H ώρα του Social Commerce και του Social Intelligence | 10ο συνέδριο e-business and social media world

    Από: Startup Team

Μια αναλυτική και σε βάθος ακτινογραφία της αγοράς αλλά και τις τάσεις και προοπτικές του Ηλεκτρονικού Εμπορίου, των Social Media και του Digital Marketing παρουσίασαν οι ομιλητές και keynote-speakers στους 4.000 και πλέον e-συνέδρους που παρακολούθησαν το 10ο ebusiness and social media world. Η γενική αίσθηση και το κεντρικό συμπέρασμα που εν πολλοίς αφήνει πίσω του το συνέδριο είναι ότι η αγορά και των δύο κλάδων ωρίμασε με γεωμετρική πρόοδο ενσωματώνοντας εργαλεία και τάσεις που οι «γκουρού» του Ηλεκτρονικού Εμπορίου, της Έρευνας και των Social Media υπολόγιζαν ότι θα κατακτούσε η Ελλάδα μετά το 2025.

Η συντριπτική πλειονότητα των ομιλητών του συνεδρίου, το οποίο πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα του GRECA και του ΣΕΚΕΕ, συμφωνεί ότι η πανδημία υπήρξε καταλυτική μάλιστα όπως οι περισσότεροι επεσήμαναν χαρακτηριστικά, «η ωρίμανση του social commerce και της social intelligence αποτελούν δύο από τις ελάχιστες θετικές επιπτώσεις της συνθήκης Covid-19». Με αυτή τη διαπίστωση άλλωστε άνοιξε το συνέδριο ο κ. Κώστας Νόστης, Διευθύνων Σύμβουλος της Smart Press για να δώσει το λόγο στους Μάκη Σαββίδη, Αντιπρόεδρο του GRECA και Μάνο Μακρομάλλη, Αντιπρόεδρο του ΣΕΚΕΕ, Founding Member Excelon, οι οποίοι μοιράστηκαν από θεσμικής πλευράς τις δικές τους εμπειρίες για τη ραγδαία εξέλιξη του e-Commerce.

Στην πρώτη ενότητα της πρώτης ημέρας οι σύνεδροι έμαθαν από τους ομιλητές… τα μαθήματα της επιτάχυνσης που προκάλεσε η πανδημία (Lessons from the Covid acceleration!) με τον κ. Αθανάσιο Καμέα, CEO and Founder της PlusHost.Gr να εστιάζει στο καινοτόμο μοντέλο λειτουργίας της εταιρείας του, το ADP, το οποίο συνιστά το «μεγάλο στοίχημα για το ηλεκτρονικό εμπόριο στη νέα εποχή». Τι σημαίνει ADP στην αγορά του e-εμπορίου; Εστίαση σε τρεις δυναμικούς παράγοντες και πάντως καθοριστικούς για την επιτυχία ενός e-shop: Adaptation, Data, Personalization.

Στη συνέχεια η κ. Νανά Ιωακειμίδου, Chief Commercial Officer, Junior Partner, Generation Y μίλησε για τον τρόπο με τον οποίο μπορεί ένας e-λιανέμπορος να εντυπωσιάσει τους πελάτες του και να χαράξει μια κερδοφόρα πορεία, ενώ ο κ. Κάρολος Τσιλιγκιριάν, CEO, GIM μοιράστηκε την τεχνογνωσία του αναφορικά με το πώς τα e-shops μπορούν να αναβαθμίσουν τις δομές και τις επιδόσεις τους. Στην τεράστια αξία που αντλεί ένα e-shop από το Trustmark, το Ελληνικό σήμα αξιοπιστίας, αναφέρθηκε ο κ. Αλέξανδρος Λεούσης, Μέλος Δ.Σ. GRECA και Founder & General Manager Digilex ενώ ο κ. Δημήτρης Δημητριάδης, Chief Innovation Officer, TheFutureCats, παρουσίασε τις θετικές πτυχές του Social Commerce στο Facebook και το Instagram. Η κ. Φωτεινή Σκαπινάκη, Commercial Manager, Logika αναφέρθηκε στο νέο «χρυσάφι» στον χώρο των logistics, την επίδοση (Performance) ενώ η κ. Ξένια Κούρτογλου, Founder & Managing Partner, Focus Bar παρουσίασε τις τελευταίες τάσεις στις συμπεριφορές των Ελλήνων καταναλωτών και των μεγάλων «παικτών» του λιανεμπορίου στο e-Commerce, μέσα από τα τελευταία στοιχεία των Focus on Tech Life Web και Focus Bari | YouGov BrandIndex, που έδειξαν συνοπτικά τα εξής:

