόχο τις μεγαλύτερες πωλήσεις..

Αξίζει να αναφέρουμε ότι η Mottefe δεν προβάλλει τα προϊόντα όλων των εταιριών σε μια σελίδα όπως ένα παραδοσιακό marketplace, αλλά με ειδικά tags μας δίνει πληθώρα επιλογών από εταιρίες σχετικές με την αναζήτηση μας. Η κάθε εταιρία παρουσιάζεται ξεχωριστά σαν διαφορετικό site, έχοντας τη δυνατότητα να αποκτήσει ένα αποκλειστικό domain και να κρατάει στοιχεία και δεδομένα για τους πελάτες της.

Για να το θέσουμε απλά, ας υποθέσουμε ότι έχουμε μια ιδέα για ένα μπλουζάκι, το οποίο με σχέδια και χρώματα προσπαθούμε να το κάνουμε πιο ελκυστικό. Η Mottefe φροντίζει για τις εκτυπώσεις, την ιστοσελίδα, τις πληρωμές, την εξυπηρέτηση πελατών και για την γεωγραφική επέκταση σε όλο τον κόσμο. Εμείς το μόνο που έχουμε να κάνουμε είναι να βρούμε τους πελάτες.

Ο συνιδρυτής και CEO της εταιρίας Mathijs Eefting διευκρίνισε ότι: « Η δημιουργία μιας επιχείρησης που βασίζεται στο ηλεκτρονικό εμπόριο είναι εξαιρετικά περίπλοκη, ενώ την ίδια στιγμή δίνει ένα μεγάλο εύρος δυνατοτήτων. Προσφέρουμε μια ολοκληρωμένη λύση που φροντίζει τα πάντα γύρω από το e-commerce. Η επιχείρηση δεν χρειάζεται να πληρώσει εκ των προτέρων ενώ η Mottefe εγγυάται ότι τα προϊόντα θα σταλούν στην ώρα τους στους πελάτες.

Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει στο ότι η Moteefe έχει το δικό της λογισμικό, στο οποίο συγκεντρώνει στιγμιαία όλες τις παραγγελίες και προσφέρει την παραγωγή Print-on-Demand (POD), με τον κάθε ένα έμπορο να επιλέγει την ποσότητα, το είδος της μπλούζας αλλά και τι θέλει να προσθέσει σε αυτήν. Το κόστος της μπλούζας είναι στάνταρ στα 5 δολάρια και από εκεί και πέρα ανάλογα με το τι προσθέτουμε, η πλατφόρμα μας δείχνει τα συνολικά έσοδα που μπορούμε να έχουμε. Το κέρδος μας  εξαρτάται από τις μεθόδους μάρκετινγκ που θα χρησιμοποιήσουμε και τον τρόπο που θα προσπαθήσουμε να τα πουλήσουμε στους πελάτες μας.

Ο Eefting αναφέρει επίσης ότι: « Η πλατφόρμα λαμβάνει υπόψη της την τοποθεσία, την ποιότητα των προϊόντων  και το κόστος. Αυτό μας δίνει την δυνατότητα να παραδίδουμε 10.000 προϊόντα σε καθημερινή βάση οπουδήποτε στον κόσμο με μέσο χρόνο παράδοσης τις 1-2 μέρες».

Μέσω της υπηρεσίας δίνεται η δυνατότητα μια εταιρία να δημιουργήσει ή να ισχυροποιήσει το brand της παγκοσμίως.

Η Moteefe θέλει να είναι πρωτοπόρος σε όλα τα επίπεδα, εξάλλου σε σχέση με τις ανταγωνίστριες εταιρίες στο χώρο του marketplace όπως οι Teespring, Red Bubble, Zazzle, or Café Press έχει μια ειδοποιό διαφορά. Στην προαναφερόμενη startup οι εταιρίες νοικιάζουν το δικό τους κατάστημα σχεδιάζοντας το προϊόν τους, ενώ οι υπόλοιπες έχουν ως στόχο να λαμβάνουν μια μικρή προμήθεια από τα κέρδη όντας πολυκαταστήματα. Όπως τονίζει ο Eefting: «Δεν θέλουμε να φτιάξουμε μια επιχείρηση, αλλά να προβάλουμε την δημιουργικότητα».

Πότε ξεκίνησε;

Η Moteefe ξεκίνησε την λειτουργία της στις αρχές του 2015 και όπως επισημαίνουν οι ιδρυτές της τότε ήταν διψασμένοι για κέρδη αλλά και για να κάνουν γνωστή την υπηρεσία που προσφέρουν παγκοσμίως.  Το μότο της Moteefe στα πρώτα χρόνια ήταν: ‘ Όλοι μπορούν να σχεδιάζουν tshirts και αν θελήσουν να τα πουλήσουν, η Moteefe θα τα βάλει στην παραγωγή και θα τα διανείμει’.

Η startup ήθελε να προσελκύσει entrepreneurs, influencers και μικρό λιανοπωλητές που θέλουν να σχεδιάσουν, να δημιουργήσουν και να πουλήσουν personalized προϊόντα, κάτι που με πολύ κόπο και ιδρώτα κατόρθωσαν από τον πρώτο χρόνο λειτουργίας.

Πως λειτουργεί;

Όπως αναφέρει και στο site της : ‘ Σου δίνουμε την ιστοσελίδα, τους τρόπους πληρωμής και την παραγωγή, εσύ πρέπει απλώς να βρεις τρόπους να πουλήσεις και να βρεις πελάτες’.

