Τα πολυκαταστήματα αυτοκαταστρέφονται πουλώντας ρούχα από… “δεύτερο χέρι”

    Από: Startup Team

Προφανώς η ζήτηση για μεταχειρισμένα ρούχα είναι πολύ μεγάλη. Τόσο η αλυσίδα Macy’s όσο και η JC Penney πωλούν πλέον σημαντικές ποσότητες ειδών υψηλής μόδας από “δεύτερο χέρι” που δεν είναι διαθέσιμα στα κανονικά καταστήματά τους. Αυτό καθίσταται εφικτό γιατί μπορούν να προμηθευτούν τα συγκεκριμένα εμπορεύματα μέσω τρίτων.

Έχω, όμως, την πεποίθηση ότι τα ρούχα αυτής της κατηγορίας θα έπρεπε να πωλούνται σε εξειδικευμένα καταστήματα. Διότι όταν τα πολυκαταστήματα πωλούν ξαναφορεμένα ρούχα υψηλής μόδας, δίνουν λάθος μήνυμα. Όταν κάποιος πελάτης πηγαίνει σε ένα κατάστημα λιανικής, περιμένω, ότι μπορεί να αγοράσει την τελευταία λέξη της μόδας ή κορυφαία μοδάτα ρούχα και ελπίζω ότι το κατάστημα θα ανταποκριθεί στις προσδοκίες του. Τα πολυκαταστήματα πρέπει λοιπόν να επιστρέψουν στην “παραδοσιακή” αποστολή τους εάν θέλουν να προσελκύσουν καταναλωτές που αναζητούν την τελευταία λέξη της μόδας.

Τα πολυκαταστήματα εξάλλου για πολλά χρόνια προώθησαν τάσεις της μόδας που αποτέλεσαν σήμα κατατεθέν μιας εποχής. Οι “επιλογές” τους χάραξαν τον δρόμο για πολλές σπουδαίες τάσεις στον χώρο της μόδας. Στο παρελθόν, η Macy’s φιλοξενούσε σχεδιαστές ρούχων που αγωνίζονταν για να καταφέρουν να δουν ένα νέο φόρεμά του, ένα νέο look ή έναν νέο στιλ τους στα πρωτοσέλιδα του Τύπου.

Σήμερα, η Macy’s και η JC Penney δεν βλέπουν πλέον τη διαμόρφωση νέων δρόμων στη μόδα ως στόχο τους. Οι εβδομαδιαίες διαφημίσεις τους επισκιάζουν οποιαδήποτε είδηση στον χώρο της μόδας. Επιπρόσθετα, πλέον αναμιγνύουν τα εμπορεύματά τους με ρούχα από “δεύτερο χέρι”. Τα προμηθεύονται από το ThedUp (σ.μ. είναι το μεγαλύτερο ηλεκτρονικό κατάστημα αγοράς και πώλησης μεταχειρισμένων ρούχων).

Παράλληλα, η ιστοσελίδα Glossy παρουσίασε την πλατφόρμα Fashionphile, η οποία πουλά μέσω διαδικτύου αξεσουάρ μόδας από δεύτερο χέρι, τα οποία έχουν πιστοποιηθεί από τους ειδικούς της εταιρείας ως αυθεντικά. Ο ιδιοκτήτης κάθε αξεσουάρ λαμβάνει το 70% της τιμής πώλησης, ενώ η πλατφόρμα το υπόλοιπο 30%. Η Fashiophile επιδιώκει το γρήγορο κέρδος, ενώ μέσω αυτής μπορεί κανείς να προμηθευτεί αξεσουάρ από 51 πολυτελή brands.

Η ιδρύτρια της εταιρείας, Σάρα Ντέιβις, δήλωσε στην Glossy ότι η αίσθησή της είναι πως η αγορά μεταχειρισμένων ειδών μόδας όχι μόνο ήρθε για να μείνει αλλά θα διευρυνθεί κιόλας. Η εταιρεία άνοιξε το πρώτο της κατάστημα στο Μπέβερλι Χιλς και στη συνέχεια επεκτάθηκε στην Καλιφόρνια καθώς και στη Νέα Υόρκη και το Τέξας.

Οι φίρμες πολυτελών ειδών μόδας “αγκαλιάζουν” την αγορά “από δεύτερο χέρι”. Αρχικά, ήταν επιφυλακτικές με τις εταιρείες λιανικής πώλησης μεταχειρισμένων ρούχων και αξεσουάρ, αλλά πλέον έχουν αντιληφθεί ότι τα εμπορεύματά τους αντιμετωπίζονται με “σεβασμό” και όχι ωσάν να πωλούνται σε παζάρι. Εξάλλου, οι εταιρείες πώλησης μεταχειρισμένων ειδών μόδας έχουν πλέον μεγεθυνθεί και έχουν ενσωματώσει τεχνολογίες που διευκολύνουν την πιστοποίηση των προϊόντων.

Ταυτόχρονα βέβαια, οι απομιμήσεις προϊόντων γίνονται ολοένα και καλύτερες, σύμφωνα με την Glossy. Πλέον, οι εταιρείες απομιμητικών προϊόντων παρέχουν εξαιρετικά κοσμήματα με πραγματικά διαμάντια και χρυσό. Ορισμένα φαίνονται πράγματι αληθινά. Ωστόσο, αναφέρει μια περίπτωση όπου ένα βραχιόλι υποτίθεται πως ήταν του οίκου Cartier και θα μπορούσε να αξίζει 50.000 δολάρια, όμως στην πραγματικότητα ήταν απομίμηση με την πραγματική αξία του χρυσού να υπολογίζεται στα 3.500 δολάρια.

Την ίδια στιγμή, η The RealReal (σ.μ. εισηγμένη εταιρεία πώλησης μεταχειρισμένων ειδών μόδας) σε πρόσφατη ανακοίνωσή της ανέφερε ότι κατά την τελευταία δεκαετία, η εταιρεία που παρουσίασε τον ταχύτερο ρυθμό ανόδου στην αξία μεταπώλησης των προϊόντων της ήταν η Gucci, καταγράφοντας άλμα κατά 270% στο προαναφερόμενο διάστημα. Ανέφερε επίσης ότι η αξία μεταπώλησης για τα βιώσιμα brands (σ.μ. φίρμες που έχουν οικολογικά προϊόντα) σημείωσε άνοδο κατά 159%. Η Stella McCartney ήταν το βιώσιμο brand με τις υψηλότερες πωλήσεις. Τέλος, αναφέρει ότι η ζήτηση vintage προϊόντων σημείωσε άνοδο κατά 830% στη δεκαετία.

Και όπως όλα δείχνουν, οι καταναλωτές θα αγκαλιάζουν τα οικολογικά προϊόντα όλο και περισσότερο, αφού σύμφωνα με τη The RealReal, το 60% των καταναλωτών αγοράζει περισσότερα μεταχειρισμένα είδη μόδας ενώ αντίστοιχα το 55% προτιμά πλέον λιγότερο τα προϊόντα γρήγορης μόδας.

Ωστόσο, τόσο η The RealReal όσο και η Fashionphile λειτουργούν τα δικά τους καταστήματα (η The RealReal έχει καταστήματα στη Νέα Υόρκη και το Λος Άντζελες επί του παρόντος) και διαδικτυακά – και όχι εντός πολυκαταστημάτων. Νομίζω λοιπόν ότι τα είδη υψηλής μόδας θα πρέπει να αντιμετωπίζονται με σεβασμό και να πωλούνται σε καταστήματα που ειδικεύονται στις πωλήσεις ειδών υψηλής μόδας.

Πηγή: Capital.gr