Συμβουλές και εργαλεία για remote εργασία.

    Από: Giannis Kiskipelis

Σε όλο τον κόσμο, αλλά και στην Ελλάδα, πολλές εταιρίες έχουν ένα ευέλικτο μοντέλο εργασίας που επιτρέπει την απομακρυσμένη εργασία. Χιλιάδες άνθρωποι δουλεύουν απομακρυσμένα,ακόμα και σε διαφορετικές χώρες από τη χώρα που είναι η εταιρεία τους. Κάποιοι προτιμούν να δουλεύουν σε εξωτερικούς χώρους (κάποια καφέ ή coworking spaces) ενώ πολλοί προτιμούν να εργάζονται από το σπίτι.

Τις τελευταίες μέρες όλο και περισσότερες εταιρείες επιλέγουν να κλείσουν τα γραφεία τους και να επιτρέψουν / επιβάλλουν  την εργασία από απόσταση. Είναι μια πρωτόγνωρη κατάσταση τόσο για τις εταιρείες όσο και για τους εργαζομένους και είναι λογικό να υπάρχουν αρκετά θέματα που πρέπει να λυθούν, παρόλα αυτά υπάρχουν λύσεις και εργαλεία που μας βοηθούν να εργαστούμε καλύτερα και αποδοτικότερα.

Μαζί θα δούμε μερικές συμβουλές για την εργασία από το σπίτι αλλά και μερικά εργαλεία που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να μας βοηθήσουν στο remote working.

Προσαρμόσου στις συνθήκες.

  • Πιθανότατα για ένα μεγάλο διάστημα θα χρειαστεί να δουλέψεις από το σπίτι. Ένα πρώτο βήμα που μπορεί να σε βοηθήσει, είναι να προσδιορίσεις τον χώρο που θα εργάζεσαι. Σίγουρα μπορεί να ακούγεται ιδανικό, αλλά είναι πολύ δύσκολο να δουλεύεις από το κρεβάτι σου για 8 ώρες κάθε μέρα. Οργάνωσε το χώρο σου και βρες τι είναι αυτά που χρειάζεται να έχεις μαζί σου (λάπτοπ φορτιστής, ποντίκι, τετράδιο κλπ), βρες μια αναπαυτική καρέκλα και είσαι έτοιμος! Επίσης, όπως και στο γραφείο σου, φρόντισε για τη σωστή στάση του σώματος.
  • Κάνε στους γύρω σου σαφές πως το γεγονός ότι είσαι στο σπίτι, δεν σημαίνει ότι δεν εργάζεσαι. Κάνε ξεκάθαρο ότι δεν μπορείς να πας σούπερ μάρκετ, ούτε να πάρεις τα ρούχα από το καθαριστήριο τις ώρες εργασίας, όπως δεν θα μπορούσες αν ήσουν κανονικά στο γραφείο. Είναι πολύ σημαντικό αυτό να γίνει από την αρχή για να τεθούν οι σωστές βάσεις.
  • Μπες σε mood εργασίας. Φόρεσε άνετα ρούχα και μην μένεις με τις πυτζάμες. Σε περίπτωση που κάνεις video κλήση με κάποιον πελάτη, επιβάλλεται να είσαι ντυμένος όπως θα ήσουν αν πήγαινες σε μια κατ’ ιδίαν συνάντηση.
  • Φρόντισε να μην αποσπάς την προσοχή σου. Κανείς δεν μπορεί να δουλεύει και να βλέπει τις αγαπημένες του σειρές στο Netflix. Το ιδανικό θα ήταν να μην υπάρχουν στο χώρο άτομα που δεν εργάζονται (παιδιά, παππούδες, γιαγιάδες,γονείς) και μπορεί να σου αποσπάσουν την προσοχή. Μία καλή λύση θα ήταν ο χώρος εργασίας που θα επιλέξεις, να μην είναι ένας από τους βασικούς κοινόχρηστους (π χ σαλόνι, κουζίνα), ώστε να μπορέσει να τηρηθεί το πρόγραμμά σου, χωρίς όμως να περιορίσεις και όσους άλλους μένουν μαζί σου.
  • Η καλή ψυχολογία είναι πολύ σημαντική. Αξιοποίησε το χρόνο που κερδίζεις δουλεύοντας από το σπίτι (χρόνος μετακινήσεων και ετοιμασίας) δημιουργικά, κάνοντας κάτι που σε ευχαριστεί. Μπορείς να διαβάσεις κάποιο βιβλίο ή να περιηγηθείς εικονικά σε κάποιο μουσείο.

Μερικά εργαλεία που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την απομακρυσμένη εργασία


Επικοινωνία

Η επικοινωνία είναι πολύ σημαντικό κομμάτι της εταιρείας. Για να μην χαθείς μέσα σε χιλιάδες email και τηλέφωνα υπάρχουν εργαλεία που μπορούν να σε βοηθήσουν να μείνετε σε επαφή με τους πελάτες και συναδέλφους σου εύκολα.

Μερικά από αυτά είναι το ‍Slack, το Zoom και το Skype.

Project Management

Η διαχείριση των project μπορεί να γίνει αρκετά δύσκολη, εκτός αν υπάρχει συντονισμός και οργάνωση από την αρχή. Deadlines, budgeting, τιμολογήσεις είναι μερικά από τα πρώτα θέματα που θα πρέπει να δρομολογηθούν στη daily agenda. Οι παρακάτω εφαρμογές θα σε βοηθήσουν να παρακολουθήσεις την κατάσταση των project:

File Sharing

Ο διαμοιρασμός αρχείων είναι αναπόσπαστο κομμάτι της δουλειάς. Με τα παρακάτω εργαλεία μπορείς εύκολα να μοιράζεσαι αρχεία αλλά και να δουλεύεις ταυτόχρονα πάνω σε ένα αρχείο μαζί με την υπόλοιπη ομάδα σου.

Τα παραπάνω είναι μερικά  εύκολα και άμεσα υλοποιήσιμα tips, που μπορεί να υιοθετήσει οποιαδήποτε εταιρεία, προκειμένου να διευκολύνει την ομάδα της στη remote εργασία.

Μένουμε σπίτι, μένουμε παραγωγικοί!

Άρθρο από: Giannis Kiskipelis

Ο Γιάννης έχει τελειώσει το οικονομικο πανεπιστήμιο και Θεσσαλίας και έχει μεταπτυχιακό στη Διοίκηση Επιχειρήσεων από το Guglielmo Marconi University. Ειδικεύεται στο Performance και το Growth Marketing και έχει δουλέψει σε αρκετά project για μεγάλα Brands στην Ελλάδα και το εξωτερικό, μερικά εξ αυτών: Matercard, Opap, Papastratos, Sc Johnson, Blue Star Ferries, Twitter, ofarmakopoiosmou.gr, Nestle, 11888 giaola κ.α.