Περισσότεροι από 1 στους 4 καταναλωτές συνεργάζονται με νεοτράπεζες

    Από: Startup Team

Ζεστή την ανάσα του ανταγωνισμού από τον κλάδο της χρηματοοικονομικής τεχνολογίας (fintech) νιώθει, πλέον, ο χρηματοπιστωτικός τομέας με τις λεγόμενες νεοτράπεζες να δημιουργούν νέα δεδομένα στον τραπεζικό κλάδο. Σήμερα, περισσότεροι από ένας στους τέσσερις καταναλωτές παγκοσμίως (27%) συνεργάζονται με νεοτράπεζες. Μάλιστα, σχεδόν ένας στους τρεις πελάτες τους είναι ηλικίας άνω των 55 ετών.

Οι “νεοτράπεζες” είναι εταιρείες, κυρίως από τον κλάδο της τεχνολογίας, που παρέχουν χρηματοοικονομικές υπηρεσίες ανεξάρτητα από το αν κατέχουν τραπεζικές άδειες, συμπεριλαμβανομένων FinTechs, πλατφορμών ηλεκτρονικών πληρωμών, εφαρμογών αποταμίευσης και επενδύσεων.

“Για να αντιμετωπίσουν τον αναδυόμενο ανταγωνισμό, οι παραδοσιακές τράπεζες θα πρέπει να αντιδράσουν άμεσα, δημιουργώντας νέα δυναμικά επιχειρηματικά μοντέλα, που θα ανταποκρίνονται στις σημερινές και μελλοντικές ανάγκες των καταναλωτών”, διαπιστώνει η έρευνα της ΕΥ. Σύμφωνα με τα ευρήματά της, τα καταθετικά προϊόντα και οι ψηφιακές πληρωμές είναι τα ισχυρά “όπλα” των νεοτραπεζών.

Σύμφωνα με την έρευνα (NextWave Global Consumer Banking Survey), οι παραδοσιακές τράπεζες εξακολουθούν να κυριαρχούν ως προς τη διατήρηση της βασικής χρηματοοικονομικής σχέσης με τους καταναλωτές, αλλά το μερίδιό τους συρρικνώνεται προς όφελος των “νεοτραπεζών”.

“Η ταχύτητα της στροφής προς τις νεοτράπεζες, σε όλες τις ηλικιακές ομάδες και γεωγραφικές περιοχές, θα έπρεπε να προβληματίζει τις παραδοσιακές τράπεζες”, τονίζει η έρευνα, που καταγράφει τις απόψεις 12.000 καταναλωτών από 14 ανεπτυγμένες και αναδυόμενες οικονομίες σε ολόκληρο τον κόσμο.

Κάνουν θραύση στην Ασία
Το ποσοστό διείσδυσης των neobanks περιορίζεται στο 19% στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ, αλλά φτάνει το 35% στην περιοχή Ασίας – Ειρηνικού. Πέρα από τις ΗΠΑ, μεταξύ των υπόλοιπων “ώριμων” αγορών, ο ρυθμός υιοθέτησης των νεοτραπεζών είναι υψηλότερος στη Γερμανία (20%), στην Κίνα (17%) και στο Χονγκ Κονγκ (14%), ενώ οι ρυθμοί είναι πολύ υψηλότεροι στις αναπτυσσόμενες αγορές, όπως η Ινδονησία (45%) και το Βιετνάμ (36%).

Η επιτυχία των νεοτραπεζών δεν περιορίζεται στις νεότερες ηλικίες. Ενώ το 37% των καταναλωτών που διατηρούν χρηματοοικονομική σχέση με νεοτράπεζες προέρχονται από την ηλικιακή ομάδα 18-34, ένα σημαντικό 27% είναι άνω των 55 ετών.

Διαβάστε περισσότερα στο sepe.gr