Πέρα από το internal memo!

    Από: Θέμης Σαρανταένας

Η σημασία της προσωπικής επικοινωνίας στη σύγχρονη επιχείρηση.

“Η διοίκηση και ο πρόεδρος της εταιρείας προσωπικά εύχονται καλές γιορτές σε εσάς και τις οικογένειές σας”. Τι πάει λάθος επικοινωνιακά, με το παραπάνω, γραμμένο σε άριστα ελληνικά memo;

Τα πάντα.

Το επιχειρείν στη σύγχρονη επιχείρηση περνά όλο και περισσότερο πλέον μέσα από το “επικοινωνείν”. Δείτε παρακάτω, πόσο σημαντική είναι η σωστή, προσωπική επικοινωνία μεταξύ όλων των στελεχών της επιχείρησης και πως έχει μετατραπεί πλέον σε game changer.

 

Once upon a time in the West (Indies)

Φυσικά, δεν ήταν τα πράγματα πάντοτε έτσι. Οι εταιρίες που εισήγαγαν τσάι από τις Δυτικές Ινδίες στις αρχές του 19ου αιώνα είχαν ένα παράθυρο επικοινωνίας ενός τουλάχιστον μήνα για μία απλή ερώτηση (και βεβαίως άλλου ένα μήνα για την απάντηση). Τουλάχιστον, το τσάι ήταν πρώτης τάξης!

Όμως, η τεχνολογία  δεν σταματά ποτέ. Η δεύτερη βιομηχανική επανάσταση έφερε τον τηλέγραφο και το τηλέφωνο. Η τρίτη τον υπολογιστή. Η σημερινή τέταρτη τον αλγόριθμο, το cloud και το παγκόσμιο χωριό. Το επικοινωνείν είναι πλέον εύκολο και μπορεί να γίνει από παντού. Έρευνες δείχνουν ότι τα υψηλά στελέχη επιχειρήσεων περνούν πλέον άνω του 70% του χρόνου τους, επικοινωνώντας με το προσωπικό.

Ποια είναι όμως τα πλεονεκτήματα της συνεχούς προσωπικής επικοινωνίας, σε κάθε ευκαιρία, για μία εταιρεία;

 

Ροή ιδεών

Οι χρηματοοικονομικές ροές και η βελτιστοποίησή τους είναι σημαντικές. Το ίδιο σημαντικές όμως είναι και οι ροές των ιδεών. Επιχείρηση χωρίς ιδέες μοιάζει με αυτοκίνητο που η μπαταρία του αποφορτίστηκε – σύντομα θα σβήσει! Ενθαρρύνοντας την προσωπική επικοινωνία και την ανταλλαγή ιδεών με κάθε τρόπο, και δίνοντας εσείς πρώτος το καλό παράδειγμα, βάζετε τα πιο σωστά θεμέλια για το μέλλον της επιχείρησής σας.

 

Παραμονή των ταλαντούχων

Οι ταλαντούχοι εργαζόμενοι του 21ου αιώνα μετατρέπονται ταχύτατα σε νομάδες. Επειδή ακριβώς είναι περιζήτητοι, μπορούν να αλλάξουν τόσες δουλειές σε μία πενταετία, όσες οι προηγούμενες γενιές άλλαζαν σε μία ολόκληρη ζωή. Οι ταλαντούχοι είναι συνήθως εσωστρεφείς, ιδιαίτεροι και βλέπουν τον κόσμο με διαφορετικό μάτι από τους υπόλοιπους (όταν καταδέχονται να τον δουν).

Ο καλύτερος τρόπος για να πλησιάσετε και να κερδίσετε αυτούς τους ανθρώπους είναι η προσωπική επικοινωνία. Ανοίξτε κάθε δίαυλο επικοινωνίας και σκεφθείτε καινούριους. Ρωτήστε, μιλήστε, ακούστε, σημειώστε, επανέλθετε, ξαναμιλήσετε και κάνετε την επικοινωνία σύμμαχό σας στη διατήρηση των “VIP” υπαλλήλων σας!

 

Δημιουργία εταιρικής κουλτούρας

Η συνεχής, ανοιχτή επικοινωνία συνεπάγεται και τη δημιουργία της αντίστοιχης κουλτούρας. Όταν το εταιρικό γίγνεσθαι μεταφέρεται από τις κλειστές πόρτες και τις συσκέψεις των ολίγων στη συμμετοχή των πολλών, ή εάν είναι δυνατόν όλων, κάτι έχει γίνει σωστά.

