Τι θα κάνουν τα σούπερ μάρκετ την Κυριακή

    Από: Startup Team

Μετά την ανακοίνωση από την πλευρά της κυβέρνησης για άνοιγμα των σούπερ μάρκετ την Κυριακή, προκειμένου να ανταποκριθούν στις ανάγκες των καταναλωτών λόγω του κορονοϊού, οι αλυσίδες βρίσκονταν έως την Παρασκευή το βράδυ, εν αναμονή της έκδοσης της σχετικής Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου.

Άλλωστε και όσον αφορά στο διευρυμένο ωράριο (7 το πρωί με 10 το βράδυ) που επίσης ανακοινώθηκε στο ίδιο πλαίσιο, υπήρχε μια σύγχυση τις προηγούμενες μέρες, με άλλα καταστήματα να ανοίγουν στις 7 πρωί, άλλα μία ώρα αργότερα και αντίστοιχα να κλείνουν άλλα στις 10 και άλλα στις 9.

H Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου για την επέκταση του ωραρίου και το άνοιγμα τις Κυριακές, εκδόθηκε τελικά το πρωί του Σαββάτου.  «Αύριο Κυριακή, θα λειτουργήσουν από τις 9 το πρωί ως τις 5 το απόγευμα τα σούπερ μάρκετ. Το πρωί της Δευτέρας θα αξιολογήσουμε τα στοιχεία της κίνησης και αναλόγως θα αποφασίσουμε αν θα ανοίξουν και τις επόμενες Κυριακές» δήλωσε ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης, μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό ΜEGA.

Μετά και την έκδοση της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου, το μεσημέρι του Σαββάτου οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ της χώρας, έκαναν γνωστό στους πελάτες τους πως θα ανοίξουν και την Κυριακή 22 Μαρτίου, από της 9 το πρωί έως τις 5 το απόγευμα. Στελέχη του κλάδου μιλώντας στο insider.gr επεσήμαναν ως παρά τους προβληματισμούς που είχαν σχετικά με τη λειτουργία των καταστημάτων την Κυριακή θα σεβαστούν τη νομοθεσία και εφόσον είναι υποχρεωτικό για όλες τις αλυσίδες θα ακολουθήσουν όσα ορίζει το υπουργείο.

Πηγές της αγοράς σημείωναν πάντως τις προηγούμενες ημέρες ότι η κίνηση στα σούπερ μάρκετ μετά τον συνωστισμό των πρώτων ημερών, έχει ομαλοποιηθεί και πλέον το άνοιγμα τις Κυριακές, δεν θα έχει κανένα όφελος, αντίθετα θα επιβαρύνει τους ήδη ταλαιπωρημένους εργαζόμενους και μάλιστα σε περίοδο ειδικών συνθηκών, με άδειες ειδικού σκοπού και αναρρωτικές.

Άλλωστε όπως επεσήμαναν, μετά την αύξηση των πωλήσεων έως και 50% την προηγούμενη εβδομάδα, ακολούθησε τις τελευταίες δύο-τρεις μέρες μια φυσιολογική κάμψη ενώ αρκετοί στράφηκαν αποκλειστικά στα online σούπερ μάρκετ.

«Προμήθειες» σε βασικά ειδή έχουν οι καταναλωτές

Έρευνα του ΙΕΛΚΑ δείχνει εξάλλου, ότι το 70% των καταναλωτών έχει αποθηκεύσει βασικά είδη για τουλάχιστον μία εβδομάδα, λόγω της εμφάνισης του κορονοϊού. Παράλληλα, τρόφιμα όπως ζυμαρικά και ρύζι, τουλάχιστον το 50% έχει αποθηκεύσει για πάνω από 2-3 εβδομάδες.

Οι καταναλωτές μάλιστα σε ποσοστό 68% δηλώνουν ότι πλέον κάνουν μικρότερες χρονικά αλλά και λιγότερες επισκέψεις στο σουπερμάρκετ καθώς έχουν μειωθεί οι ανάγκες τους σε τρόφιμα, αλλά και υπό τον φόβο της μετάδοσης του ιού.

Παράλληλα το 10% δηλώνει ότι έχει αυξήσει τις αγορές τροφίμων μέσω διαδικτύου. Υπενθυμίζεται ότι το αντίστοιχο ποσοστό πριν από την κρίση ήταν 1-2%. Σύμφωνα με την ίδια έρευνα τέλος, ότι μόνο 8% των καταναλωτών θεωρεί αναγκαίο το άνοιγμα των καταστημάτων τις Κυριακές και μόνο 11% την επέκταση του ωραρίου λειτουργίας.

Από τη Δευτέρα πάντως όπως ανακοίνωσε ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας, Νίκος Χαρδαλιάς, έρχονται και νέα περιοριστικά μέτρα στα σούπερ μάρκετ καθώς θα επιτρέπεται πλέον η είσοδος ενός πελάτη ανά 15 τετραγωνικά μέτρα αντί για 10 τ.μ που ισχύει μέχρι σήμερα.

Πηγή: Insider.gr