Neolaia.gr - Γιώργος Γκριτζάλας

Οι νέοι μπορούμε να αλλάξουμε τη χώρα, αγνοώντας την. Ας σταματήσουμε να περιμένουμε πράγματα από το κράτος, αφού έτσι κι αλλιώς το μόνο που έχει να μας προσφέρει είναι... προβλήματα. Όσοι έχουμε αποφασίσει να μείνουμε στην Ελλάδα και να το παλέψουμε...


Δημοσίευση : 2013-01-25

Μεταπτυχιακός φοιτητής στο τμήμα Μάρκετινγκ & Επικοινωνίας με Νέες Τεχνολογίες της ΑΣΟΕΕ, είναι Business Development Partner του neolaia.gr από το 2009 όταν και έγινε το merge με το τότε blog του, το foititakos.gr. Παράλληλα, εργάζεται ως Head of Digital στην εταιρία επικοινωνίας αία* Relate, προερχόμενος από σύμβουλος social media της Sony Music Entertainment Greece.

Πως προέκυψε η ιδέα του neolaia.gr; Τι ήταν αυτό που σας έκανε να δημιουργήσετε ένα site θεμάτων που αφορούν όλους τους νέους;

Το neolaia.gr ξεκίνησε από το Νικόλα Μπαρδάκη ένα βράδυ του 2007, όταν και ήρθε στην κατοχή του το συγκεκριμένο domain. Η μεταστροφή του neolaia.gr από ένα πιο προσωπικό blog/χρονογράφημα από μεριάς Νικόλα σε ένα πιο μαζικό online περιοδικό για νέους, έγινε στα μέσα περίπου του 2010, ένα χρόνο μετά την "ένωση" του neolaia.gr με το μέχρι τότε blog μου, foititakos.gr. Ο συγκερασμός της θεματολογίας των δύο ιστοσελίδων οδήγησε στη σύνθεση του neolaia.gr όπως είναι σήμερα.

Ο χώρος της ειδησεογραφίας είναι πολύ ανταγωνιστικός, ποιο/ποια είναι αυτά τα στοιχεία που σας κάνουν να διαφέρετε από τους υπόλοιπους;

Αυτό που ξεχωρίζει το neolaia.gr από τα ειδησεογραφικά sites, είναι πως δεν ανταγωνίζεται σε αυτή την κατηγορία. Η κύρια θεματολογία της ιστοσελίδας είναι αυτή που σε άλλες ιστοσελίδες θα έμπαινε (αν έμπαινε) σε κάποια γωνίτσα κάτω δεξιά, με 3 γραμμές κείμενο. Επειδή όσοι είμαστε στο site το κάνουμε πιο πολύ επειδή το "γουστάρουμε" (για να μην το πω αλλιώς) και λιγότερο για οτιδήποτε άλλο, τα άρθρα που μπαίνουν είναι προϊόν αρκετών ωρών "χαζοσερφαρίσματος" στο web. Αυτό όμως που πραγματικά δίνει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στο neolaia.gr είναι οι χιλιάδες αναγνώστες του. Όσο κλισέ κι αν ακούγεται, νομίζω πως κανένα άλλο ελληνικό site δεν έχει την ευτυχία να παίρνει τόσα πολλά άρθρα ειδικού ενδιαφέροντος από το κοινό του. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, είναι η βραδιά καταμέτρησης των αποτελεσμάτων των φοιτητικών εκλογών. Έχουμε τη χαρά να λαμβάνουμε σε ζωντανό χρόνο τα αποτελέσματα από τους ίδιους τους φοιτητές που θέλουν να ενημερώσουν το κοινό όλης της χώρας για το τι έγινε στη σχολή τους. Αν στην εποχή της πληροφορίας δεν είναι δύναμη η ειλικρινής δημοσιογραφία των πολιτών, τότε ποια είναι;

