3 συμβουλές από την PayPal για να αναπτύξετε την επιχείρησή σας το 2022

    Από: Startup Team

Πως να αυξήσετε το πελατολόγιό σας και να αναπτύξετε δυναμικά τη freelance επιχείρησή σας το 2022: 3 συμβουλές από την PayPal

Ο κλάδος του freelancing αποτελεί έναν από τους ελάχιστους τομείς που δεν έχει επηρεαστεί σε μεγάλο βαθμό από την κρίση που προκλήθηκε από την πανδημία. Αντιθέτως, η εμφάνιση της COVID-19 έδωσε το έναυσμα σε πολλούς ανθρώπους να στραφούν προς την αυτοαπασχόληση, για την εύρεση οικονομικών ευκαιριών, για να γίνουν αφεντικά του εαυτού τους ή απλώς για να ξεφύγουν από το συμβατικό ωράριο εργασίας «9 με 5». Βέβαια, λόγω του αυξανόμενου ανταγωνισμού της εν λόγω αγοράς, οι ελεύθεροι επαγγελματίες καλούνται να καταβάλλουν επιπλέον προσπάθεια για να ξεχωρίζουν, παρέχοντας σταθερά ελκυστικές υπηρεσίες. Σήμερα, όλα έχουν να κάνουν με τις επαγγελματικές δεξιότητες, τη βέλτιστη παρουσία στο διαδίκτυο, την πολυγλωσσία και τη συνεργασία με τους κατάλληλους εταίρους. Το «κερασάκι στην τούρτα» είναι η επιμονή και η αντοχή σε βάθος χρόνου.

Η μεγάλη δυναμική επιβεβαιώνεται από τους αριθμούς

Κατά τους τελευταίους μήνες, η αγορά freelance έχει εκτιναχθεί στα ύψη, χωρίς μάλιστα να δείχνει σημάδια επιβράδυνσης. Με την πανδημία να επιβάλλει περιορισμούς στην κινητικότητα των εργαζομένων, παράλληλα με την τηλεργασία, το μοντέλο της αυτοαπασχόλησης φαίνεται να έχει γίνει ακόμη πιο δημοφιλές. Στις ΗΠΑ, σύμφωνα με την έκθεση ‘Freelance Forward’ της Upwork[1], τουλάχιστον 1 στους 3 Αμερικανούς εργάζεται ως freelancer και το ποσοστό των εργαζομένων που δεν είναι προσωρινοί ελεύθεροι επαγγελματίες αυξήθηκε από 33,8% το 2020 σε 35,0% το 2021.

Στην Ευρώπη διαφαίνεται μία παρόμοια τάση – το 2021, για παράδειγμα, πάνω από 22 εκατομμύρια εργαζόμενοι ήταν αυτοαπασχολούμενοι[2]. Το δεύτερο τρίμηνο του περασμένου έτους η Ελλάδα κατέγραψε το υψηλότερο ποσοστό αυτοαπασχολούμενων στη συνολική απασχόληση (28,2%) μεταξύ των κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ακολουθούμενη από την Ιταλία (19,8%) και την Πολωνία (17,9%)[3].

Τα τρία κλειδιά της επιτυχίας

Μεγαλύτερο ρίσκο, εντονότερος ανταγωνισμός, αλλά και υψηλότερη ανταμοιβή. Η τήρηση των ακόλουθων τριών χρυσών κανόνων δύναται κάλλιστα να βοηθήσει τους αυτοαπασχολούμενους να αποδείξουν την αξία τους και να διαπρέψουν στο ολοένα και πιο απαιτητικό freelance οικοσύστημα.

  1. Βελτιώστε στοχευμένα την online παρουσία σας

Η δημιουργία μίας εξειδικευμένης ιστοσελίδας, σε συνδυασμό με τα σχετικά επαγγελματικά προφίλ σε πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, είναι ένα από τα πρώτα πράγματα που πρέπει να λάβουν σοβαρά υπόψη τους οι ελεύθεροι επαγγελματίες, όταν στήνουν την επιχείρησή τους. Η κίνηση αυτή θα ενισχύσει την παρουσία τους στο διαδίκτυο, θα διευκολύνει την προσέλκυση περισσότερων δυνητικών πελατών και τη διατήρηση ενεργού πελατολογίου, και κυρίως θα βοηθήσει στην οικοδόμηση ενός ισχυρού προσωπικού brand και την εδραίωση της αξιοπιστίας του.

