Τρεις κι ο [κούκος] blogger;

    Από: Θέμης Σαρανταένας

Το blog της επιχείρησης! Το σκεφτόσασταν μήνες ή και χρόνια, αλλά δεν προλαβαίνατε. Το αναβάλλατε συνεχώς. Μέχρι που, επιτέλους, κάποια στιγμή το πήρατε απόφαση και το φτιάξατε. Και γράψατε και το πρώτο σας blog article. Συγχαρητήρια! Ας δούμε και τα αποτελέσματα τώρα.

Επισκέπτες: Τρεις και συγκεκριμένα, η γυναίκα σας ή ο άντρας σας, η κόρη σας (ο γιος απαξίωσε) και το δεξί σας χέρι στην επιχείρηση (πιθανόν και από ευγένεια). Δηλαδή, τρεις κι ο κούκος, ή μάλλον τρεις κι ο blogger. Μήπως… κάτι δεν έχετε κάνει σωστά; Δείτε παρακάτω tips για να διαβάζει το κοινό στόχος σας, το blog και τα άρθρα σας.

Είναι blog, δεν είναι ιατρικό ανακοινωθέν

Εάν έχετε μία αλυσίδα κομμωτηρίων, ΔΕΝ υπάρχει λόγος, πιστέψτε με, να γράψετε για το πόσο κοντά ή μακριά είμαστε στο εμβόλιο του COVID ούτε εάν το εμβόλιο της AstraZeneca και του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης υπερέχει έναντι των άλλων. Οι πελάτες σας ενημερώνονται από άλλα, πιο σχετικά blogs, portals και sites.

Είναι blog, δεν είναι last year

Προσπαθήστε να συνδυάσετε την επικαιρότητα με το brand σας. Για να συνεχίσουμε με το παραπάνω παράδειγμα της πολύπαθης αλυσίδας κομμωτηρίων: εν μέσω lockdown, δεν θα είχε ενδιαφέρον ένα blog article για τις ρίζες που βγαίνουν πλέον multicolor ή ακόμη χειρότερα, κάτασπρες; Φυσικά και θα είχε – και θα απογείωνε το blog του κομμωτηρίου!

Είναι blog, δεν είναι ποιητική ανθολογία

Αν το blog σας δεν έχει ειρμό και λογική σειρά, αν είναι απλά “ατάκτως ερριμμένες” σκέψεις, ίσως να είναι καλό για κάποια ποιητική ανθολογία, αλλά όχι για τους πελάτες σας. Η ανάγνωση από οποιονδήποτε πελάτη του blog σας είναι ένα άλμα πίστης (leap of faith) από την πλευρά του. Μη το δυσκολεύετε κι άλλο.

Είναι blog, δεν είναι σεντόνι

Εάν εμπορεύεστε δομικά υλικά, δεν χρειάζεται να γράψετε ένα κομμάτι 12.000 λέξεων για την πατητή τσιμεντοκονία – είναι σίγουρο ότι θα την πατήσετε. Ο σύγχρονος online αναγνώστης έχει αλλεργία σε οτιδήποτε ξεπερνά τη μισή με μία περίπου σελίδα Α4 – δηλαδή 300 με 500 λέξεις.

Είναι blog, δεν είναι σκονάκι

Τι εννοώ; Θυμάστε στο σχολείο, όπου κάποιοι μαθητές (προς Θεού ποτέ εσείς!), συλλαμβάνονταν με το “σκονάκι” από την καθηγήτρια; Ένα κομμάτι χαρτί με μικροσκοπικά, δυσανάγνωστα γράμματα; Η εμφάνιση του blog σας, και στην πραγματικότητα, η εμφάνιση οποιουδήποτε κειμένου online παίζει τεράστιο ρόλο.

Καθώς όλο και περισσότεροι άνθρωποι χρησιμοποιούν το smartphone τους για να μπαίνουν στο Internet, η ανάγνωση κειμένου πρέπει να είναι μία απλή και ευχάριστη εμπειρία. Μην χρησιμοποιείτε “δύσκολες” γραμματοσειρές (και ποτέ “παιδικές”), παραγραφοποιήστε το κείμενό σας και βάλτε, όπου χρειάζεται, bullet points.

Έτσι, η ανάγνωση του blog σας θα γίνει μία ευχάριστη εμπειρία – όπως η ανάγνωση αυτού του άρθρου!

Είναι blog, δεν είναι για όλους

Εννοώ για όλους, όσον αφορά τη συγγραφή του. Εάν απλά “δεν το έχετε”, παραδεχθείτε το και μην το κουράζετε. Είναι σίγουρος ότι θα κουραστείτε και εσείς και το κοινό σας!

από: Θέμης Σαρανταένας

Ο Θέμης Σαρανταένας είναι Πιστοποιημένος Σύμβουλος Μάρκετινγκ και Ανάπτυξης Επιχειρήσεων & Επιχειρηματιών (ως Senior Marketing Consultant από τον Σύνδεσμο Εταιρειών Συμβούλων Μάνατζμεντ Ελλάδος βάσει του Προτύπου ΕΝ ISO / IEC17024:2012) στην Ελλάδα και στην Κύπρο (www.marketingconsultant.gr & www.marketingconsultant.com.cy) και ασχολείται ενεργά στο χώρο τα τελευταία δέκα οκτώ χρόνια. Εργάστηκε για πολλά χρόνια στην L’Oreal Hellas σε θέσεις επικοινωνιακού και εμπορικού μάρκετινγκ σε μάρκες με τις περισσότερες πωλήσεις όπως: Biotherm (Homme), L’ Oreal Professionnel, Lancοme και τη νέα μάρκα για την Ελλάδα Kiehl’s. Με την πολυετή εμπειρία του έχει εξειδικευτεί στην ψυχολογία του καταναλωτή και αναγνωρίζει τους μηχανισμούς για την εμπλοκή του στη διάδραση της πώλησης με μεγαλύτερη επιτυχία. Σήμερα ειδικεύεται στην ανάπτυξη των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων με πλούσιο πελατολόγιο από πολλούς και διαφορετικούς κλάδους. Ακόμα, εκπαιδεύει στελέχη και ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων με Σεμινάρια Μάρκετινγκ και Επιχειρηματικών ∆εξιοτήτων (Soft Skills). Παράλληλα, είναι εκπαιδευμένος Business & Personal Coach, μέλος του HCA (Hellenic Coaching Association), του EMCC (European Mentoring & Coaching Council) & του ICF (International Coaching Federation). Τέλος, επιμελείται και παρουσιάζει την τηλεοπτική θεματική εκπομπή «Marketing in Practice» που προβάλλεται εδώ και 4 τηλεοπτικές σεζόν στο Attica TV / SBC TV και 10 ακόμα περιφερειακούς σταθμούς στην Ελλάδα, καθώς και την επιχειρηματική ραδιοφωνική εκπομπή «Marketing on the GO» που μεταδίδεται ζωντανά κάθε Σάββατο 14.00-16.00 στον Amagi Radio.