Η αγορά μετά…Covid

Όλοι οι Έλληνες ηλικίας 13-74 ετών είναι πλέον χρήστες internet και περισσότεροι από 3 στους 4 πραγματοποιούν ηλεκτρονικές αγορές. Συγκρίνοντας την «προ & μετά Covid» εποχή παρατηρείται κυριολεκτικά εκτόξευση στα είδη που αγοράζονται online, στους διαφορετικούς τρόπους πληρωμής και σχεδόν διπλασιασμός της δαπάνης σε αγορές προϊόντων και υπηρεσιών online. Σημαντική είναι πλέον η χρήση του ηλεκτρονικού εμπορίου και από τους «ώριμους ενήλικες 55-64 ετών», σημείωσε χαρακτηριστικά η κ. Κούρτογλου προσθέτοντας ότι «οι δύο στους τρεις κάνουν ηλεκτρονικές αγορές, ενώ εννιά στους δέκα βρίσκονται ενεργά στα social media».

Όσον αφορά στους «αμιγώς digital retailers» σε σύγκριση με τους «omnichannel big players», παρατηρούμε από στοιχεία της BrandIndex από 11/9/20 έως 23/9/21 ότι οι πρώτοι κερδίζουν σημαντικό έδαφος σε θετικό buzz και σε consideration επόμενης αγοράς, έχοντας μπει ενεργά στο top of mind των καταναλωτών, ενώ… οι «omnichannel» μεγάλοι παίκτες του λιανεμπορίου διατηρούν σχετικό προβάδισμα ως προς την αντιλαμβανόμενη ποιότητα των προϊόντων τους.

The Leaders’ Opinion – Growth is a process!

Η δεύτερη ενότητα εμβάθυνε περαιτέρω σε θέματα ανάπτυξης και κερδοφορίας με τον κ. Τίμο Χαϊκάλη, General Manager, Zackret Sport να ξεκινά τη συζήτηση και τους κ. Φώτη Αντωνόπουλο, Γενικό Διευθυντή, ToFarmakeioMou.gr και Βασίλη Αλεξόπουλο, General Manager, Protean Technologies να προδιαγράφουν τη δυναμική και τις μελλοντικές προοπτικές ενός χώρου όπου η «αλλαγή» είναι η μόνη σταθερά. Και οι τρεις ομιλητές μοιράστηκαν με τους συνέδρους τις Στρατηγικές, τα εργαλεία, τις τάσεις και τα «μυστικά» του growth και του performance.

Η 3η ενότητα με τίτλο «The Backbone & the Ecosystem» ξεκίνησε με ομιλητή τον κ. Δημήτρη Θεοφάνους, Managing Director, eTURN ο οποίος μίλησε για την αξία της Επιχειρηματικής Υπομονής ή Ανοχής στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο. Ο κ. Hugo Lebre, Sales Director, Sitecore International, αναφέρθηκε στην ανάγκη ανάλυσης του περιεχομένου, της εμπειρίας και του εμπορίου για την προσφορά συναρπαστικών ψηφιακών  εμπειριών ενώ ο κ. Κωστής Μπισκίνης, Group Account Director / Media Head – Communication Factory ανέφερε ότι η πανδημία «ενηλικίωσε» βίαια το ψηφιακό κανάλι πωλήσεων προσθέτοντας ότι προ πανδημίας το e-commerce ήταν το territory των e-businesses ενώ σήμερα  το e-purchase είναι territory όλου του λιανεμπορίου. Την ενότητα έκλεισαν οι κ. Γιάννης Ελπίδης, Managing Director, Darkpony (Shopify or WooCommerce?), Θοδωρής Καυκής, Co-founder & COO, Mynext.io (Deliver like Amazon!), Νικόλας Χατζηδάκης, Co Founder & CTO, AfterSalesPro! Ο οποίος αναφέρθηκε στην αυτόματη και μαζική έκδοση Voucher, Ιωάννης Κισκιπελής, Data Driven Marketer | Head of Digital @ONIT! (ONIT! TikTok ads for e-Commerce), Γεώργιος Μαρκατάτος, CEO, Regate, Πρόεδρος ΣΕΚΕΕ (Leveraging the power of WordPress, WooCommerce and Regate Effective Mobile CRM, to achieve maximum Customer Experience), Δημήτρης Λυκούρης, CEO, StoFerno.gr (Stoferno.gr: Transforming Courier for e-Commerce). Τέλος η κα Έλενα Σπυροπούλου, Δικηγόρος, DPO, Διαμεσολαβήτρια έδωσε πολύ εύστοχα και κατατοπιστικά ορισμένες κρίσιμες νομικές διαστάσεις του Ηλεκτρονικού Εμπορίου.

