Sonder, ο κλώνος της Airbnb που αξίζει ένα δισ. δολάρια

    Από: Startup Team

Η εταιρεία προσφέρει ενοικιάσεις διαμερισμάτων με κουζίνα και μοναδική διακόσμηση, αλλά τα διαχειρίζεται επαγγελματικά με φρέσκες πετσέτες και 24ωρο θυρωρό. Αλλά αυτά είναι μόνο η αρχή για τον ιδρυτή και CEO της Sonder. Θέλει να χτίσει το επόμενο “Χίλτον”.

“Ο στόχος μου είναι να δημιουργήσουμε ένα ιδανικό brand για καταναλωτές, που θα εστιάζει στη φιλοξενία”, λέει ο 26χρονος Davidson.

Την Πέμπτη, η Sonder ανακοίνωσε ότι άντλησε 210 εκατ. δολ. και πρόκειται να αντλήσει άλλα 15 εκατ. δολ. από επενδυτές ακίνητης περιουσίας, με αποτέλεσμα η συνολική χρηματοδότηση να αγγίξει τα 225 εκατ. δολ. Ο νέος γύρος χρηματοδότησης της Sonder θα οδηγήσει την αξία της startup στο 1,1 δισ. δολ., και έτσι γίνεται το νέο brand αξίας 1 δισ. δολ. στον ταξιδιωτικό τομέα.

Το όραμα του Davidson περιλαμβάνει την παροχή διαμερισμάτων με την άνεση όσων προσφέρει ένα ξενοδοχείο, ενώ το check in γίνεται μέσω smartphone. Οι ιδιοκτησίες της Sonder περιέχονται στο Airbnb, οπότε οικογένειες, φίλοι ή επιχειρηματίες μπορούν εύκολα να το επιλέξουν. Μόλις το ένα τρίτο όσων επιλέγουν τη Sonder κάνουν επιχειρηματικά ταξίδια. Τα επιπλέον χρήματα θα βοηθήσουν τον Davidson να κάνει το όραμά του πραγματικότητα, κάνοντας τη Sonder κυρίαρχη στον τομέα της.

Εκτός όμως από αυτό, τα νέα κεφάλαια που εισρέουν στην εταιρεία συνέβαλαν και στην αξιοπιστία της. Και αυτό, γιατί στο διοικητικό συμβούλιο εντάχθηκε ο πρώην CFO του Airbnb, Laurence Tosi, του οποίου η επενδυτική εταιρεία WestCap συνεργάστηκε με άλλες επιχειρήσεις επενδύσεων στον νέο γύρο χρηματοδότησης της Sonder.

‘Οταν ο Tosi συνάντησε τον Davidson, είδε σε αυτόν τις ίδιες ικανότητες με αυτές που ξεχωρίζουν τον επικεφαλής του Airbnb. “Αυτός (ο Davidson) είναι ένας άνθρωπος που παράτησε ένα καλό κολέγιο γιατί πιστεύει πολύ σε αυτό που κάνει”.

Από το 2012 έως το 2014 ο Davidson και ο Lucas Pellan σημείωναν έσοδα 1 εκατ. δολ. ενοικιάζοντας διαμερίσματα σε τουρίστες. Πέντε χρόνια μετά, ο Davidson λέει ότι περιμένει η επιχείρησή του να καταγράψει έσοδα 200 εκατ. δολ. και να κλείσει τη χρονιά με συνολικά έσοδα που θα αγγίξουν τα 400 εκατ. δολ.

Στο πέρασμα του χρόνου, όμως, άλλαξε και η φιλοσοφία της εταιρείας, καθώς μετατοπίστηκε από υπάρχοντα διαμερίσματα στον σχεδιασμό έτοιμων κατοικιών-διαμερισμάτων. Η εταιρεία μέσω συμφωνιών που κάνει αναλαμβάνει διαμερίσματα, τα ανακαινίζει-αναμορφώνει ως προς τα έπιπλα και τις συσκευές. Πέρυσι, η Sonder είχε 3.000 μονάδες, από τις 350 πέρυσι. Όπως λέει ο Davidson, η Sonder έχει κάνει συμφωνία για 8.500 διαμερίσματα, με τα 3.000 από αυτά να είναι έτοιμα για χρήση. Η ζήτηση είναι πολύ υψηλή: η χωρητικότητα αγγίζει το 86%.

Την ίδια στιγμή, όμως, η Sonder πρέπει να κινηθεί προσεκτικά σε δύο μέτωπα: αφενός στο να προσφέρει ό,τι πραγματικά υπόσχεται στους πελάτες της, μιας και έχουν γίνει ήδη μεμονωμένες καταγγελίες για χαμηλής ποιότητας και επιπέδου διαμερίσματα. Αφετέρου πρέπει να προσέξει ιδιαίτερα τον ανταγωνισμό (κυρίως από το Airbnb) σε συνδυασμό με τη νομοθεσία που επικρατεί σε κάθε περιοχή-πόλη ξεχωριστά.

Με τον νέο γύρο χρηματοδότησης, λοιπόν, ο Davidson προσπαθεί να προχωρήσει σε ένα μέλλον στο οποίο υπάρχουν πολλοί ανταγωνιστές μεγάλου μεγέθους, αλλά και να εξασφαλίσει τη θέση της Sonder στην αγορά, προτού χάσει τη δυναμική της.

Πηγή: capital.gr