Η εταιρική κουλτούρα, με τη σειρά της, οδηγεί σε εταιρική φήμη. Μετά από κάποια χρόνια συνεχούς και ανοιχτής προσωπικής επικοινωνίας μεταξύ όλων των ανθρώπων σας, θα εκπλαγείτε από το πόσο συχνά, οι νέοι υποψήφιοι για την εταιρεία σας θα αναφέρουν την εταιρική σας κουλτούρα ως έναν από τους λόγους που επιθυμούν να εργαστούν για εσάς.

 

Ανύψωση ηθικού

Τέλος, ένα από τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα της προσωπικής επικοινωνίας είναι η ανύψωση του ηθικού των ανθρώπων σας. Σκεφθείτε το αρχικό παράδειγμα του άρθρου μου. Τι είναι καλύτερο, το internal memo για τον πρόεδρο που εύχεται χρόνια πολλά από το γραφείο του “εκεί στα ψηλά”, ή ο ίδιος ο πρόεδρος στο γραφείο του υπαλλήλου του με μία ζεστή, ανθρώπινη χειραψία και μία κούπα καφέ;

 

Επίλογος

Επικοινωνήστε και ζητήστε από τους ανθρώπους σας να κάνουν το ίδιο. Και εάν δεν μπορείτε για τον οποιοδήποτε λόγο να δίνετε πάντα το παρών, χρησιμοποιήστε Skype, Zoom, Teams ή οποιαδήποτε άλλη πλατφόρμα θα σας επιτρέψει την απευθείας επικοινωνία.

Γιατί όταν επικοινωνείτε, δεν μιλάτε απλά με τους ανθρώπους σας πρόσωπο με πρόσωπο. Μιλάτε με το μέλλον της επιχείρησής σας πρόσωπο με πρόσωπο!

από: Θέμης Σαρανταένας

Ο Θέμης Σαρανταένας είναι Πιστοποιημένος Σύμβουλος Μάρκετινγκ και Ανάπτυξης Επιχειρήσεων & Επιχειρηματιών (ως Senior Marketing Consultant από τον Σύνδεσμο Εταιρειών Συμβούλων Μάνατζμεντ Ελλάδος βάσει του Προτύπου ΕΝ ISO / IEC17024:2012) στην Ελλάδα και στην Κύπρο (www.marketingconsultant.gr & www.marketingconsultant.com.cy) και ασχολείται ενεργά στο χώρο τα τελευταία δέκα οκτώ χρόνια. Εργάστηκε για πολλά χρόνια στην L’Oreal Hellas σε θέσεις επικοινωνιακού και εμπορικού μάρκετινγκ σε μάρκες με τις περισσότερες πωλήσεις όπως: Biotherm (Homme), L’ Oreal Professionnel, Lancοme και τη νέα μάρκα για την Ελλάδα Kiehl’s. Με την πολυετή εμπειρία του έχει εξειδικευτεί στην ψυχολογία του καταναλωτή και αναγνωρίζει τους μηχανισμούς για την εμπλοκή του στη διάδραση της πώλησης με μεγαλύτερη επιτυχία. Σήμερα ειδικεύεται στην ανάπτυξη των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων με πλούσιο πελατολόγιο από πολλούς και διαφορετικούς κλάδους. Ακόμα, εκπαιδεύει στελέχη και ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων με Σεμινάρια Μάρκετινγκ και Επιχειρηματικών ∆εξιοτήτων (Soft Skills). Παράλληλα, είναι εκπαιδευμένος Business & Personal Coach, μέλος του HCA (Hellenic Coaching Association), του EMCC (European Mentoring & Coaching Council) & του ICF (International Coaching Federation).

Το 2019 και το 2021 βραβεύτηκε ως «Best Marketing Consultant» στα βραβεία Franchise για την προσφορά του στον κλάδο. Ακόμα, επιμελείται και παρουσιάζει την τηλεοπτική θεματική εκπομπή «Marketing in Practice» που προβάλλεται από το 2014 στο Attica TV/SBC TV και δέκα ακόμα περιφερειακούς σταθμούς στην Ελλάδα. Τέλος, τα marketing podcasts του φιλοξενούνται στην Athens Voice.