«Με τον κατάλληλα σχεδιασμένο προσωπικό τους ιστότοπο, οι ελεύθεροι επαγγελματίες αποκτούν μεγαλύτερη ελευθερία για να επιδείξουν τις δεξιότητες και την εμπειρία τους, δείγματα έργων που έχουν ολοκληρώσει, καθώς και διάφορες θετικές κριτικές ικανοποιημένων πελατών. Πρόκειται για ένα σημαντικό εργαλείο και συστατικό επιτυχίας που μπορεί να κάνει τη διαφορά και να αλλάξει τα πάντα, άπαξ και τους ενδιαφέρει να αξιοποιήσουν νέες προοπτικές και να ξεχωρίσουν από το πλήθος. Επιπλέον, η ύπαρξη και καλή διαχείριση των προσωπικών καναλιών επιτρέπει την ανάπτυξη της πελατειακής βάσης εκτός των freelance δικτύων και κοινοτήτων, γεγονός που παρέχει στους ελεύθερους επαγγελματίες μεγαλύτερη ανεξαρτησία και αυτάρκεια», εξηγεί ο Efi Dahan.

  1. Δοκιμάστε την δύναμη της πολυγλωσσίας

Ένας ψηφιακός χώρος χωρίς σύνορα παρέχει πρόσβαση σε εκατομμύρια πιθανούς πελάτες από όλο τον κόσμο. Για να επωφεληθούν από αυτήν την τεράστια ευκαιρία, οι ελεύθεροι επαγγελματίες χρειάζεται να προσεγγίσουν τους καταναλωτές, παρουσιάζοντας τις παρεχόμενες υπηρεσίες τους. Η γνώση ξένων γλωσσών και η ύπαρξη ενός πολύγλωσσου ιστότοπου θα συμβάλει αποτελεσματικά στην επέκταση του κοινού-στόχου. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε ότι σήμερα ομιλούν ελληνικά περίπου 13 εκατομμύρια άνθρωποι, κυρίως στην Ελλάδα και την Κύπρο, εκτός από τις διάφορες κοινότητες του απόδημου Ελληνισμού. Επομένως, οι ελληνόφωνοι αποτελούν μόλις το 0,16% του παγκόσμιου πληθυσμού. Αυτό σημαίνει ότι εάν κάποιος διατηρεί τα επιχειρηματικά του κανάλια μόνο στην ελληνική γλώσσα, περιορίζει έτσι σημαντικά τη δυνητική βάση πελατών.

Παράλληλα, με την προσθήκη αγγλικής έκδοσης της ιστοσελίδας, οι freelancers αποκτούν την ευκαιρία να προσεγγίσουν τουλάχιστον 1,35 δισεκατομμύρια αγγλόφωνους πελάτες παγκοσμίως. Και συμπεριλαμβάνοντας και άλλες δημοφιλείς γλώσσες, όπως τα ισπανικά ή τα γαλλικά, θα ήταν δυνατόν να αυξήσουν το κοινό τους κατά επιπλέον 543 και 267 εκατομμύρια πελάτες αντίστοιχα[4]. Κάθε έξτρα γλώσσα επεκτείνει, λοιπόν, την εμβέλεια των ελεύθερων επαγγελματιών και ανοίγει την πόρτα σε νέες αγορές και πελάτες.

Όταν σχεδιάζουν τα βήματα της διεθνούς επέκτασης, οι αυτοαπασχολούμενοι οφείλουν να εξετάζουν διαφορετικές επιλογές, αλλά και τις συγκεκριμένες αγορές, στις οποίες θα επιθυμούσαν να αναπτύξουν και να εδραιώσουν την παρουσία τους. Με δεδομένο ότι υπάρχουν μισθολογικές διαφορές από χώρα σε χώρα, ως ελεύθερος επαγγελματίας αξίζει ίσως να εστιάσετε σε όσες αγορές θα είναι ευκολότερο να κερδίσετε περισσότερα για τον ίδιο όγκο εργασίας. Δεν είναι διόλου απίθανο κάτι που θεωρείται ακριβό σε τοπικό επίπεδο, να είναι ιδιαίτερα προσιτό κάπου στο εξωτερικό.

