Steven Galanis (Cameo): Ο Έλληνας που ενώνει τους σελέμπριτις με τους φανς τους

    Από: Startup Team

Θα μπορούσατε να φανταστείτε τον αγαπημένο σας τραγουδιστή, τον ηθοποιό που ερωτευτήκατε στα εφηβικά σας χρόνια ή τον αθλητή που θαυμάζετε να σας απευθύνονται σε ένα βίντεο, που έχουν φτιάξει μόνο για εσάς; Ο Ελληνοαμερικανός επιχειρηματίας Στίβεν Γαλάνης όχι μόνο το σκέφτηκε, αλλά και το έκανε πραγματικότητα, ιδρύοντας την Cameo – μία startup που γεννήθηκε  το 2016 και σήμερα είναι ήδη ένας «μονόκερως» με κεφαλαιοποίηση άνω του 1 δισ. δολ.

H Cameo είναι ένα online marketplace (διαθέσιμο και σε app) που συνδέει απευθείας τους  fans με περισσότερους από 40 χιλιάδες ηθοποιούς, αθλητές, μουσικούς και άλλα διάσημα  πρόσωπα. Κάθε χρήστης μπορεί να παραγγείλει εξατομικευμένα βίντεο ή μηνύματα από αυτούς  ως «δώρο» για ξεχωριστές περιστάσεις, πληρώνοντας από μικροποσά έως και 2.500 δολάρια.

Το 2021 ήταν έτος – σταθμός για την εταιρεία, αφού εξασφάλισε χρηματοδότηση  ύψους 100 εκατ. δολ., διπλασίασε σχεδόν τους εργαζόμενους του, και έφτασε τα 100  εκατ. δολ. σε πωλήσεις. Ο Στίβεν Γαλάνης μίλησε στο Outliers, το podcast της Endeavor με media partner το moneyreview.gr και μοιράστηκε χρήσιμες συμβουλές για νέους επιχειρηματίες, που ο ίδιος έμαθε από μικρός στο Σικάγο.

 

Ένας «Σπαρτιάτης» στις ΗΠΑ 

Ο Στίβεν, που μεγάλωσε στο Σικάγο και μένει πλέον μόνιμα στο Μαιάμι, δεν μιλάει ελληνικά, αλλά γνωρίζει καλά την Ελλάδα. Με τον πατέρα του να κατάγεται από τη Σπάρτη και τη μητέρα του να έχει ρίζες από την Τριπόλη επισκεπτόταν κάθε καλοκαίρι από μικρός τη χώρα μας, για να δει τον παππού και τη γιαγιά του. Αυτοί του έμαθαν να αγαπά και την Ιστορία, στην οποία αφιέρωσε και τις σπουδές του.

Τα πρώτα του επαγγελματικά βήματα τα έκανε ως trader οψιόν στη Wall Street. Εργάστηκε για 5 χρόνια σε αυτή τη θέση, χωρίς να είναι κάτι που του προσφέρει ουσιαστική ικανοποίηση και χαρά. Έτσι δοκίμασε και την είσοδό του στο επιχειρείν με την εταιρεία παραγωγής ταινιών Sparta Entertainment. Εκεί ανακάλυψε πόσο καλός ήταν στο να συγκεντρώνει κεφάλαια, αφού εξασφάλισε μέσα σε μία ημέρα 1 εκατ. δολ. για ένα remake του Baywatch, που ο ίδιος μας προτρέπει «να μην δείτε ποτέ».

 

Η εμπειρία του LinkedIn

Τις βάσεις για τα όσα πέτυχε αργότερα, ωστόσο, έθεσε η εργασιακή εμπειρία του στο LinkedIN. «Δεν θα ξεχάσω ποτέ την πρώτη μέρα μου εκεί» τονίζει. Όταν υποδέχθηκε ο υπεύθυνος τους νέους εργαζομένους είπε: «Καλωσήρθατε. Σε δύο χρόνια κανείς από εσάς δεν θα κάνει αυτό για το οποίο σας προσλάβαμε σήμερα. Αυτό το γνωρίζουμε και το στηρίζουμε. Σκεφτείτε λοιπόν ποια είναι η δουλειά – όνειρο που θέλετε να κάνετε και βρείτε κάποιον καλύτερο να σας αντικαταστήσει στη σημερινή σας θέση». Η κουλτούρα αυτή του να προωθείς την καριέρα των υπαλλήλων, να τους δίνεις κίνητρο για προαγωγή, είναι μαγική, σχολιάζει και αυτή τη νοοτροπία θέλει και ο ίδιος να υιοθετήσει στην Cameo.