Δουλειές υπάρχουν, πάσχουμε στο upskilling

Με δεδομένο ότι η στελέχωση με εξειδικευμένους συνεργάτες αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα του χώρου, η ενότητα Careers and Recruiting, έβαλε στο τραπέζι μια κρίσιμη διάσταση: Ο κ. Θεόφιλος Βασιλειάδης, Founder and CEO Socital & Kariera.GR έκανε λόγο για ανάγκη διαρκούς upskilling τονίζοντας ότι «συχνά τα στελέχη της αγοράς πρέπει να ξεμάθουν ό,τι έμαθαν για να προσθέσουν νέες γνώσεις». Οι κ. Δημήτρης Μανιάτης, CEO Upstream και Φάνης Ρήγας, Founder Accelerate Growth, αναφέρθηκαν στις δεξαμενές αλίευσης στελεχών, στο επίπεδο εκπαίδευσης και εμπειρίας και στις αμοιβές και τις βέλτιστες πρακτικές των επιχειρήσεων.

 

Ιστορίες επιτυχίας και workshop

Η 4η ενότητα ήταν αφιερωμένη σε πετυχημένα Case Studies των:

  • Αθανάσιου Καμέα, CEO and Founder, PlusHost.Gr: PERSONALIZATION: Το reasons why του success story της NOBACCO
  • Γιάννη Στεργίου, CEO, Δίαυλος Μεταφορική: The transport (r)evolution!
  • Κωνσταντίνου Ουζούνη, Founder & CEO, LiveOn: Enabling Digital Communication & Events through the LiveOn platform
  • Φώτη Ε. Ζαμπνάρη, Head of Development, YouNet: Ο τουρισμός στο δρόμο του ψηφιακού μετασχηματισμού

Στην παράλληλη ενότητα των workshop ξεχώρισε η παρουσίαση του Μανώλη Λαμπόβα, CEO & Co-Founder, Repath με τίτλο «Why your business needs a CRM more than ever».

Τα Social Media σε απόλυτα επαγγελματική βάση

Η 2η ημέρα του συνεδρίου ήταν αφιερωμένη στις τάσεις και τα νέα εργαλεία των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης. Τις εργασίες του συνεδρίου άνοιξε η κ. Ειρήνη Νόστη, Αντιπρόεδρος Δ.Σ., Smart Press η οποία έδωσε τον λόγο στον Σέργιο Δημητριάδη, Καθηγητή και πρόεδρο του τμήματος Marketing και Επικοινωνίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών που εξαιρετικά εύστοχα και συνοπτικά περιέγραψε με ακαδημαϊκό πρόσημο τη νέα εικόνα.

Στην 1η ενότητα –Digital & Social Media Advertising: Που είναι το ROAS; διαπιστώθηκε ότι καθώς οι επιχειρήσεις αγωνίζονται να ανακτήσουν τις χαμένες πωλήσεις μετά την πανδημία, τα brands στρέφονται όλο και περισσότερο στα Social Media προκειμένου να ανταποκριθούν σε δύο εξίσου επείγουσες και σημαντικές επιταγές: Αφενός να επιτευχθεί το πολυπόθητο ROAS (return on advertising spend) και αφετέρου προκειμένου να χτίσουν καινοτόμες ψηφιακές εμπειρίες που κερδίζουν μακροπρόθεσμη αφοσίωση (engagement).

Στο «οπλοστάσιο» της στρατηγικής των brands, δεσπόζουν το Premium Display advertising, το Programmatic Display advertising, φυσικά οι  Facebook & Instagram ads και εννοείται το Google search ads και το Conversion rate optimization. Για όλα αυτά μίλησαν οι Χρύσα Φακή, e-Business Strategist, Generation Y (Maximize your ROAS with AI), Γεωργία Ζαχαράκη, Digital Strategy & Innovation Director, Tempo OMD (Premium Display Advertising, Programmatic and Native Ads), Γαληνός Γιαγλής, Head of AdOps, OCM (Programmatic Display Αdvertising), Γιώργος Αραπογιάννης, Managing Director, Human Minds (Διαφήμιση στα Social Media – 3 Συχνές Παρανοήσεις), Σταυρούλα Κόγκα, Performance Marketing Manager, Sem Wizard (Πώς το offline conversion tracking μπορεί να συμβάλλει στην αποτελεσματική βελτιστοποίηση του ROAS στα Google Ads), Βασίλης Πολύζος, Co-Founder & Managing Director, THE VSCOPE (Conversion rate optimization) και Τίνα Μιχαηλίδου, Founder, GR8 Communication (Τα μυστικά του Social Media Content).

