Γιατί χάλασε το deal μεταξύ LVMH και Tiffany

    Από: Startup Team

Η συμφωνία της LVMH για την απόκτηση της Tiffany ήταν παραδεισένια. Η εταιρεία κοσμημάτων θα ταίριαζε τέλεια στο πολυτελές στερέωμα της LVMH και θα συνέβαλε σημαντικά στα κέρδη. Αλλά ο Bernard Arnault θεώρησε ότι η συμφωνία των 16,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων ήταν υπερβολική για αυτές τις εποχές. Αρκετοί παράγοντες περιπλέκουν τη συμφωνία και συνέβαλαν στην απόφαση:

1. Η LVMH ανέφερε ότι η συμφωνία δεν μπορούσε να κλείσει “ως έχει”.

2. Η κυβέρνηση των ΗΠΑ απειλεί να επιβάλει δασμούς στα γαλλικά προϊόντα μέχρι το τέλος του έτους.

3. Παρά την αρχική συμφωνηθείσα ημερομηνία κλεισίματος της συμφωνίας στις 24 Νοεμβρίου 2020, η Tiffany είχε ζητήσει την αναβολή του κλεισίματος μέχρι το τέλος του έτους.

4. Ο Γάλλος υπουργός Εξωτερικών προέτρεψε το κλείσιμο της συμφωνίας να γίνει μετά τις 6 Ιανουαρίου 2021. Η εταιρεία, σε συνέντευξη Τύπου, δήλωσε ότι δεν ζήτησε κυβερνητική παρέμβαση. Μια τέτοια καθυστέρηση θα σήμαινε ότι αυτή η συμφωνία θα κλείσει μετά τις εκλογές των ΗΠΑ.

5. Η Tiffany είχε υποβάλει αγωγή στο Ντέλαγουεαρ για την επιβολή της συμφωνίας. Η εταιρεία ζήτησε από το δικαστήριο την άμεση ολοκλήρωση της συγχώνευσης.

6. Όχι απροσδόκητα, η LVMH αντέδρασε, υποβάλλοντας τη δική της αγωγή κατά της Tiffany. Κατατέθηκε επίσης στο Ντέλαγουεαρ και σύμφωνα με αυτή, η αγωγή της Tiffany ήταν αβάσιμη και δυσφημιστική. Όπως τονίζεται στην αγωγή η Tiffany υπήρξε ανέντιμη στη διάρκεια της σχέσης με τη LVMH. Τονίζεται ότι το διοικητικό συμβούλιο της LVMH είναι απογοητευμένο με τα αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου. Φαίνεται ότι το δ.σ. της LVMH δεν αναγνωρίζει το τι συμβαίνει με τις πωλήσεις παγκοσμίως ως αποτέλεσμα της πανδημίας κορονοϊού.

7. Και οι δύο εταιρείες έχουν πληγεί από την πανδημία που προκάλεσε την απουσία διεθνούς και ντόπιου τουρισμού. Οι πωλήσεις της LVMH μειώθηκαν 17% στο πρώτο τρίμηνο και 38% στο δεύτερο τρίμηνο. Οι πωλήσεις για την Tiffany μειώθηκαν κατά 45% στο πρώτο τρίμηνο και μειώθηκαν κατά 29% στο δεύτερο τρίμηνο. Οι πωλήσεις στην Κίνα βοήθησαν τη δυναμική των πωλήσεών τους. Η Tiffany δήλωσε ότι θα έχει ένα ισχυρό κλείσιμο όσον αφορά στο οικονομικό έτος.

Μπορεί κανείς να συμπεράνει ότι η συμφωνία διαλύθηκε λόγω της αρχικής συμφωνηθείσας τιμής των 16,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Στο διοικητικό συμβούλιο της LVMH δεν άρεσε η υψηλή τιμή και προσπάθησε να επαναδιαπραγματευτεί τη συμφωνία τον περασμένο Νοέμβριο. Αυτό δεν λειτούργησε. Ωστόσο, οι εκτιμήσεις έχουν αλλάξει κατά τη διάρκεια της πανδημίας και οι προοπτικές για την Tiffany είναι ότι μπορεί να παραμείνει ανεξάρτητη εταιρεία.

Υπό τον Διευθύνοντα Σύμβουλο Alessandro Bogliolo, η Tiffany έχει λάβει πολλά μέτρα για να βελτιώσει την απόδοσή της. Έχει αποσύρει μερικά από τα προϊόντα της που συνέβαλαν στα χαμηλά νούμερα πωλήσεων και ο καλλιτεχνικός διευθυντής Reed Krakoff έχει ανανεώσει τις προσφορές προϊόντων και ξεκίνησε κάποιο δυναμικό μάρκετινγκ. Αυτές οι ενέργειες βοήθησαν στην αναστροφή του κλίματος προσελκύοντας περισσότερους νέους πελάτες. Επιπλέον, η ναυαρχίδα των καταστημάτων της εταιρείας στη Νέα Υόρκη, ανακαινίστηκε και ξεκίνησε μεγαλύτερη επέκταση στην Κίνα, κάτι το οποίο η διοίκηση ελπίζει ότι θα ενισχυόταν μέσω της συγχώνευσης με την LVMH.

Ωστόσο, πιστεύω ότι τελικά η Tiffany θα βρεθεί στην αγκαλιά της LVMH. Πιστεύω ότι ο κ. Arnault εξακολουθεί βρίσκει ελκυστική την πολυτελή εταιρεία και ότι η δήλωση περί μη συμφωνίας “ως έχει” σημαίνει ότι οι δύο εταιρείες μπορούν να συναντηθούν ξανά για να βρουν αποδεκτούς όρους. Σε αυτήν την περίοδο πανδημίας, τα εταιρικά “διαζύγια” είναι πιο συχνές. Οι New York Times αναφέρθηκαν στην κατάρρευση της αγοράς της Victoria’s Secret από τη Sycamore Partners ως παράδειγμα των διαζυγίων. Δεν νομίζω ότι αυτό το γεγονός είναι συγκρίσιμο, δεδομένου ότι η Tiffany έχει υπερβολικά μεγάλο ποσοστό στο διεθνές εμπόριο το οποίο διακυβεύεται.

Πηγή: Forbes.com