Το neolaia.gr από την ονομασία του και μόνο, φαίνεται ότι αναφέρεστε στους νέους. Υπάρχουν αναγνώστες άλλων ηλικιών;Αν ναι τι είναι αυτό που τους κεντρίζει το ενδιαφέρον κατά τη γνώμη σας;

Το 70% του κοινού της ιστοσελίδας είναι στην ηλικία 18-34, ενώ ένα ακόμη 10-15% είναι στην ηλικία των 13-17. Αυτό που κεντρίζει το ενδιαφέρον άλλων ηλικιών, δεν είναι κάτι συγκεκριμένο. Από παρατήρηση συμπεριφοράς των επισκεπτών βλέπουμε πως όσοι μπαίνουν από άλλα ηλικιακά target groups συμπεριφέρονται όπως οι νεώτεροι στο site, άρα υποθέτουμε πως απλά νιώθουν νέοι! Αν υπήρχε κάτι συγκεκριμένο που κέντριζε το ενδιαφέρον άλλων ηλικιών, να είστε σίγουροι πως θα το είχαμε αφαιρέσει από το site!!

Στο site σας βλέπουμε 4 μεγάλες κατηγορίες θεμάτων κοινωνία,εκπαίδευση,ψυχαγωγία,τεχνολογία.

Ακριβώς! Αυτές τις "γονικές κατηγορίες" είχαμε αξιολογήσει ως κύριους πυλώνες ενδιαφέροντος για τους νέους πίσω στο 2009 που ξεκίνησε το τελευταίο μεγάλο redesign της ιστοσελίδας. Αν μας ρωτάτε σήμερα αν πιστεύουμε πως κάναμε καλά τότε ή όχι, θα πω πως η επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας η οποία έχει πενταπλασιαστεί από τότε, μάλλον μας δικαιώνει, αλλά αν κάναμε redesign αύριο, θα ξαναβάζαμε όλο το site υπό συζήτηση. Όταν πάψουμε να πειραματιζόμαστε, θα σημαίνει πως έχουμε γεράσει αρκετά και θα πρέπει να αλλάξουμε ασχολία!

Έχετε και διαδικτυακό ραδιόφωνο. Αναφέρετε “Προγραμμάτισε μια εκπομπή και παίξε εσύ.”. Παρέχετε λοιπόν σε όλους τη δυνατότητα να ακουστούν;Πως προέκυψε αυτή η ιδέα;

Μερικές φορές κάποια πράγματα είναι γραφτό να συμβούν. Έτυχε να ακούσω την παρουσίαση της πλατφόρμας του Radiojar σε ένα Open Coffee πριν από περίπου 2 χρόνια και μου φάνηκε αρκετά ενδιαφέρουσα. Με την πλατφόρμα αυτή, ο κάθε χρήστης μπορεί να κάνει τη δική του εκπομπή στο σύννεφο, με το μόνο που χρειάζεται να είναι ένας υπολογιστής, ένα μικρόφωνο, ένα facebook account και μία σύνδεση στο διαδίκτυο! Κάναμε ένα ραντεβού με το Στάθη που ηγείται του Radiojar, ταιριάξαμε και σαν άνθρωποι (ιδιαίτερα ο Στάθης με το Νικόλα που τους χάνεις που τους βρίσκεις, όλο κάπου έξω είναι και πίνουν κρασιά, τώρα που το σκέφτομαι, μάλλον ασύμφορο είναι αυτό!) και φτάσαμε τώρα να έχουμε τοneolaia.gr/radio σα μία από τις leading σελίδες ολόκληρου του neolaia.gr, με πολλές εκπομπές, μεγάλη συμμετοχή του κόσμου και πολλές μα πάρα πολλές ώρες user generated content (aka εκπομπών!).