Adapt or Die;

Επιβεβαιώνοντας τον Δαρβίνο, οι έξυπνες – και όχι πάντα οι ισχυρότερες μάρκες – προσαρμόστηκαν στη συνθήκη Covid-19 και στη συνέχεια κέρδισαν με δημιουργικούς, πρωτότυπους τρόπους προσαρμογής και στρατηγικές marketing για να σπάσουν τον τοίχο της αδιαφορίας μιας γενιάς που «ανθίζει» στα Social Media.

Έτσι, προσέγγισαν με ιδιαίτερο τρόπο μιλώντας στη γλώσσα τους και κυρίως στους ψηφιακούς τόπους συνάντησής τους, εκεί που «ζουν» και «επικοινωνούν», τις δύσκολες γενιές (Generation Z & Υ καθώς και τη γενιά μετά Covid).

Η δύναμη των stories αναδεικνύεται κυρίαρχη, ενώ νέα tools μπαίνουν στην πρώτη γραμμή της μάχης, όπως το audio και τα podcasts.

Στο παιχνίδι του Social Media Marketing, υπάρχει μια σκληρή αλήθεια: Τα λάθη κοστίζουν αρκετά και όποιος χάσει, χάθηκε! Στη 2η ενότητα – Social Media Marketing: Adapt or Die! ο κ. Παναγιώτης Καζάνης, Managing Director & Design Thinker, BaaS | Digital αναφέρθηκε στις B2B Digital Campaigns ενώ ακολούθησαν οι κ. Νίκος Ξυδάς, Founder, Humble Digital Agency (Learnings after spending 7.000.000€ on SoMe Ads), Κατερίνα Δημητρακοπούλου, Managing Director, Social Mellon (The power of stories on social media), Έθελ Αγγελάτου, LinkedIn Trainer | Corporate & Employer Branding Coach (Rise of Social Sell[in]g during Covid-19) και Αντώνης Λίνας, Digital Services Product Marketing Manager, ΟΤΕ Group (Cosmote Digital Marketing4U)

Νέες ιδέες, καινοτομίες και ευφάνταστες στρατηγικές δεσπόζουν στο νέο τοπίο που διαμορφώνεται παγιώνοντας στην καθημερινότητα κυρίαρχες τάσεις από το μέλλον.

Εδραιώνεται η δυναμική του Content marketing strategy και του  Growth marketing strategy, το Influencer marketing strategy ωριμάζει, το Reputation monitoring γίνεται όλο και πιο επαγγελματικό, όπως άλλωστε και το Affiliate marketing και  SEO copywriting.

Last but not least, η πιο πρόσφατη τάση, το Mobile marketing η εφαρμογή του οποίου γενικεύεται καθολικά, με εξαιρετικά κατά κανόνα αποτελέσματα!

Για όλα αυτά μίλησαν στην 3η ενότητα – Innovative Digital Marketing Strategies οι Πάνος Αλεφραγκής, Head of Digital & 360 The Newtons Laboratory (Why Nobody Cares About Your Content), Αλέξανδρος Καράμπελας, Digital Growth Strategist & Consultant – CEO of GrowthOwls (Growth Marketing Strategy), Λίνα Στούμπου, CCO Chief Creative Officer, Susurrus (Influencer marketing: From old school PR to the digital ERA), Παναγιώτης Τσαντίλας, Founder & CEO, Palo Services (WEB and Social Intelligence με Τεχνητή Νοημοσύνη), Σουζάνα Θεοδωρίδου, Lead SEO Strategist & Co-Founder, SEO Copywriting Agency (SEO Copyrwriting: Μύθοι και αλήθειες), Νικολέτα Γωνιανάκη, Head of SMEs, Apifon (Mobile Marketing), Θωμάς Σλάμαρης, Εκπαιδευτής πωλήσεων και CRM strategist, I WANT 2 HELP! (Innovative Digital Marketing Strategies – Εργαλεία και κόστος για επιτυχημένο Digital Marketing της μικρομεσαίας επιχείρησης) και Στέφανος Σκλαβενίτης, Founder, Flipside Digital Marketing (Nostalgia sells).

Success stories

Στην κορύφωση του συνεδρίου οι κ. Αποστόλης Αϊβαλής, Head of Curriculum, Knowcrunch  και Τάσος Βελιάδης, Chief Strategist, Socialab αφηγήθηκαν τις δικές τους Ιστορίες επιτυχίας που έγραψαν από κοινού τα Brands, οι εταιρείες και οι social media strategists τους. Ο πρώτος μίλησε για την επιτυχημένη καμπάνια ενός σεμιναρίου της Knowcrunch που απέδωσε το καταπληκτικό 51 ROAS (Black Friday case study! An amazing R.O.A.S: 51)  ενώ ο δεύτερος μίλησε για την εκστρατεία της Durex στα social media με τον ευφάνταστο τίτλο (Let’s talk about sex).


---