 

O «καταφερτζής», ο χάκερ και ο χίπστερ

Ο  Στίβεν έχει αναγνωριστεί σήμερα ως  ένας από τους« Κορυφαίους Καινοτόμους του Χόλυγουντ» το έτος 2020 από το The Hollywood  Reporter, είναι βραβευμένος στο «40 Under 40» από το Crain’s Chicago Business και έχει αποσπάσει τον τίτλο «Innovator of the  Year (B2C)» του Chicago Inno. Ποιο είναι το κυριότερο προσόν του; Το να προσεγγίζει τους κατάλληλους ανθρώπους, να τους προωθεί μία ιδέα και να τους πείθει. Είχε το χάρισμα από μικρός για αυτό και είχε κερδίσει το παρατσούκλι «ο δήμαρχος» από το νηπιαγωγείο.

Οι συνιδρυτές του, Μάρτιν Μπλένκοου και Ντέβον Τάουνσεντ, είναι πολύ διαφορετικοί, έχουν άλλα χαρίσματα. Και αυτό, όπως επισημαίνει, είναι απολύτως αναγκαίο για να πετύχει μία ομάδα.

Μία ιδρυτική ομάδα χρειάζεται τρεις τύπους: τον hustler (δηλαδή τον «καταφερτζή»), τον hacker και τον hipster. Ο πρώτος θα «πουλήσει» την ιδέα και θα δημιουργήσει τον απαιτούμενο ενθουσιασμό. Ο δεύτερος θα βρει τον νέο, καινοτόμο τρόπο να αξιοποιήσεις υφιστάμενα συστήματα για να αποκτήσεις στρατηγικό πλεονέκτημα. Και τον τρίτο τον χρειάζεσαι για να ξέρεις τι θα είναι cool στο μέλλον.  Οι τρεις ιδρυτές της Cameo ανταποκρίνονται ακριβώς σε αυτήν την περιγραφή.

 

Τα 5 συστατικά της επιτυχίας

Ερωτηθείς τι είναι αυτό που χρειάζεται μία εταιρεία για να οδηγηθεί στην επιτυχία, ο Στίβεν Γαλάνης επιλέγει να μεταφέρει τη συμβουλή που έλαβε και ο ίδιος από τον θρυλικό επενδυτή, Κλάινερ Πέρκινς. Εκείνος λοιπόν του είχε εξηγήσει πως είναι απαραίτητα 5 στοιχεία:

1) Να έχεις ένα προϊόν για το οποίο υπάρχει ζήτηση και να απευθυνθείς στην κατάλληλη αγορά.

2) Να έχεις μία world class διευθυντική ομάδα: Τα κορυφαία στελέχη πρέπει όχι μόνο να μπορούν να ανταποκριθούν τα ίδια στον οξύ ανταγωνισμό, αλλά και να χτίζουν τους επόμενους ηγέτες, να προσλαμβάνουν ανθρώπους που είναι καλύτεροι από αυτούς σε κάποια πράγματα.

3) Να γνωρίζουν και να κατανοούν όλοι στην εταιρεία το όραμα και τις αξίες της.

4)Αφοσίωση των υπαλλήλων: Πρέπει όλοι να έχουν τον κίνητρο να δίνουν τον καλύτερό τους εαυτό.

5) Χρηματοδότηση: Να μπορείς να αντλήσεις τα απαραίτητα για την ανάπτυξή σου κεφάλαια. 

 

Το κείμενο αναρτήθηκε στο moneyreview.gr