Πόσο φιλόδοξους στόχους θέτετε;

    Από: Startup Team
Κάποιος είπε, σίγουρα όχι ο Αϊνστάιν στον οποίο αποδίδεται αλλά δεν έχει σημασία, ότι «Ο ορισμός της παράνοιας είναι να κάνεις το ίδιο πράγμα ξανά και ξανά περιμένοντας διαφορετικά αποτελέσματα». Πόσο φιλόδοξους στόχους μπορεί να θέσει μια επιχείρηση κατά τη διαδικασία μετασχηματισμού της; Πόσα χρήματα μπορεί να εξοικονομήσει από μια τέτοια διαδικασία; Ένα από τα πιο σημαντικά βήματα στον μετασχηματισμό μιας επιχείρησης είναι η επιλογή ενός οικονομικού στόχου. Αν γίνει σωστά, τότε η άσκηση αυτή θέτει τις βάσεις για ένα ολόκληρο πρόγραμμα, το οποίο ουσιαστικά αλλάζει τον τρόπο με τον οποίο σκέφτονται οι άνθρωποι και διευκολύνει τους ηγέτες να επιτύχουν το ακατόρθωτο. Εργαζόμενοι με κάποιες επιχειρήσεις τα τελευταία έξι χρόνια, οι ειδικοί της Mckinsey, εντοπίζουν τέσσερα βασικά διδάγματα που προκύπτουν από τη διαδικασία καθορισμού στόχων:
  1. Υπάρχουν πάντα περισσότερα χρήματα από όσα νομίζετε

Επανεξετάζοντας πρόσφατα 15 επιχειρήσεις με τις οποίες έχουν συνεργαστεί, οι άνθρωποι της Mckinsey συνέκριναν την πραγματική εξοικονόμηση πόρων που προέκυψε κατά την ολοκλήρωση της διαδικασίας μετασχηματισμού τους, με τα ποσά που οι διευθύνοντες των εταιρειών θεωρούσαν εφικτό ότι θα καταφέρουν να εξοικονομήσουν. Το αποτέλεσμα ήταν διαφωτιστικό. Κατά μέσο όρο, οι επιχειρήσεις πέτυχαν 2,7 φορές περισσότερη εξοικονόμηση από ό, τι θεωρούσαν πιθανό τα υψηλόβαθμα στελέχη τους, όταν ο μετασχηματισμός ήταν σε πλήρη εξέλιξη. Σε μια βιομηχανική εταιρεία, το αποτέλεσμα ήταν 4,7 φορές μεγαλύτερο από τον αρχικό στόχο, που ήταν 50 εκατομμύρια δολάρια!

Η επιχείρηση αυτή δεν αποτελούσε εξαίρεση. Πολλές ομάδες διοίκησης είναι αιχμάλωτες του παρελθόντος, όντας περισσότερο διατεθειμένες να επιστρέψουν στην άνεση της  παλιάς ρουτίνας, αντί να προχωρήσουν μπροστά, προς τη δυνατότητα να κάνουν τα πράγματα διαφορετικά.

Διαβάστε όλο το άρθρο στο reporter.gr
*Του Πάνου Τσαγκαράκη