Η χρήση των Φακών AR του Viber δείχνει ότι οι γυναίκες χρησιμοποιούν πιο συχνά τα φίλτρα στις φωτογραφίες τους

    Από: Startup Team

Μισό εκατομμύριο Έλληνες παίζουν παιχνίδι μέσα από Φακό Viber, τιμώντας την αγάπη της γιαγιάς τους, τα παραδοσιακά πιάτα και την ομορφιά.

Μια ματιά στη χρήση των Φακών AR του Viber δείχνει ότι οι γυναίκες χρησιμοποιούν πιο συχνά τα φίλτρα στις φωτογραφίες τους. Και τα κόκκινα μαλλιά κυριαρχούν σε δημοφιλία ανάμεσα στους φακούς επαυξημένης πραγματικότητας.

Η Rakuten Viber, κορυφαία εταιρεία παγκοσμίως στην ιδιωτική και ασφαλή επικοινωνία μέσω μηνυμάτων και φωνής, παρουσίασε τα αποτελέσματα της ανάλυσης της χρήσης των Φακών Viber που λανσάρισε σε συνεργασία με την Snap τον Ιούνιο του 2021 και οι οποίοι κυκλοφόρησαν σταδιακά στις διάφορες αγορές τους επόμενους μήνες. Από το πρώτο κύμα του λανσαρίσματος, πάνω από 7,3 εκατομμύρια χρήστες χρησιμοποίησαν τους Φακούς σε φωτογραφίες, βίντεο και GIFs. Πάνω από 50 εκατομμύρια εικόνες με Φακούς δημιουργήθηκαν μέσα στην εφαρμογή.

Σύμφωνα με τα δεδομένα, το 2021 οι γυναίκες επαυξάνουν πιο συχνά την πραγματικότητά τους χρησιμοποιώντας Φακούς AR. Ενώ αποτελούν το 46% των ενεργών χρηστών του Viber μηνιαίως, ήταν αυτές που κυριάρχησαν στη χρήση των Φακών, με 56%. Οι γυναίκες επίσης στέλνουν εικόνες με Φακούς πιο συχνά: 59% των γυναικών που χρησιμοποιούν Φακούς θα τραβήξουν μια φωτογραφία και το 30% από αυτές θα τη στείλει, με τα ποσοστά των αντρών να είναι στο 55% και 27% αντίστοιχα.

Ποιοι Φακοί χρησιμοποιήθηκαν περισσότερο; Σύμφωνα με τα δεδομένα, ο πιο δημοφιλής φακός ήταν το “Cartoon Face” που προσθέτει μεγάλα μάτια και μια μακριά γλώσσα στην εικόνα. Τα περιοδικά μόδας έδιναν το κόκκινο χρώμα στα μαλλιά ως μια τάση για το 2021 και όντως αυτή η μόδα πέρασε στους φακούς, αφού το “Red Head” που προσθέτει μακριά κόκκινα μαλλιά ήταν ο δεύτερος πιο δημοφιλής Φακός Viber. Στην Τρίτη θέση ήταν ο φακός “Halloween Elements” που βάζει μια τρομακτική μάσκα στο πρόσωπο του χρήστη. Ο φακός Tiger που δημιουργήθηκε μέσα από τη συνεργασία με το WWF ήταν επίσης αρκετά δημοφιλής και σε κάποιες περιοχές οι Φακοί με τα ζώα υπό εξαφάνιση οδήγησαν σε δωρεές στον οργανισμό.

Τα στοιχεία δείχνουν ότι δεν είναι μόνο το νεανικό κοινό που απολαμβάνει να χρησιμοποιεί φίλτρα AR στα μηνύματά του. Το ηλικιακό γκρουπ 30-40 αποτελεί την πλειονότητα των χρηστών Φακών (23%) και ακολουθείται από τους χρήστες στο γκρουπ 40-60 (18%). Χρήστες κάτω των 17 ετών αποτελούν το 13% των χρηστών Φακών.

Μισό εκατομμύριο Έλληνες παίζουν παιχνίδι μέσα από Φακό Viber, τιμώντας την αγάπη της γιαγιάς τους και  τα παραδοσιακά της πιάτα. Ο φακός Endless Table άντλησε έμπνευση από το παγκόσμιο φαινόμενο της αδυναμίας αντίστασης στο να φας τα πάντα, όταν σε ταΐζει η αγαπημένη σου γιαγιά. Η οικογενειακή αγάπη και η παραδοσιακή κουζίνα αποδείχτηκαν η τέλεια συνταγή για το φακό AR με πάνω από μισό εκατομμύριο χρήστες να τον απολαμβάνουν. Πολύ καλά τα πήγε κι ένας ακόμη φακός που σχεδιάστηκε ειδικά για τους Έλληνες και τους επιτρέπει να μακιγιάρονται χρησιμοποιώντας αρχαιοελληνικά μοτίβα. Χρησιμοποιήθηκε πάνω από 500.000 φορές σε λιγότερο από ένα μήνα.

Μια ειδική επιλογή από γιορτινούς φακούς (από γλυκά ελαφάκια και αστεία έλκηθρα μέχρι παγωμένες βασίλισσες) έχει ήδη λανσαριστεί στην εφαρμογή του Viber για να κάνει τις γιορτές πιο ζωηρές και αστείες από ποτέ. Ο χρήστης μπορεί να τους βρει ανοίγοντας την κάμερα σε κάθε συνομιλία και πατώντας το κουμπί με το φαντασματάκι.

«Κατά τη διάρκεια μιας δύσκολης χρονιάς, όταν πολύς κόσμος συνέχισε να επικοινωνεί από κοντά πολύ περιορισμένα, λόγω της πανδημίας, το Viber έδωσε τη λύση για να γίνουν πιο ζωηρές οι επικοινωνίες του», λέει η Anna Znamenskaya, Chief Growth Officer της Rakuten Viber. «Ο κόσμος ψάχνει για αστείους τρόπους να μείνει σε επαφή, είτε χαιρετώντας ένα φίλο χρησιμοποιώντας ένα φακό που τον κάνει να μοιάζει με τίγρη, είτε δείχνοντας την αγάπη του για τις μάρκες που αγαπά με δημιουργικό τρόπο».