Για να αγοράσει ο κόσμος πρέπει να ξεκινήσει η κάθε εταιρία μια καμπάνια, που διαρκεί από 3 έως 21 ημέρες κα για να την λανσάρει επιστρατεύει την βοήθεια σχετικών φωτογραφιών και βίντεο. Επίσης επιτρέπεται η διαφήμιση και η κοινοποίηση των προϊόντων μέσω  social media.

Που βοηθάει;

Σύμφωνα με το CEO Mathijs Eefting: ‘ Ο στόχος μας από τότε που ξεκίνησε η εταιρία ήταν να φτιάξουμε το πιο εύκολο και δυναμικό τρόπο για τον καθένα που θέλει να σχεδιάσει, να πουλήσει και να αναδείξει τις ιδέες σε όλο τον κόσμο. Ο τεράστιος όγκος των προϊόντων που πωλούνται με την Moteefe δείχνουν πόσο δυναμικές μπορεί να γίνουν οι μικρές επιχειρήσεις όταν χρησιμοποιούν την πλατφόρμα μας, , με σκοπό να ενισχύσουν τα έσοδα τους αλλά και να δημιουργήσουν ιδιαίτερα προϊόντα  personalized.’

Η Moteefe βοηθάει τις επιχειρήσεις να μεγαλώσουν το πελατολόγιο τους παγκοσμίως. Λόγω της πλατφόρμας e-commerse δεν χρειάζεται να αγοραστούν τόσο πολλά αποθέματα όσο και δαπανηροί αποθηκευτικοί χώροι.

Ενώ υπογραμμίζουμε πως κάθε νέα σχεδίαση πωλείται αποκλειστικά κατά την διάρκεια μιας καμπάνιας.

Τι κατάφερε πέρσι και γιατί πέτυχε;

Με δηλώσεις του Eefting μαθαίνουμε ότι: «Τώρα, οι μεγάλες εταιρίες που ασχολούνται με το λιανικό εμπόριο αρχίζουν να δείχνουν ενδιαφέρον στην προσπάθεια μας, καθώς και οι ίδιες πρέπει να παράγουν προϊόντα on-demand και είναι μεγάλη πρόκληση να συνδυάσουν τις νέες ιδέες και προκλήσεις με τα συστήματα και τις αλυσίδες εφοδιασμού τους. Αυτή η νέα χρηματοδότηση θα μας επιτρέψει να συμμετέχουμε με κάθε λογής επιχειρηματία από κάθε γωνιά του κόσμου».

Πέρσι, περισσότεροι από 200 πελάτες της Moteefe πούλησαν προϊόντα αξίας άνω των 100.000 δολαρίων, με κάποιες από αυτές να φτάνουν ακόμη και το 1 εκατομμύριο δολάρια. Για αυτό το λόγο πολλές επιχειρήσεις εγκατέλειψαν την καθημερινή τους εργασία για να επικεντρωθούν στο ηλεκτρονικό εμπόριο.

Χρηματοδότηση και Διακρίσεις

Η Moteefe έχει λάβει συνολική χρηματοδότηση μέχρι τώρα στα 12.5 εκατομμύρια δολάρια, έχοντας ως στόχο να επεκταθεί σε νέες περιοχές συμπεριλαμβανομένων της Αυστραλίας και της Νότιας Αμερικής.

Πέρα από τα κεντρικά στο Λονδίνο, η startup έχει γραφεία στην Λισαβόνα και στο Ανόι, ενώ συμμετέχει σε 15 δίκτυα παραγωγής σε Ευρώπη, ΗΠΑ και Βραζιλία. Η προαναφερόμενη startup είναι η τέταρτη πιο γρήγορα αναπτυγμένη εταιρία στο τεχνολογικό κλάδο στην Μεγάλη Βρετανία σύμφωνα με την Deloitte, αφού είχε ρυθμούς ανάπτυξης 9.000% από το 2015 έως το 2018.

Ιδιαίτερα το 2018 έλαβε διάκριση ως η ταχύτερη αναπτυγμένη εταιρία στην Ευρώπη από το The Next Web και το TNW, με ποσοστό ανάπτυξης 2600% .

Πρόσφατα έλαβε χρηματοδότηση ύψους 5 εκατομμυρίων δολάρια, με τις Gresham House και Force Over Mass Capital να ηγούνται αυτής.

Ο Steve Cordiner του Gresham House Ventures υποστήριξε ότι: « Η Moteefe έχει πετύχει πολλά σε σύντομο χρονικό διάστημα εξαιτίας των μεγάλων φιλοδοξιών της ιδρυτικής ομάδας, ώστε να γίνει η επιχείρηση παγκόσμια και να αναπτυχθεί τάχιστα σύμφωνα με το επιχειρηματικό σχέδιο της ( business model). Αναγνωρίζουμε το μεγάλο potential της εταιρίας γιατί είναι μια πλήρως αναπτυγμένη, διεθνής και πρωτοπόρος τεχνολογικά επιχείρηση και είμαι απόλυτα σίγουρος ότι αυτή είναι μόνο η αρχή του ταξιδιού για αυτούς».

από: Άρης Κατσίδης

Είμαι τελειόφοιτος φοιτητής της Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής του ΠαΜακ ενώ ασχολούμαι επαγγελματικά με την δημοσιογραφία. Φροντίζω να ενημερώνομαι γύρω από την οικονομία και το χρηματιστήριο, ενώ μου αρέσει να διαβάζω γύρω από τον χώρο των startups. Χόμπι έχω τα ταξίδια αλλά και την ενημέρωση γύρω από τα αθλητικά.