Γιατί είναι σημαντικό το digital marketing για τις startup επιχειρήσεις;

    Από: Δημήτρης Κονταράκης

Οι startups έχουν ένα μοναδικό επιχειρηματικό πλάνο. Συνήθως απαιτούν γρήγορη και άμεση ανάπτυξη, καθώς έχουν συγκεντρώσει επενδύσεις από τρίτους και δεν έχουν εδραιωθεί ακόμα με δυνατό brand name. Συχνά σπεύδουν να προλάβουν να αποκτήσουν μερίδιο στην αγορά, ή εισάγοντας νέες κατηγορίες προϊόντων και υπηρεσιών επείγονται να ολοκληρώσουν τη διαδικασία ενημέρωσης του κοινού. Τα καλύτερα κανάλια διαφήμισης που μπορούν να εγγυηθούν την επιτυχία των συγκεκριμένων εγχειρημάτων, είναι τα online, δεδομένου ότι προσφέρουν μεγάλη ταχύτητα με μικρό κόστος.

Η τεράστια προσβασιμότητα του internet έχει καταρρίψει τα αρχικά –συνήθως απαγορευτικά– όρια που ίσχυαν για την εδραίωση μιας επιχείρησης. Πλέον δεν είναι απαραίτητη η ύπαρξη φυσικού καταστήματος στις πωλήσεις, ή η δημιουργία ενός διαφημιστικού σποτ στην τηλεόραση. Εν αντιθέσει, μπορούν να αξιοποιηθούν online πλατφόρμες, ώστε να επιτευχθούν τα ακόλουθα:

  • Έρευνα αγοράς
  • Δημιουργία website
  • Ολοκλήρωση πωλήσεων απευθείας στους καταναλωτές, χωρίς την ανάγκη ύπαρξης μεσάζοντα
  • Προώθηση ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας
  • Δημιουργία διαφημίσεων με μικρό κόστος παραγωγής και μέσων
  • Άμεση σχέση και επαφή με τον καταναλωτή

Επομένως, το digital marketing είναι πολύ σημαντικό για τις startups, καθώς ένα website και τα ψηφιακά μέσα που το συνοδεύουν, είναι καίριας σημασίας για την επιτυχία ενός νέου εγχειρήματος και πρέπει να ληφθούν υπόψιν:

  • Η αντίληψη για το brand
  • Εκπαίδευση για το προϊόν
  • Αναγνωρισιμότητα του brand
  • Η διαδικασία ολοκλήρωσης παραγωγής του προϊόντος
  • Εξυπηρέτηση πελατών
  • Ανάπτυξη νέων προϊόντων
  • Διαχείριση σχέσεων πελατολογίου

Το συμπέρασμα είναι ότι το digital marketing πρέπει να αναπτυχθεί μόλις ιδρυθεί η startup. Ήδη από την αρχή, το digital marketing χρειάζεται να είναι βασικό μέρος της επιχειρηματικής στρατηγικής της startup. Για να μπορέσει μια επιχείρηση να έχει επιτυχία, πρέπει να αναπτύξει νέο πελατολόγιο, να απευθυνθεί σε νέους υποψήφιους πελάτες και τελικά να τους μετατρέψει σε επιτυχημένες πωλήσεις.

από: Δημήτρης Κονταράκης

O Δημήτρης Κονταράκης είναι Digital Strategist με μεγάλη εμπειρία σε απαιτητικά projects και έχει συνεργαστεί με πολλές μεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις για περισσότερα από 15 χρόνια. Έχει συνδέσει το όνομά του με τον σχεδιασμό και την αύξηση πωλήσεων σε ηλεκτρονικά καταστήματα στην Ελλάδα, καθώς και με την αύξηση online κρατήσεων σε επιτυχημένα ξενοδοχεία σε όλη τη χώρα. Σήμερα, είναι ιδρυτής της εταιρείας eSteps Σύμβουλοι Digital Marketing, και του DigitalStrategist.gr ενώ πραγματοποιεί σεμινάρια στον κλάδο του Digital Marketing και συμμετέχει ως καλεσμένος keynote speaker σε online talks, στο ραδιόφωνο και την τηλεόραση.