  1. Συνεργαστείτε με έμπιστους συνεργάτες για να παραμείνετε συγκεντρωμένοι στο αντικείμενο της εργασίας σας

Διαθέτοντας ένα ευέλικτο πρόγραμμα εργασίας, είναι πολύ σημαντικό για τους ελεύθερους επαγγελματίες να διαχειρίζονται το χρόνο και τους πόρους τους με τον πλέον σωστό, πειθαρχημένο και αποτελεσματικό τρόπο. Ωστόσο, έχοντας ομολογουμένως πολλές έγνοιες στο κεφάλι τους που χρήζουν της προσοχής τους, καθώς έχουν αναλάβει την εποπτεία κάθε πτυχής της ανεξάρτητης επιχείρησής τους, δεν μοιάζει πάντοτε εύκολο να εστιάσουν σε ό,τι είναι πιο σημαντικό ή κερδοφόρο. Εδώ τίθεται το κρίσιμο ζήτημα των έμπιστων συνεργατών. Εξυπακούεται ότι η συνεργασία με αξιόπιστους συνεργάτες για λύσεις πληρωμών παρέχει στους freelancers μια σειρά από πρόσθετα και ιδιαίτερα χρήσιμα οφέλη.

«Στην PayPal, πιστεύουμε στη δύναμη της επονομαζόμενης ‘gig economy’, η οποία βασίζεται κυρίως σε διαδικτυακές πλατφόρμες. Η υπηρεσία που προσφέρουμε σε freelancers περιλαμβάνει δωρεάν και απλά στη χρήση πρότυπα ηλεκτρονικής τιμολόγησης, εξατομικευμένους συνδέσμους PayPal.Me που μπορούν να μοιραστούν με τους πελάτες τους μέσω γραπτών μηνυμάτων, email ή εφαρμογών ανταλλαγής μηνυμάτων, προκειμένου να λάβουν γρήγορα την αμοιβή τους, ενώ η Προστασία Πωλητή είναι διαθέσιμη στις συναλλαγές εκείνες που πληρούν τις ανάλογες προϋποθέσεις. Επιπλέον, οι αυτοαπασχολούμενοι εργαζόμενοι που κάνουν χρήση της PayPal αποκτούν πρόσβαση σε τουλάχιστον 400 εκατομμύρια χρήστες της εν λόγω κορυφαίας πλατφόρμας πληρωμών παγκοσμίως», υπογραμμίζει ο Efi Dahan.

Με την οικονομία της αυτοαπασχόλησης σε σταθερή άνοδο, το freelancing θα παραμείνει ένας άκρως ανταγωνιστικός χώρος και όσοι επιθυμούν να πετύχει η ατομική επιχείρησή τους, καλό είναι να θέτουν υψηλούς στόχους και να αναζητούν διαρκώς καινοτόμους -δημιουργικούς και ασφαλείς- τρόπους για να αναπτύξουν και να διευρύνουν τις δραστηριότητές τους. Ακολουθώντας ενδεικτικά τις τρεις προαναφερθείσες συμβουλές, οι ελεύθεροι επαγγελματίες θα είναι σε θέση να επωφεληθούν από τις ψηφιακές διασυνοριακές ευκαιρίες, να αποκτήσουν νέο αξιόλογο πελατολόγιο και να προάγουν την επιχείρησή τους στο επόμενο επίπεδο, με οδηγό την αξία της προσωπικής τους ταυτότητας και την ευημερία.

