Think [outside] about the box!

    Από: Θέμης Σαρανταένας

Κατευθύνσεις για να ξεχωρίσουν οι συσκευασίες των προϊόντων σας.

Πριν από τη νέα κάμερα με τον υπερευρυγώνιο φακό στα 12 megapixel ενός κινητού τηλεφώνου, τελευταίας τεχνολογίας. Πριν από την οθόνη 6,7 ιντσών. Πριν από τη λειτουργία αντίστροφης ασύρματης φόρτισης. Πριν από τον πανίσχυρο, εξαπύρηνο επεξεργαστή με την αρχιτεκτονική 5 νανομέτρων. Πριν από όλα αυτά, υπάρχει κάτι πολύ πιο ταπεινό, αλλά εξαιρετικά σημαντικό.

Το κουτί.

Η συσκευασία ενός προϊόντος στις μέρες μας παίζει τεράστιο ρόλο είτε πρόκειται για ένα κινητό 5G τελευταίας γενιάς όπως το παραπάνω (hint: έχει σήμα ένα δαγκωμένο φρούτο) είτε για ένα μπουκάλι άγριο χαρουπόμελο που αντικαθιστά τη ζάχαρη στον καφέ και το τσάι. Δείτε περισσότερα στο άρθρο μου που ακολουθεί.

 

Και η συσκευασία έχει στρατηγική

Επενδύσατε μήνες, ίσως και χρόνια για ένα νέο προϊόν που θεωρείτε ότι έχει potential. Θα το βάζατε στο πρώτο κουτί που θα σας φέρει το marketing – ή ακόμη χειρότερα η 15χρονη Tik-Toker κόρη σας; Όχι, το νέο, βιολογικό χρυσαφένιο ελαιόλαδο που θέλετε να λανσάρετε δεν μπορεί να μπει σε ροζ κουτί με 3D καρδούλες, σαν αυτές που βγάζει το Viber.

Η πολυτέλεια θα χρειαστεί πολυτελή συσκευασία αλλά το οικολογικό προϊόν θα χρειαστεί οικολογική συσκευασία. Σας ζητώ να μην παρασυρθείτε από φανταχτερά χρώματα, γυαλιστερά κουτιά, χρυσοτυπίες κλπ. Σκεφθείτε ότι η συσκευασία για το προϊόν σας είναι ό,τι και τα ρούχα για τον άνθρωπο. Και ακριβώς όπως δεν μπορούν όλοι οι άνθρωποι να “υποστηρίξουν” κάποια ρούχα, δεν μπορούν και όλα τα προϊόντα να υποστηρίξουν κάποιες συσκευασίες.

 

Χρωματικοί κώδικες

Έχετε ακούσει για τις τηλεοράσεις με τα 16 εκατομμύρια χρώματα; Υπάρχουν και τα ράφια των καταστημάτων που ίσως να έχουν και παραπάνω. Σε μία πραγματική θάλασσα όλων των πιθανών χρωμάτων και αποχρώσεων, θα πρέπει να επενδύσετε στον χρωματικό, οικογενειακό κώδικα των προϊόντων σας. Εάν είσαστε για παράδειγμα ραδιοφωνικός σταθμός που λέγεται Red FM, είναι περίεργο να στέλνετε δώρα στους ακροατές σας, σε πράσινα κουτιά.

Η κάθε κατηγορία έχει τους δικούς της κώδικες και δεν είναι τυχαίο. Τα θαλασσινά προϊόντα ταιριάζουν καλύτερα σε συσκευασίες χρωμάτων της θάλασσας και τα υπόλοιπα τρόφιμα σε λογικές κόκκινου, πράσινου ή γήινου. Θα σας συμβούλευα να σκεφθείτε “μέσα στο κουτί” όσον αφορά τα χρώματα του κουτιού σας – αφήστε τους πειραματισμούς για κάτι άλλο.

 

Πινελιές

Δεν είναι τυχαία η χρήση της λέξης “πινελιές” σε ό,τι αφορά τον προσωπικό χαρακτήρα ενός project. Όμως, όσον αφορά τις συσκευασίες, σας, βάλτε, κυριολεκτικά, χρωματικές πινελιές σε ό,τι προσφέρετε. Για παράδειγμα, το εσωτερικό της συσκευασίας σας δεν είναι ανάγκη να έχει το ίδιο χρώμα με το εξωτερικό. Δύο χρώματα που έρχονται σε έντονο κοντράστ μπορεί να κάνουν μία πολύ ενδιαφέρουσα σύνθεση στο μάτι.

Από εκεί και πέρα, συμπληρωματικά στοιχεία της συσκευασίας όπως κορδέλες ή ταινίες μπορούν να δώσουν την πικάντικη χρωματική πινελιά που στο τέλος θα γείρει την πλάστιγγα στο μυαλό του καταναλωτή υπέρ του προϊόντος σας. Κερδίστε τους με το χρώμα.