Δίνετε μεγάλο βάρος στις σπουδές εκτός των άλλων θεμάτων. Δέχεστε μηνύματα και έχετε μια άλλη εικόνα από το site, συνεχίζουν οι νέοι να έχουν έφεση προς την εκπαίδευση,είναι πιο έντονη ή όχι λόγω της οικονομικής συγκυρίας

Υπάρχει ένα παλιό ινδιάνικο ρητό (αστειεύομαι αλλά θα μπορούσε!) που λέει "Στην κρίση, επένδυσε στον εαυτό σου!". Ο κόσμος όντως ψάχνει για να αποκτήσει μεγαλύτερο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, να μάθει πράγματα και να διευρύνει τους ορίζοντές του. Οπότε ναι, οι σπουδές έχουν την τιμητική τους μέσα στην κρίση, ίσως όχι τόσο στη λογική του "σπουδάζω στο εξωτερικό" όπως ίσχυε πριν από μερικά χρόνια, αλλά περισσότερο με τη λογική του "εκπαιδεύομαι μέσα από ημερίδες/σεμινάρια/συνέδρια κτλ". Με αυτό σαν αφορμή λοιπόν, η ομάδα μας ξεκίνησε και ένα νέο project, ένα εντελώς δωρεάν newsletter ενημέρωσης για όλα τα ενεργά σεμινάρια, τοwww.paso.gr το οποίο και αξίζει να δοκιμάσετε!

Τι χρειάζεται ένας νέος σήμερα για να επιχειρήσει να κάνει κάτι δικό του, όπως ακριβώς εσείς;

Κουράγιο! Υπομονή και απόφαση πως έχει να φάει πολύ ξύλο. Η Ελλάδα δεν υποστηρίζει την επιχειρηματικότητα, αντιθέτως την εμποδίζει και την περνάει από 40 κύματα. Όποιος από τους αναγνώστες σας πάντως έχει κάποια ιδέα για να κάνει κάτι στο web και ψάχνει τα "πατήματά" του, ας μας στείλει ένα email. Είμαστε πάντα διαθέσιμοι για να βοηθήσουμε νέες προσπάθειες, για να μην κάνουν τα λάθη που κάναμε εμείς!

Τι συμβουλές θα δίνατε στους νέους σήμερα;

Στην ταινία The Social Network, ο διευθυντής του Πανεπιστημίου λέει κάποια στιγμή πως οι φοιτητές εκεί, προτιμάνε να "φτιάχνουν δουλειές από το να βρίσκουν δουλειές". Οι νέοι μπορούμε να αλλάξουμε τη χώρα, αγνοώντας την. Ας σταματήσουμε να περιμένουμε πράγματα από το κράτος, αφού έτσι κι αλλιώς το μόνο που έχει να μας προσφέρει είναι... προβλήματα. Όσοι έχουμε αποφασίσει να μείνουμε στην Ελλάδα και να το παλέψουμε, πρέπει να το κάνουμε.

Περισσότερες πληροφορίες:

website: www.neolaia.gr

facebook: www.facebook.com/neolaiagr

twitter: twitter.com/neolaia

comments powered by Disqus

TalkSearch by Algolia

An interactive search experience for conference videos
15-12-2017 - 16:40
δείτε περισσότερα

Eliot & Me

When & where to travel free by listing your home on Airbnb
15-12-2017 - 15:41
δείτε περισσότερα

Hashcut

Video Highlights Made Easy
15-12-2017 - 13:22
δείτε περισσότερα

Twain

News app to escape your filter bubbles & discover new stuff
15-12-2017 - 12:54
δείτε περισσότερα

Code To Go

Find updated snippets for common JavaScript use cases
15-12-2017 - 10:40
δείτε περισσότερα

Thor ET-One

Fully electric. Fully capable at 80,000 pounds.
15-12-2017 - 09:51
δείτε περισσότερα

Cominsoon

Building your audience before building your product
15-12-2017 - 09:40
δείτε περισσότερα

CoinShilling

List of crypto currency activity on Reddit and Twitter
15-12-2017 - 09:38
δείτε περισσότερα

Tall Tweets

Tall Tweets, now with support for 280 characters
15-12-2017 - 09:31
δείτε περισσότερα

Bing Intelligent Answers

Bing makes answers smarter using Reddit
15-12-2017 - 09:20
δείτε περισσότερα