[1] Upwork, Freelance Forward Report, 2021

[2] Malt&BCG, Freelancing in Europe 2021

[3] Eurostat, Employment in detail – quarterly statistics, Nov 2021

[4] Statista – The most spoken languages worldwide in 2021

 

(in English)

How to acquire clients and grow your freelance business in 2022:

3 tips from PayPal

The freelancing industry is one of a few sectors that hasn’t been hugely affected by the pandemic-driven crisis. On the contrary, the onset of the COVID-19 made many people turn to such self-employment for economic opportunity, to become their own bosses or just to escape the corporate 9 to 5. But the increasing market competition requires freelancers to make extra effort to stand out and distinguish their offering. Today, it’s all about professional skills, online presence, multilingualism, and teaming up with the right business partners. A long-lasting persistence is the cherry on top.  

High potential confirmed by numbers

Within the last couple of months the freelance market has ballooned and it’s showing no signs of slowing down. With the pandemic placing restrictions on workers’ mobility, the model of self-employment has become even more attractive. In the U.S., according to the report ,,Freelance Forward’’ by Upwork,[1] over 1/3 of Americans work as a freelancer, and the share of workers who are non-temporary freelancers rose from 33.8% to 35.0% from 2020 to 2021.  

In Europe the trend is similar – in 2021, for instance, over 22 million workers were self-employed[2]. In the second quarter of last year Greece recorded the highest share of self-employed people in total employment (28.2%) among EU Member States, followed by Italy (19.8%) and Poland (17.9 %)[3].

The three keys to success

Higher stakes, more intense competition – but also higher reward. Following these three golden rules can help self-employed people succeed in a more and more demanding freelancer ecosystem.

  1. Polish up the online presence

Having a dedicated website and professional social media profiles is one of the first things freelancers should be thinking of when setting up their business. It will strengthen online presence and enable to reach more clients, but most importantly, it will help build the personal brand and establish credibility.

“With their own website, freelancers have more freedom to showcase their experience, projects they have completed or positive reviews. This could be a game-changer when it comes to attracting new prospects and standing out from the crowd. What’s more, having personal channels allows to develop the client base outside of freelance networks and communities, which provides such freelancer with more independence and self-sufficiency”, explains Efi Dahan.

 

  1. Test the power of being multilingual

A borderless digital space provides access to millions of potential clients from all over the world. To take advantage of this tremendous opportunity, freelancers need to reach the consumers with their offering. Knowing foreign languages and having a multilingual website will help to expand their target audience. To share an example – Greek is spoken today by at least 13 million people, principally in Greece and Cyprus. Therefore, Greek speakers comprise roughly only 0.16% of the world population. This means if one runs their business channels only in Greek, they significantly limit the potential client base.

Meanwhile, by adding an English version of website, freelancers open themselves to an opportunity of reaching around 1.35 billion English speakers worldwide. And with Spanish and French, they could increase their audience by a further 543 and 267 million clients respectively[4]. Each additional language extends freelancers’ reach and opens the door to new markets and customers.

When planning international expansion, self-employed workers need to consider different options and markets they’d like to build their presence in. Since countries have different wage rates, being a freelancer it might be worth to focus on those markets that will help to earn more for the same amount of work. One might be expensive locally, but affordable abroad.

 

  1. Collaborate with trusted partners to stay focused on the work

With a flexible working schedule, it’s very important for freelancers to manage their time and resources in the most efficient way possible. However, with so many things they need to take care of when running their freelance business, focusing on what’s most important or profitable may not always be easy. This is where trusted partners come in. To share an example, collaborating with reliable payment partners can also provide freelancers with several additional benefits..

“At PayPal, we believe in the power of gig-based economy. Our offer for freelancers include free and simple to use invoicing templates, personalized PayPal.Me links they can share with their clients by text, email or messaging app to get paid quickly, and Seller Protection on eligible transactions. Moreover, self-employed workers using PayPal get access to over 400 million of our users globally”, highlights Efi Dahan.

With the freelance economy on the rise, freelancing will remain a highly competitive space and those who want their business to succeed need to think big and constantly look for new ways to grow their operations. Following the three tips mentioned above can help freelancers take advantage of digital cross-border opportunities, acquire new clients, and take their business to the next level.

 

[1] Upwork, Freelance Forward Report, 2021

[2] Malt&BCG, Freelancing in Europe 2021

[3] Eurostat, Employment in detail – quarterly statistics, Nov 2021

[4] Statista – The most spoken languages worldwide in 2021