 

Beautification

Όπως οι άνθρωποι, έτσι και τα προϊόντα δεν είναι πάντοτε πανέμορφα, κάθε στιγμή της ημέρας και της νύχτας. Ένα μοντέλο, ακόμη και super model, δεν θα φωτογραφηθεί τη στιγμή που ξυπνάει με τα μαλλιά του ταλαιπωρημένα. Αυτό ισχύει και για το προϊόν σας! Πάντα χρειάζεται ειδική μεταχείριση όταν απεικονίζεται επί της συσκευασίας.

Πέρα από έναν εξαιρετικό φωτογράφο, πολλές φορές θα χρειαστούν και άλλοι συντελεστές. Ένας food stylist είναι υπεραπαραίτητος εάν δραστηριοποιήστε στο food industry. Ένας 3D illustrator είναι, για πάρα πολλά προϊόντα, επίσης απαραίτητος, εάν δεν θέλετε να είστε ο “φτωχός συγγενής” στο ράφι – και στις πωλήσεις.

In order to sell… beautify.

 

Extra στοιχεία στο packaging

Είναι ωραίο, όταν σου έρχονται μέσα σε μια ποιοτική, ντιζαϊνάτη μαύρη συσκευασία τα σαπούνια μίας εκ των πιο αριστοκρατικών βελγικών σαπωνοποιιών στον κόσμο, να ανακαλύπτεις και ένα μικρό σαπουνάκι δώρο. Προσπαθήστε να αξιοποιήσετε τα extra στοιχεία μίας συσκευασίας. Ένα σύντομο ευχαριστήριο σημείωμα, ένα δείγμα, ακόμη και ένα σοκολατάκι μπορεί να κάνουν τη διαφορά!

 

Επενδύστε σε packaging που αντέχει

Ναι, είναι πιο ακριβό να συσκευάζετε σε ένα ανθεκτικό packaging. Ωστόσο, θα βοηθήσει τον πελάτη σας να επανασυσκευάσει το προϊόν σας αν χρειαστεί και, ακόμη και αν δεν το κάνει, θα κρατήσει κατά πάσα πιθανότητα μία ανθεκτική συσκευασία για άλλες χρήσεις. Και κάθε φορά που θα τη βλέπει, η φήμη σας και το καλό σας όνομα δεν θα είναι μόνο εντυπωμένα στο κουτί σας, αλλά και στο μυαλό του.

από: Θέμης Σαρανταένας

Ο Θέμης Σαρανταένας είναι Πιστοποιημένος Σύμβουλος Μάρκετινγκ και Ανάπτυξης Επιχειρήσεων & Επιχειρηματιών (ως Senior Marketing Consultant από τον Σύνδεσμο Εταιρειών Συμβούλων Μάνατζμεντ Ελλάδος βάσει του Προτύπου ΕΝ ISO / IEC17024:2012) στην Ελλάδα και στην Κύπρο (www.marketingconsultant.gr & www.marketingconsultant.com.cy) και ασχολείται ενεργά στο χώρο τα τελευταία δέκα οκτώ χρόνια. Εργάστηκε για πολλά χρόνια στην L’Oreal Hellas σε θέσεις επικοινωνιακού και εμπορικού μάρκετινγκ σε μάρκες με τις περισσότερες πωλήσεις όπως: Biotherm (Homme), L’ Oreal Professionnel, Lancοme και τη νέα μάρκα για την Ελλάδα Kiehl’s. Με την πολυετή εμπειρία του έχει εξειδικευτεί στην ψυχολογία του καταναλωτή και αναγνωρίζει τους μηχανισμούς για την εμπλοκή του στη διάδραση της πώλησης με μεγαλύτερη επιτυχία. Σήμερα ειδικεύεται στην ανάπτυξη των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων με πλούσιο πελατολόγιο από πολλούς και διαφορετικούς κλάδους. Ακόμα, εκπαιδεύει στελέχη και ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων με Σεμινάρια Μάρκετινγκ και Επιχειρηματικών ∆εξιοτήτων (Soft Skills). Παράλληλα, είναι εκπαιδευμένος Business & Personal Coach, μέλος του HCA (Hellenic Coaching Association), του EMCC (European Mentoring & Coaching Council) & του ICF (International Coaching Federation).

Το 2019 και το 2021 βραβεύτηκε ως «Best Marketing Consultant» στα βραβεία Franchise για την προσφορά του στον κλάδο. Ακόμα, επιμελείται και παρουσιάζει την τηλεοπτική θεματική εκπομπή «Marketing in Practice» που προβάλλεται από το 2014 στο Attica TV/SBC TV και δέκα ακόμα περιφερειακούς σταθμούς στην Ελλάδα. Τέλος, τα marketing podcasts του φιλοξενούνται στην Athens Voice.