
Τι να προσέξετε, όταν χρησιμοποιείτε ΑΙ στις καμπάνιες μάρκετινγκ.
ΑΙ στο μάρκετινγκ. Δεν είναι μόδα. Δεν είναι παροδική φάση που θα ξεφουσκώσει. Δεν είναι πυροτέχνημα, ούτε φωτοβολίδα που σκάει μες στη νύχτα. Το ΑΙ στο μάρκετινγκ είναι το παρόν και το μέλλον και ήρθε για να μείνει, πιθανότατα για όσο καιρό θα βασανίζουμε αυτόν τον μικρό πλανήτη με τις καμπάνιες μας. Όμως, όπως κάθε τι καινούριο, έχει και αυτό τις παιδικές του ασθένειες. Δείτε τι πρέπει να προσέχετε στο άρθρο μου που ακολουθεί.
Δεν είναι ο Πάπας
Πριν όχι πολλά χρόνια, ένα από τα επιχειρήματα για την εγκυρότητα ή μη μίας δήλωσης ήταν η αφοπλιστική φράση “το βρήκα στο Internet”. Καθώς τα χρόνια πέρασαν και το Internet αποδείχθηκε ένας παράδεισος fake news, οι άνθρωποι άρχισαν να λένε “το διάβασα στη Wikipedia”. Επειδή όμως και η Wikipedia γράφεται από ανθρώπους, ο καθένας με τα δικά του bias, γρήγορα και αυτή η πηγή εγκυρότητας αμφισβητήθηκε.
Τώρα, έχουμε τη νέα αλήθεια που συνοψίζεται στο “ρώτησα το Chat GPT”. Διαδόθηκε παντού, και τόσο ραγδαία, ώστε η εταιρεία Open AI αναγκάστηκε να προσθέσει disclaimer στην ιστοσελίδα του μοντέλου: “ChatGPT can make mistakes. Check important info.” Πέφτω από τα σύννεφα.
Το Chat GPT, το Gemini, το Pilot, το Poe και τα δεκάδες ακόμη συστήματα γενικής τεχνητής νοημοσύνης που ξεφυτρώνουν σαν μανιτάρια μετά τη βροχή δεν έχουν το αλάθητο του Πάπα, ούτε καν ενός ταπεινού καρδιναλίου. Πάντα να διασταυρώνετε όσες πληροφορίες παίρνετε από αυτά, και να μην θεωρείτε τίποτα απολύτως δεδομένο.
Δεν είναι ο Λεονάρντο
Το ΑΙ δεν είναι ο Πάπας, δεν είναι όμως ούτε ο Λεονάρντο Ντα Βίντσι. Μην τρίβετε τα χέρια σας σκεπτόμενοι ότι δεν χρειάζεστε πια τον βαρύθυμο γραφίστα που αργεί πάντα μία με δύο ώρες στα ραντεβού, γιατί θα σας κάνει τη δουλειά το ΑΙ του Shutterstock. Ναι, η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να παράξει περιεχόμενο βασισμένο σε μοτίβα, αλλά δεν μπορεί να δημιουργήσει πραγματικά πρωτότυπες ιδέες ή στρατηγικές.
Έχετε παρατηρήσει ότι σε γενικές γραμμές μπορείτε να αντιληφθείτε πότε μία εικόνα είναι δημιούργημα ΑΙ; Δεν είναι τυχαίο. Εάν βασιστείτε υπερβολικά στο ΑΙ θα πάρετε “me too” καμπάνιες μάρκετινγκ με έλλειψη καινοτομίας και μοναδικότητας. Μην βιαστείτε λοιπόν να πείτε “hit the road” στον κειμενογράφο και τον γραφίστα, γιατί ίσως τους χρειαστείτε πολύ σύντομα!
Διαβάστε περισσότερα εδώ